רוני נאק
עם הדור החדש של ב.מ.וו X5 מגיעה מהיצרנית גם הגרסה ממוגנת הירי שלו. מדובר ברמת מיגון VR6 שנותנת עמידות בפני קליעים של רובי סער וגם מטעני צד במשקל של עד 15 ק"ג ומרחק של 4.0 מטרים מהרכב. רמת המיגון הזו מושגת בעזרת לוחות שריון סביב תא הנוסעים ותוספת של אלומיניום מעובה ברצפת הרכב ותא המטען. השמשות כמובן ממוגנות ירי עם עובי של 33 מ"מ – לכל המיגון יש שכבת קבלר פנימית שנועדה לספוג רסיסים אם יווצרו. לאור השימוש הגובר – והמתוקשר ברחפנים נושאי מטענים גם התקרה ממוגנת בפני 200 גרם של חומר נפץ תקני הצמוד אליה.
חלק מיכולת ההגנה היא גם מילוט מהיר מזירה פעילה. כדי להתמודד עם הדרישה הזו – ותוספת המשקל של השריון – מצוייד ב.מ.וו X5 במנוע V8 בנפח 4.4ל' עם צמד מגדשי-טורבו המפיק 530 כ"ס ו-75 קג"מ. עם הנעה כפולה ו-8 הילוכים זה יביא את הכלי רכב הממוגן ל-100 קמ"ש ב-5.9 שניות ולמהירות מירבית מוגבלת אלקט' של 210 קמ"ש.
כדי לקבל כאלו ביצועים – שבינינו טובים לא פחות משל מכוניות ספורטיביות רבות – הותאמה מערכת המתלים למשקל ולדינאמיות הרבה – עצמות עצה כפולות ומתלה רב-חיבורי מאחור עם זרועות מעובות, קפיצים מחוזקים ומערכת בולמי-זעזועים אקטיבית התומכת בחישוקי 20 אינץ' וצמיגים דו-שימושיים חזקים. יש היגוי אקטיבי לכל ארבעת הגלגלים כמו גם מערכות בקרת יציבות להתמודד עם הדרישה המוגברת של המשקל ופוטנציאל המהירות של הכלי. בנוסף ה-ב.מ.וו X5 הממוגן לא מוותר על כל איבזור הנוחות והפינוקים של X5 "אזרחי". מחימום לשמשות ועד פנסי LED ותאורת לייזר לטווח של חצי קילומטר.
ב.מ.וו מיידעת את X5 ממוגן הירי למדינות עולם שלישי ולמקומות מאויימים. ישראל אגב, לא ברשימה בין השאר כי בישראל החוק מחייב אישור מיוחד ממשטרת ישראל/פיקוד העורף/משרד רוה"מ כדי לנסוע ברכב ממוגן ירי.