יום חמישי , 11 אוגוסט 2022
ראשי » מגזין » דאצ'יה ג'וגר – שובה של המכונית העממית
דאצ'יה ג'וגר - שובה של המכונית העממית. החל ב-104,990 שקלים. צילום: דאצ'יה

דאצ'יה ג'וגר – שובה של המכונית העממית

רוני נאק

אתמול הציגה קרסו, יבואנית דאצ'יה דגם חדש של המותג העממי אשר מצטרף לדאסטר שנותר בבדידות מזהרת באולם התצוגה. מדובר בספק מיניוואן/ספק קרוסאובר בעל 7 מושבים ובסיס גלגלים ארוך מאד של 290 ס"מ. זאת הודות לשירותיה של פלטפורמה מודרנית מקבוצת רנו/ניסאן שמסוגלת גם לקבל מערכות בטיחות אקטיביות מצילות חיים.

דאצ'יה ג'וגר – פלטפורמה מודרנית של רנו/ניסאן. מסילות גג חכמות, חישוקי סגסוגת, שמשות כהות ופנסי LED במחיר של עד 120 אלף שקל. צילום: דאצ'יה

על ההנעה מופקד מנוע טורבו-בנזין בנפח 999 סמ"ק המפיק 110 כ"ס ו-20.4 קג"מ ב-1750 סל"ד. ההנעה קדמית בלבד דרך תיבת הילוכים ידנית עם 6 הילוכים. זו תהיה אופציית ההנעה היחידה עד לרבעון הראשון של 2023 אז תצטרף להיצע גם גרסה היברידית עם 140 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית. נתוני הביצועים מלמדים על 11.2 שניות ל-100 קמ"ש וצריכת דלק רשמית של 5.7 ל' ל-100 ק"מ.

בתחום הבטיחות מצוידת דאצ'יה ג'וגר בכוכב בטיחות יחיד ב-ENCAP וגם 6 כריות אוויר, בלימת חירום אוטומטית וברמת האבזור הבכירה גם ב-ניטור שטח מת. עוד נציין בלם חניה חשמלי, מערכת התראתית מקומית (מובון), בקרת יציבות ומשיכה, עוגני ISOFIX למושבי בטיחות לילדים, ניטור לחץ אוויר בצמיגים, חיישני אי-חגירה לכל המושבים וגם ניתוק כרית אוויר קדמית. בנוסף תמצאו בדאצ'יה ג'וגר גלגל חילופי בגודל מלא – בהחלט מראה נדיר בימינו.

דאצ'יה ג'וגר – בינתיים רק עם תיבה ידנית. יש בקרת אקלים, מולטימדיה ומערכות בטיחות. גרסה היברידית-אוטומטית. בשנה הבאה. צילום: דאצ'יה

בעולמות האבזור מצויידות כל שלושת רמות האבזור בפנסי LED מלאים, תאורת ערפל, כאשר שתי הגרסאות היקרות יותר מקבלות פריטים כמו מסילות גג חכמות הכוללות גם קורות רוחב מתקפלות, שמשות כהות מאחור, חישוקי אלומיניום 16 אינץ', פסי קישוט, מראות צד חשמליות, מפתח חכם ואפילו בקרת אקלים. המערכת המולטימדיה היא עם מסך 8 אינץ' וממשקי קארפליי ואנדרואיד, יש גם מצלמת חניה וחיישני אורות וגשם. נייס.

דאצ'יה ג'וגר – חלל פנים מודולארי. כאן עם שורה שלישית שהוסרה ושורה שניה מקופלת. צילום: דאצ'יה

חלל הפנים גדול גם בזכות תקרה מוגבהת אחרי הקו של קורה B, זה יוצר מרווח ראש גדול בשורות המושבים השניה והשלישית – אשר לפחות רשמית – אמורה לאפשר גם ישיבה של נוסעים בוגרים. המושבים עצמם ניתנים להסרה מהירה (שורה שלישית) או כמה קיפולים שונים (שורה שניה) כדי לאפשר ניצול של נפח הפנים הגדול. בהקשר הזה נציין כי דאצ'יה ג'וגר יכולה לשאת עד משקל של 582 ק"ג, בין השאר בזכות משקל עצמי של 1,280 ק"ג בלבד. בנוסף הג'וגר יכול לגרור עד 1,200 ק"ג לנגרר עם בלמים.

דאצ'יה ג'וגר – מרווח גחון של 20 ס"מ (מניח שללא מטען) וגם גלגל חילופי מלא ומסילות גג שימושיות. צילום: דאצ'יה

המחיר של דאצ'יה גו'גר מתחיל ב-104,990 שקלים לגרסת ESSENTIAL. בהמשך תמצאו את גרסאות COMFORT במחיר של 114,990 שקלים ואת הגרסה הבכירה COMFORT PLUS במחיר של 119,990 שקלים.

המחיר הזה, לתשומת לבכם, בשוק הרכב הנוכחי הוא מחיר של סופר מיני. עשרות אלפי שקלים זול יותר מכל רכב פנאי עם 7 מושבים כל שכן מכל אופציה חשמלית שיש כרגע בשוק. לאור זאת, למרות המגרעות, יש בדצ'יה ג'וגר כנות והוגנות שנראה שכבר הפכו לפחות נפוצות אצלנו. 

נדע לספר לכם יותר אחרי שננהג ברכב.

דאצ'יה ג'וגר – שובה של המכונית העממית. החל ב-104,990 שקלים. צילום: דאצ'יה

צפו גם בזה

פורד ברונקו – הייבריד?

פורד עתידה להרחיב את גרסאות ההנעה של ברונקו עם יחידות היברידיות ופלאג-אין. כך גילינו זאת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.