רוני נאק
למרות שבתחילת הדרך BMW הראתה הבטחה רבה ואף הקדימה יצרניות רבות אחרות עם דגמים 100% חשמליים, נראה היה בשלב מסויים שהמומנטום אבד. לא עוד. בכירים צוטטו בתערוכת ניו יורק כשהם מתכונים להלחם בחזרה בטסלה אשר עברה את במוו כסדאן פרימיום הנמכרת ביותר, והיא תעשה זאת עם שורת דגמים חשמליים שמכוונים להזיז את טסלה כיצרנית מספר 1 בנפח המכירות של רכב חשמלי.
לפי אותם בכירים ב-BMW, החברה מתכננת להעלות לכבישי העולם 200,000 מכוניות חשמליות. יותר מכפול ממספר הרכבים החשמליים ששווקה בשנה שעברה. "לטסלה היו יתרונות מכירה רבים. לא עוד" אמר דובר החברה במפגש עיתונאים. נתוני הרישוי של הרבעון הראשון בארה"ב מראים שמדובר בקרב צמוד למדי. טסלה רשיינה כ-71 אלף כלי רכב בעוד ש-BMW רשיינה כ-52 אלף מכוניות חדשות.
בחודש שעבר נורות שני מטחים בקרב בין השניים כש-BMW השיקה את ה-I4, סדאן חשמלית המכוונת לקהל של הטסלה מודל 3. בנוסף BMW השיקה גם את ה-Ix, רכב פנאי חשמלי בממדים של ה-X5, דגם שהוא אחד מעמודי התווך של מותג BMW בצפון אמריקה (ואף מיוצר שם). שני הדגמים האלה, אגב, כבר משווקים גם בישראל. ה-BMW i4 משווקת החל ב-340 אלף שקלים וה-iX משווק החל ב-560 אלפי שקלים.
בקנה עוד 3 דגמים חשמליים בעלי חשיבות רבה ל-BMW אשר עתידים להיות מוצגים בחודשים הקרובים. סדרה 7 חשמלית, שהוצגה באירוע מצומצם לאחרונה. בהמשך צפויה להיחשף סדרה 5 חשמלית ודגם שלישי, כל חדש יהיה מיני קאנטרימן (SUV) חשמלי "על מלא".
"נדחוף את החברה לגבולות יכולת הייצור", אמר אוליבר זיפסה מנכ"ל BMW בשבוע שעבר. "הביקוש יעלה. אנחנו כבר רואים את זה עם ה-iX, עם ה-i4".