יום שישי , 26 אפריל 2024
סיטרואן C4x. חשמלית, בנזין או דיזל. קופה, פאסטבק עם רמזים של SUV. זה מה שנקבל בקרוב. צילום: סיטרואן

שובה של הסדאן הקשוחה

רוני נאק

רק אתמול התבשרנו על גרסת X של סיטרואן C4. זהו בדגם חדש לגמרי, אשר ממוקם בין ה-C4 ל-C5x החדש ועתיד להגיע לישראל במהלך 2023 גם עם מנועי בנזין, דיזל וחשמל. התיאבון של הציבור לכל דבר SUV ברוחו, קרוסאוברי בהוויתו. סיטרואן מגדירה את הרכב כ"קופה, פאסטבק עם רמזים של SUV" וזה בסדר כדי להגדיר מכונית שמנסה לגעת בכל הבסיסים ואי אפשר להגדיר אותה באמת.

סיטרואן C4x. חשמלית, בנזין או דיזל. אבזור נדיב ותחושת איכות מוגברת בקבינה. צילום: סיטרואן

יש ארבע דלתות ותא מטען גדול עם נפח של 510 ליטרים. גרסת הנעה חשמלית 100% עם מנוע יחיד המפיק 136 כ"ס וניזון מסוללה המסוגלת לספק טווח של עד 360 קילומטרים. בנוסף יש בהיצע גם מנועי בנזין 3 צילינדרים עם תפוקה של 100 ו-130 כ"ס ותיבות הילוכים ידניות (6 הילוכים) או אוטומטיות עם 8 הילוכים. אנחנו נקבל גם גרסת דיזל עם 130 כ"ס ותיבת 8 הילוכים אוטומטית.

סיטרואן C4x. חבילת נוחות באקסטרים ותא מטען גדול לקחת מחשבים נייחים למעבדה. צילום: סיטרואן

סיטרואן ממשיכה ליישם את קונספט הנוחות הקיצונית שהתרגלנו אליו בדור המוצרים האחרון שלה. ה-C4x מצוידת עם מתלים היבדראוליים דו שלביים כשכל שלב מטפל בשיבוש ותנועה בעצימות שונה. בנוסף, המתלים הם חלק ממערך נוחות נרחב יותר הכולל גם מושבים רחבים ומרופדים יותר, מושב אחורי רחב ומחומם, טווח החזה גדול כדי לאפשר תנוחת נהיגה נוחה ככל הניתן וכמובן ריפודים נעימים כולל אופציה לריפודי אלקנטרה יוקרתיים.

רנו ארקנה. קופה פאסטבק עם ניחוח קרוסאוברי, אבזור לדור הדיגיטלי ויחידת הנעה סביבתית. צילום: רנו

במקביל נודע לנו כי ממש בקרוב תגיע לארץ גם רנו ארקנה. אם תרצו גרסת קרוסאובר, פאסטבקית וקופה של רנו מגאן ("גראן קופה"). הרכב שיגיע ארצה דרך קרסו היבואנית אבל גם דרך ערוצי היבוא המקביל מציע נוסחה דומה לסיטרואן. שלא לומר דימיון רב. רנו ארקנה תשווק אצלנו עם מנועי בנזין 130 כ"ס וגם כהיברידית עם 140 כ"ס.

רנו ארקנה. תגיע אלינו בגרסאות בנזין והייבריד. המחיר צפוי להיות נגיש והגיוני. צילום: רנו

רמות האבזור והמחירים הסופיים לא נקבעו אולם הרישומים במשרד התחבורה נותנים לנו BALLPARK של כ-140 אלף שקלים לגרסת הבנזין. גם רנו ארקנה היא בבסיסה רכב לייפסטייל ומציעה ברמות אבזור שונות קוקפיט דיגיטלי, ריפודי מושבים יוקרתיים וחבילות אבזור נוחות ובטיחות עשירות.

סובארו אאוטבק סדאן. מנוע בוקסר H6 מפיק 245 כ"ס מ-3.0ל', הנעה כפולה סימטרית עם דיפרנציאלים מוגבלי החלקה. צילום: סובארו

• מבחן דרכים סובארו אאוטבק

עד כמה שהמכוניות האלה עשויות להיראות לנו כ"קונץ" חדשני ופירוש הייטקי לאורח חיים אורבני אך אקטיבי עם קריצה לבוש ולהרפתקאות. נזכיר לכם שב-2007, בדור השני של סובארו אאוטבק, שווקה בארה"ב גרסת אאוטבק סדאן, עם הנעה כפולה סימטרית עם דיפרנציאלים מוגבלי החלקה במרכב ומאחור, מנוע בוקסר H6 בנפח 3.0ל' המפיק 245 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית. רמת אבזור LLBEAN הבכירה צוידה באיבזור נוחות רב כמו ריפודי עור, חימומים והפשרות ואפילו בקרת שיוט וגג שמש.

סובארו אאוטבק סדאן. מודל 2007 בגרסת LLBEAN עם מנוע בוקסר H6, הנעה כפולה סימטרית והמון פינוקים. צילום: סובארו

Check Also

הממשל הסיני מזהיר: אתם מייצרים יותר מדי מכוניות

אחרי שנים של תמריצים וסובסידיות, כשברקע טענות שהממשל הופך את הרכב החשמלי לנשק מול המערב – מישהו במפלגה הקומוניסטית עוד שניה ילחץ על הבלמים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

one × 1 =