שבת , 7 דצמבר 2024
מבן דרכים סיטרואן C5 איירקרוס - 195 אלף שקלים ברמת שיין פאק. צילום: רונן טופלברג

מבחן דרכים סיטרואן C5 איירקרוס

רוני נאק

לא פעם יש דיסוננס בין הצהרות השיווק של יצרניות הרכב לבין "מבחן הישבן" כאן אצלנו בכבישים הישראליים. ההבטחות המנוסחות היטב של מעלות נשגבות מתרסקות על סלעי המציאות כרפסודת ציפיות רעועה של ניצול הישרדות. לא הפעם.

מבן דרכים סיטרואן C5 איירקרוס – 195 אלף שקלים ברמת שיין פאק. עיצוב חדש לתא נהג, מרווח יותר ללא מוט הילוכים ומסך גדול יותר ברמת שיין. מערך סיוע ובטיחות אקטיבי מרשים ביותר. צילום: רונן טופלברג

עדכונים

סיטרואן C5 איירקרוס עבר עדכון קל עם חזית מודרנית ונאה הרבה יותר מזו שהחליף. לצד המראה המחודד יותר יש לרכב הפנאי עתה גם לוק היוצר רושם הייטקי וטכנולוגי יותר. בין השאר בזכות שימוש בפנסי LED תלת מימד, לפנים ומאחור. בנוסף לחישוקי הגלגל עיצוב חדש.

JEEP במסירה מהירה וללא מקדמה!

הרכב הראשון שחצה את מדבר סהרה

תא הנוסעים מקבל יותר התייחסות בעדכון: לוח המחוונים דיגיטלי 12.3 אינץ' נותר כשלצידו מסך מולטימדיה גדול יותר עם 10 אינץ' (חבילת שיין). עיצוב חדש לדשבורד ממקם טוב יותר את פתחי המיזוג ומנצל את המעבר לפיקוד הילוכים אלקטרוני עם מתג במקום מנוף הילוכים. בנוסף סיטרואן החליפה את חומרי הדיפונים וכן את הגרפיקה של לוח המחוונים.

מבן דרכים סיטרואן C5 איירקרוס – 195 אלף שקלים ברמת שיין פאק. אלו המושבים הנוחים ביותר בקבוצה. צילום: רונן טופלברג

רכב המבחן צויד במנוע 1.6ל' טורבו-בנזין עם תפוקה של 180 כ"ס ו-25.5 קג"מ. הורדת הכוח לכביש נעשית דרך הגלגלים הקדמיים בלבד (אין הנעה כפולה בפלטפורמות האלה) ובעזרת תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 8 הילוכים.

הרכב הזה הוא נושא הדגל של פילוסופייתCitroen Advanced Comfort וזו כוללת מושבים העשויים מריפודים בעלי קשיחות משתנה אשר יחד עם בולמי-זעזועים פרוגרסיביים שפותחו במיוחד (ושכבת בידוד רעש וחום נוספת ברמת "שיין") יוצרים חווית נסיעה נוחה ונעימה במיוחד.

מבן דרכים סיטרואן C5 איירקרוס – 195 אלף שקלים ברמת שיין פאק. שלושה מושבים נפרדים עם הזחה וקיפול לכל אחד בנפרד. צילום: רונן טופלברג

עוד נציין שורה שניה עם שלושה מושבים נפרדים, תא מטען ענקי עם נפח של מעל ל-700ל', בורר מצבי נהיגה, בקרת אקלים דו-אזורית, ממשקי קארפליי ואנדרואיד, 3 גונים לצבע תאורת האווירה ורכב המבחן נהנה גם מחישוקי 19 אינץ', שמשות כהות, גג שמש פנורמי נפתח ועוד.

חבילת הבטיחות היא בדרגה 7 של משרד התחבורה. זו כוללת 6 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית עם זחילת פקקים וקריאת תמרורים, סייען חניה אוטומטית, התראה ובלימת חירום אוטונומית, ניטור שטח מת ועוד.

המחיר המעודכן של רכב המבחן (1.6ל' בנזין עם חבילת שיין) עומד על 195,990 שקלים. מחיר שאולי היה גורם בעבר הלא הרחוק להרמת גבה, עתה נראה הרבה יותר מעניין לאור הרמות הסטראטוספריות של המחירים בשוק.

מבן דרכים סיטרואן C5 איירקרוס – 195 אלף שקלים ברמת שיין פאק. מתיח הפנים פחות ניכרת מן הצד ומאחור. צילום: רונן טופלברג

נהיגה

שינויי הארכיטקטורה בתוך הרכב מצליחים לייצר וויב הרבה יותר עדכני ונכון. לא לוקח זמן רב לכוון את המושבים/מראות/הגה כדי להינות מתנוחת נהיגה מצוינת וראות טובה מאד החוצה. זה מרשים איך שהסילוק של מנוף ההילוכים, יוצר לפתע תחושת מרחב חדשה ואפילו פרימיומית יותר מבעבר.

