רוני נאק
בראבוס, BRABUS, אשר בימים רגילים לוקחת דגמי קצה של מרצדס AMG ומגבירה, שוב מתעלה על עצמה כמשפרת ויצרנית באקסטרים. היא הציגה אתמול את ה-CRAWLER המתבסס על מרצדס G קלאס. רכב השטח הקיצוני הזה מיוצר בעבודת יד על פני חמישה חודשים ויעלה (ללקוח שכבר יש לו הכל) 900,000 אירו. כדי לשמור על הערך ועל האקסקלוסיביות רק 15 יחידות יראו את הזריחה מעל הדיונות כשניתן יהיה לעשות הזמנה בסתיו הקרוב.

לפי ההודעה מבראבוס הבסיס לכלי הצנוע הזה הוא הפלטפורמה המכאנית של מרצדס G קלאס. הם לא לקחו הרבה מעבר לכך למעט לוח המחוונים והמראה של החזית. החזית, כמו שאר חלקי המרכב עשויה מחלקי קרבון (סיבי פחמן) בגימור שקוף המבליט את האריג שבתוך השרף. אין דלתות או שמשות – כי לא צריך.

במקום המרכב הרבוע והענוג של ה-G קלאס, בראבוס יצרה מעין אמבטיה מקרבון היוצרת את הדפנות, הכנפיים ואת הרצפה בתוך הרכב. מערך של קשתות התהפכות יוצר כלוב בטיחות שמגן על הנוסעים וגם משמש כבסיס לתקרת קרבון ותושבת ל-LED באר לפנים וספויילר מאחור. אבזור הפנים דל, ביחס לטירוף הרגיל של בארבוס, וכולל ארבעה מושבי מירוצים עם רתמות בטיחות וכמובן קשר פנים בין כל כל הנוסעים.

מהצד המכאני הותקנו סרנים פורטאליים לפנים ומאחור אשר מרימים את הגחון ל-50 ס"מ מעל לקרקע. בנוסף, בולמי זעזועים המיועדים למירוצי ראלי יבטיחו נחיתות רכות וספיגה יעילה של קפיצות, מהמורות ונוזלי גוף.
• קבל הצעת מחיר לרוביקון 4XE!
המנוע גם הוא עבר עיסוי רקמות עמוק. הבסיס הוא V8 כפול מגדשי-טורבו ג'נרי מבית AMG. טיול בחטיבת המנועים ומפגש עם מחרטה ממוחשבת הגדיל את הנפח מ-4.0ל' ל-4.5ל' זה מלווה כמובן בתוכנות ניהול מתאימות, גלי זיזים לוהטים ומזרקי דלק שמנמנים. התפוקה המעודכנת עומדת על 900 כ"ס ו-125 קג"מ. זינוק של כ-30% בתפוקה המקורית. לא גרוע.

בראבוס מתחילה לחפור ומספרת שה-CRAWLER שלה שוקל 500 ק"ג פחות מאותו G-קלאס שכונתי רגיל. התאוצה של זה עומדת על 3.4 שניות ל-100 קמ"ש והמהירות המירבית מוגבלת (for your protection) ל-160 קמ"ש בשל הסרנים הפורטאליים וצמיגי השטח אשר מרימים את מרכז הכובד לרמה שלא תהיה בטוחה במהירות גבוהה מזה. בראבוס לא טרחה לספק נתוני צריכת דלק או פליטת Co2 – למורת רוחם של ברוני נפט במדינות טוטאליטריות ובאותה נשימה גם ציינה כי ממילא הרכב אינו עומד בשום תקינה ולא יהיה חוק לכביש במדינות הכפופות למטרד כזה.