רוני נאק
מאזדה אישרה במהלך הסופ"ש שהמנוע הרוטורי והאייקוני שלה יחזור ליצור סדרתי (בשנת הכספים הנוכחית) בגרסת פלאג-אין הייבריד של רכב הפנאי החשמלי שלה: MX-30.
ההודעה הזו מקיימת את ההבטחה, ארוכת השנים יש לציין, של מאזדה להחזיר לכבישים את המנוע הזה לאחר ש"הוציאה לגמלאות" את הטכנולוגיה הזו בעת הפסקת היצור של ה-RX-8 הספורטיבית לפני כעשור.
הכוונות של מאזדה לגבי שילוב המנוע הרוטורי נטול הבוכנות בדגם MX-30 ידועות עוד משנת 2019 כשרכב הפנאי המושקע הזה (חייבים לחוות בעצמכם את הקבינה המרשימה שבו) הוצג לעולם בתערוכת הרכב של טוקיו. אז, דובר על שילובו בתפקיד "מאריך טווח".
מאז המציאות הנוזלית שפקדה את העולם המערבי שינתה את התכניות כמה וכמה פעמים ועתה מאזדה תוציא את ה-MX-30 כפלאג-אין המסוגל לקבל טעינה גם משקע חשמל. בדרך הזו יכולה מאזדה לצמצם את גודל הסוללה (ראו את מחירי חומרי הגלם שמזנקים) כשהמחיר הוא שהמנוע יעבוד יותר כדי לטעון סוללה קטנה יותר.
• לקבלת הצעת מחיר למאזדה MX-30 חשמלית!
המנוע הזה לא יחובר לגלגלים להנעת הרכב, אלא ישמש כגנרטור לטעון את הסוללה כאשר הכוח לגלגלים יגיע ממנוע חשמלי – בדיוק כמו במכונית 100% חשמלית רק ללא חרדת טווח ועם רמה מסויימת (עוד לא ידועה) של פליטת מזהמים. פתרון טוב למדינות שבהן תשתית הטעינה חסרה.
לפי הודעת מאזדה העולמית, הMX-30 פלאג-אין תושק בסוף מרץ 2023 במקביל בשוקי צפון אמריקה ויפן. בינתיים, כאן בישראל, מאזדה MX-30 כל חשמלית משווקת דרך ערוצי היבוא המקביל.