מטרים ראשונים וכבר על פסי ההאטה ביציאה מהחניון מזהה ישבני כי מדובר כאן במשהו אחר. בתוך העיר הסיטרואן מרחפת ומוחקת יפה מאד את מרבית השיבושים. מציעה רמת נוחות גבוהה מאד ומתקשה רק במפגשים חדי-זווית עם חיבורי אספלט גסים או במקומום שהעבירו צינורות בכביש וסגרו מעל ברשלנות. מסמנת "V" מרשים מאד בכל אחד משלושת הפרמטרים של NVH.

עוד בתנועה אציין את הפעולה החלקה והזורמת של שילוב מנוע/תיבת הילוכים נהדר. המנוע מפיק מומנט בשרני ונאה מסל"ד נמוך ותיבת ההילוכים מדלגת מעדנות בין יחסי ההעברה ותורמת רבות לשטף תנועה החש נטול מאמץ. חווית נסיעה שהיה עד לאחרונה שמורה רק למותגי הפרימיום היקרים הרבה יותר.

מבן דרכים סיטרואן C5 איירקרוס – 195 אלף שקלים ברמת שיין פאק. מומחה לשיוט למרחקים ארוכים. צילום: רונן טופלברג

מחוץ לעיר הרכב מבריק לא פחות. אם יש היום מכונית שהייתי בוחר לצאת עמה לנסיעה ארוכה במיוחד של כמה מאות קילומטרים – זו תהיה הסיטרואן C5 איירקרוס. נוחות הנסיעה שניה רק למכוניות המצויידות במתלי אוויר (ועולות 2X לפחות), תיבת ההילוכים מורידה את סל"ד המנוע בשיוט ומאפשרת לנצל את זמינות הכוח הטובה וגם לצמצם את צריכת הדלק לרמת של כ-14 ק"מ לליטר. זה לא רק חוסך כסף זה גם מגדיל – את טווח הנסיעה.

תפעול המערכות הופך לאינטואיטיבי אחרי שמתגברים על רזולוציות ההפעלה של מערכת המולטימדיה. חיבור מיידי לאנדרואיד ללא בעיות ועם כבל ומסך מעט גדול יותר שנותן תמונה בהירה וקריאה גם באור שמש מלא. כפתורי הקיצור שימושיים – אם כי עדיין הייתי רוצה לראות מתגים פיזיים לבקרת האקלים.

מבן דרכים סיטרואן C5 איירקרוס – 195 אלף שקלים ברמת שיין פאק. מהיר כשצריך אבל לא ספורטיבי. פגוש וחזית חדשים. צילום: רונן טופלברג

לרשות הנהג עומד גם בורר מצבי נהיגה. זה מאפשר נהיגה נמרצת יותר היכן שאפשר. כאן אפשר לעלות היטב בסל"ד ולהינות מכל התפוקה של 180 הכ"ס של המנוע, להעביר הילוכים עם המשוטים שבגב גלגל ההגה ולקבל יותר כוח ונקודות העברת הילוכים אגרסיביות יותר ממערכות הניהול. הרכב אינו ספורטיבי, אבל כן יאפשר קצב נאה היכן שניתן כשההערות נוגעות בעיקר לריסון על ציר הרוחב כאשר הקצב מהיר. בלימה והיגוי? תגובות שלדה? הכל טוב מאד. פלטפורמת EMP2 במיטבה.

מבן דרכים סיטרואן C5 איירקרוס – 195 אלף שקלים ברמת שיין פאק.עם LED מאחור, חישוקי 19 אינץ' ושמשות מבודדות. צילום: רונן טופלברג

סיכום

הגרסה הבכירה בהיצע של סיטרואן C5 איירקרוס מביאה אחרי מתיחת הפנים מאפייני פרימיום רבים. היתרון היחסי שלה, נוחות נסיעה עילית, עומד במבחן המציעות ויוצר חווית נסיעה נפלאה שאני מכיר רק מרכבים בעלי מתלי אוויר. זאת, לצד השימושיות של SUV מרווח, מושבים אחוריים חכמים, 5 שנות האחריות ומנוע חזק אך חסכוני, עושים את רכב הפנאי הזה לרכב שהייתי שם ברשימה הסופית כשמגיע הרגע לבחור. לגבי המחיר? כש-SUV חשמלי קטן ובסיסי עולה כמעט כמוהו, אין התלבטות במה לבחור למי שחייו אקטיביים ולא מעדיף להעביר אותם בנמנום פאסיב-אגרסיב בעמדת טעינה.

מבן דרכים סיטרואן C5 איירקרוס – 195 אלף שקלים ברמת שיין פאק. צילום: רונן טופלברג

Check Also

פורד אסקורט MK1 חוזרת לחיים ביג טיים

ולא רק גם פורד RS200 בקרוב ינהם שנית. סדנת בורהם בשיתוף פורד מחזירה לחיינו אייקונים של פורד שיהיו חדשים לגמרי וייבנו מ-0 מהתכניות המקוריות של פורד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *