יום שני , 20 מאי 2024
מרצדס מפתחת במרץ גרסה חשמלי של G קלאס. חיבור מעניין בין חשמל לבוץ. צילום: מרצדס Mercedes-Benz G 500 4x4²

מרצדס: G קלאס חשמלי בקנה

רוני נאק

זה הרי ברור שמרצדס אינה מתכוונת להתחיל יצור סדרתי של  EQC 4X4² – לרכב החשמלי עם הסרנים הפורטאליים וצמיגי השטח הרחבים, יש תפקיד מרכזי בפיתוח הדור הבא של רכבי שטח חשמליים ויותר מזה להביא לציבור את האפשרות ואת הכיף של 4X4 על חשמל. זו לפחות העמדה של אנשי דיימלר המפתחים את הפלטפורמה הזו.

מרצדס EQC 4X4² לא לייצור אלא פלטפורמה לפיתוח דור חדש של רכבי שטח חשמליים. צילום: מרצדס

ומתחת הולכת ומתגבשת הפלטפורמה ומערכת ההנעה החשמלית של G-קלאס כל-חשמלי הצפוי בעתיד בדיוק כפי שהבוס, אולה קלאניוס הודיע לפני כמה ימים. "מה שאנו בוחנים ומציגים לציבור זה שהעתיד של ההנעה החשמלית יכול להתאים גם לרכבי 4X4 קשוחים ולמסעות".

מרצדס (דיימלר) אינה לבד בעניין הזה. JEEP כבר הודיעה על דגם כל-חשמלי שיוצג בקרוב ואפילו לנד רובר לא מאד מסתירה את כוונותיה להציג רכב שטח קשוח כל-חשמלי. רק לפני שבוע נחשף HUMMER חשמלי עם הספק מטורף ויכולת לנסוע מעל ל-600 קילומטרים על טעינה אחת.

מרצדס EQC 4X4² מפתחת פלטפורמה חשמלית לרכב 4X4 מפואר-אך-קשוח. צילום: מרצדס

ליד טנדר האמר, המרצדס EQC 4X4² נראית כמעט חלשה: שני מנועים חשמליים מספקים 550 כ"ס ועד 92 קג"מ בפרץ של תאוצה שיביא אותה ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות. למתלים מהלך של 40 ס"מ ומרווח גחון מאד מרשים, בזכות אותם סרנים פורטאליים, של 45 ס"מ.

את יתרונות ההנעה הכפולה מדגימה היטב דווקא אאודי ETRON שהמציאה מחדש את מערכת קוואטרו שלה עם הנעה של שני מנועים חשמליים מאחור ומנוע חשמלי יחיד לפנים (כמו HUMMER). ללא חיבור מכאני בין יחידות ההנעה יכולה מערכת הניהול לשלוט בכל גלגל בנפרד, לווסת את הכוח ואת המהירות שהוא סובב. כך אפשר לשנות את הדינאמיקה של המכונית על הכביש (לעזור לרכב החשמלי הכבד לשנות כיוון בפניה) או להתמודד עם שטח והאחיזה החסרה בו והנפת גלגלים באוויר.

מרצדס מפתחת במרץ גרסה חשמלית של G קלאס. חיבור מעניין בין חשמל לבוץ. צילום: מרצדס

שני אתגרים ניצבים כרגע מול המפתחים: המשקל העצמי של הסוללות (שברכב מסעות הוא קריטי מול יכולת לשאת מזון וציוד) וכמובן טעינת הסוללות כשנמצאים עמוק בספארי. שקעי DC מהירים עדיין נדירים אפילו בשטח הישראלי. ייתכן כי הפתרון יהיה תחנות טעינה עצמאיות שיוצבו בשטח (ובטח שהגופים הירוקים "ישמחו" לתמוך בזה).

Check Also

סקייוול מאריכה אחריות – גם בדיעבד

יותר בטחון לרוכשי יד 2 ושמירת ערך עדיפה. סקייוול מאריכה את האחריות לסוללה ל-200 אלף קילומטרים ו/או 8 שנים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

one + 6 =