רוני נאק
מגרמניה מגיעות חדשות מרעישות, למי שחי את תעשיית הרכב. BMW עתידה לשלב מאריך טווח בדגמי ה-X5 מתוצרתה – כך על פי הפרסומים שם. המטרה היא להציע ללקוחות באזורים ומדינות שבהן תשתית טעינה דלה, אלטרנטיבה להנעה חשמלית טהורה. מאריך הטווח ישולב בדור השישי של ה-X5, שיושק בשנת 2026.
מערכת מאריך הטווח, שפותחה בשיתוף פעולה עם ספקית הענק ZF, תשמש בתחילה ב-X5, אך על פי דיווחים, ייתכן שתוצג גם ב-X3 החדש ובדור הבא של ה-X7.

שלושת הדגמים מבוססים על פלטפורמת CLAR, הנמצאת בשימוש מזה כעשור. הטווח המתוכנן עם המערכת החדשה צפוי להיות מעל 960 קילומטרים. עבור BMW זה אינו קונספט חדש כלל ועיקר. היא הציעה מערכת להארכת טווח בדגם ה-i3 REx אי שם בשנת 2013. אולם לא השתמשה בה בדגמים אחרים מאז סיום ייצור ה-i3 בשנת 2018. ב-X5, המערכת החדשה יכולה להיות מוצעת בנוסף לגרסת פלאג אין הייבריד או במקומה בהתאם לדרישות השוק הספציפי.
• כך תנהלו את האנרגיה בנסיעה ארוכה עם רכב חשמלי
לדברי אנשי ZF, המערכות מאריכות הטווח החדשות שלהם יעילות במיוחד מכיוון שמנוע הבנזין פועל רק בטווח המהירות האופטימלי שלו. זה מפחית הן את צריכת הדלק והן את הפליטות והופך את הפיתוח והייצור לחסכוניים יותר מאשר ברכבים היברידיים קונבנציונליים. ZF עובדת על שתי גרסאות הנבדלות מעט בביצועים ובמורכבות: מגדיל טווח חשמלי (eRE) ומגדיל טווח פלוס חשמלי (eRE+), עם הספקים של 95 עד 150 כ"ס ו-95 עד 204 כ"ס, בהתאמה. זאת כמובן בנוסף למנועים החשמליים ש-BMW תשתול ברכב.

מה שעל פניו נראה כפתרון טוב לאיזורים ללא תשתית טעינה הוא גם במידה רבה הודאה במגבלות האובייקטיביות של רכבים חשמליים בנסיעה ארוכה. כמו BMW גם יצרניות רבות אחרות – בעיקר מסין – מציגות בחודשים האחרונים גרסאות EREV (חשמלית עם מאריך טווח) לאחר שממדי הסוללות הגיעו למשקלים ולעלויות לא הגיוניים שפוגעים ברווחיות וביכולת להביא לשוק רכב במחיר סביר לסגמנט שלו. השימוש במאריך טווח מאפשר שילוב של מנוע בעירה פנימית שהוא זול לייצור וגם להקטין את הסוללה היקרה והכבדה ובכך להרוויח פעמיים: טווח נסיעה ארוך ושחרור מהתלות בעמדות הטעינה הציבוריות וגם להפחית מאד את עלויות היצור. רכבים אלה עדיין נחשבים לרכבי NEW ENERGY ונהנים מתמריצים בהתאם – מכאן ששוק היעד העיקרי של BMW בהקשר זה – יהיה בסין.
מותג BMW מיובא לישראל על ידי דלק מוטורס