יום חמישי , 7 יולי 2022
ראשי » חדשות » ג'נסיס GV60 החשמלית עד 489 כ"ס
ג'נסיס GV60 מגיע לישראל. החל ב-295 אלף שקל. צילום: ג'נסיס

ג'נסיס GV60 החשמלית עד 489 כ"ס

רוני נאק

כלמוביל יבואנית ג'נסיס החלה אתמול לשווק באופן רשמי דגם 100% חשמלי חדש של מותג הפרימיום. מדובר כמובן בקרוסאובר חשמלי הנושא את ערכי המותג של ג'נסיס אם זה בעיצוב המרכב, רמת האבזור הגבוהה וטכנולוגיית ההנעה המתקדמת. אותנו מעניינת העובדה שג'נסיס לוקחת את פלטפורמת EGMP המצוינת של קונצרן יונדאי (משרתת את האיוניק 5 ואת קיה EV6) ומגבירה.

עוד קודם לכך נספר כי הג'נסיס GV60 משווק בארבע רמות אבזור: פרמיום, לקצ'רי, אולטימייט ואולטימייט ספורט. מנעד המחירים נע בין 295 אלף שקל לגרסת ההנעה האחורית פרימיום ועד ל-439 אלף שקל לגרסה הבכירה, כפולת המנועים ועתירת ההספק.

ג'נסיס GV60 מגיע לישראל. בסיס גלגלים ארוך של 280 ס"מ ומרכב דמוי קופה מהודק. צילום: ג'נסיס

אי אפשר לדבר על העיצוב מבלי לציין כי בהקשר של ה-GV60 בסיס הגלגלים של הפלטפורמה עומד על 290 ס"מ (300 ס"מ באיוניק 5) וזה נותן מימד של קומפקטיות והידוק לכלי המהודר. לגבי העיצוב עצמו נאמר כי הוא עולה בקנה אחד עם השפה העיצובית הייחודית של ג'נסיס ומשלב אלמנטים ברורים המבדלים אותו כרכב חשמלי בקו הדגמים המרשים של היצרן. התוצאה היא קרוסאובר שנראה שרירי ומוצק, קופה-ספורטיבית במידה רבה ומעביר את מסר האיכות הגבוהה של המותג.

• מי מיצר את המכוניות האמינות ביותר?

עוד יתרון של הפלטפורמה הזו הוא יצירה של חלל פנים גדול. במימד האורך והרוחב. היתרונות של רצפה שטוחה והעדר הרכיבים המכאניים של מערכות הנעה טרמיות, ממוצים כאן לקצה. צמד מסכים קעורים ברזולוציה גבוהה, מרכזים את המידע והתפעול בקוקפיט. תמצאו ממשק אינטואיטיבי ותצוגה פנורמית של מערכות הניווט והמולטימדיה. קונסולה מרכזית צפה בין המושבים הקדמיים משלימה את התחושה העתידנית בתא הנוסעים. בורר הילוכים  Shift By Wire בצורת כדור העשוי קריסטל אמיתי (Crystal Sphere) המודיע לנהג באופן אינטואיטיבי כאשר הרכב מוכן לנסיעה. כמקובל היום תמצאו בקבינה ריפודי מושבים על בסיס צמחי, דיפוני דלתות מפלסטיק ממחוזר שהושב מהאוקיאנוס – בהתאם לנראטיב הסביבתי.

ג'נסיס GV60 מגיע לישראל. ריפודים ממקור צמחי, דיפוני דלתות מפלסטיק ממוחזר. מושבי נוחות ומראות טלוויזיה. צילום: ג'נסיס

בתחום ההנעה קיימות שלוש גרסאות: מנוע אחורי יחיד עם 228 כ"ס ו-35.7 קג"מ, דו-מנועי עם תפוקה משולבת של 318 כ"ס ו-61.7 קג"מ וגרסת שרירים המכונה TOP שמנועיה מפיקים יחדיו 429 כ"ס ו-71.4 קג"מ (עם BOOST של 10 שניות ל-489 כ"ס). מנעד הטווחים (WLTP) נע בין 517 ק"מ ל-466 ק"מ (נתוני היבואנית). כל הגרסאות מוזנות מסוללת ליתיום עם קיבולת של 77.4 קוט"ש. הסוללה שעובדת בתחומי ה-800 וולט יכולה לקבל טעינה מהירה של 175 קו"ט מעמדות 400 וולט (רוב המוחלט של העמדות המהירות בישראל) או עד 350 קו"ט מעמדת DC של 800 וולט. אם תמצאו כזו. הטעינה הביתית גמישה גם היא עם יכולת לקבל הספקים של 7.2 ו-11 קו"ט.

לחבילת הבטיחות דירוג 8 (הגבוה ביותר) זאת בזכות מערך סיוע לנהג ובטיחות אקטיבית כסטנדרט בכל רמות האבזור.

ג'נסיס GV60 מגיע לישראל. יישום חדש ומעניין לפלטפורמה חשמלי מצויינת. צילום: ג'נסיס

דנה רבידמנחם מנהלת חטיבת GENESIS בכלמוביל מציינת: "אנו נרגשים להשיק את ה- GV60 המהווה סנונית ראשונה ביישום תכניות החברה להציג עד סוף העשור הנוכחי סדרת דגמים עם אפס פליטות מזהמים. למדנו במהלך השנה האחרונה, במהלכה מכרנו למעלה מ-800 כלי רכב מהסדרות השונות של GENESIS עד כמה הצרכן הישראלי שמח לאמץ מותג חדש המייצג חדשנות וחשיבה פורצת דרך." "אנו מעריכים שכניסת הדגמים החשמליים יבססו את נוכחות המותג בישראל וירחיבו את מנעד קהל הלקוחות של GENESIS שלומד רמת שירות שטרם הכיר", מוסיפה רביד-מנחם.

צפו גם בזה

מבחן דרכים סוזוקי S-Cross

עדכון עמוק, על פני השטח, לרכב הפנאי מסוזוקי מתווסף ליחידת הנעה מוכרת, חבילת בטיחות אקטיבית ושומר על הטעם המוכר של המוצר והמחיר? סוזוקי S-CROSS מתעדכן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.