רוני נאק
לפני שנים רבות, ניסאן לא הייתה ניסאן. היא היתה דאטסון. או דאטסן, תלוי כיצד מסתכלים על זה. השם "ניסאן" אינו שם וותיק בענף הרכב העולמי והשם "דאטסון" קדם לו – וזכה לפאר את חרטומן של לא מעט מכוניות ראויות, החל ב- Z240 וכלה בפיירליידי. לפני מספר שנים הוחלט ברנו ניסאן להעלות את השם "דאטסון" מן האוב ולהצמיד אותו להיצע חדש של מכוניות זולות, טריק שברנו ניסאן מכירים היטב הודות ליצרנית רכב רומנית מסוימת – וכך נולדה דאטסון מחדש.
כעת מציגה דאטסון רכב כביש שטח ראשון, שישווק בעיקר במה שמוגדר בעולם כ"שווקים מתפתחים". הקרוס אובר החדש של דאטסון נקרא בפשטות "קרוס" ומיועד לנסיעה בשטח לא סלול, לפחות לפי נתוני היצרנית אשר מציינים מרווח גחון נאה של 200 מילימטרים ופאנלים חיצוניים מתרכובות פלסטיק, שנחשבים קלים במיוחד להחלפה. נתוני המימדים מרמזים על רכב צנוע למדי: 3,995 מילימטרים אורך, 1,670 מילימטרים רוחב וגובה של 1,560 מילימטרים. אורך בסיס הגלגלים הוא 2,450 מילימטרים.
מבחינת עיצוב הפנים, ניכר שהדאטסון קרוס מיועד לחלקיו היותר פשטניים של שוק הרכב העולמי, אך עם זאת, יש מערכת מולטימדיה בעלת צג גדול ואפילו שורת מושבים שלישית. המנוע, בנפח 1.2 ליטרים אטמוספרי ומפיק 78 כוחות סוס שמשודרים לתיבה אוטומטית רציפה. דאטסון לא ממש מציינת האם מדובר בדגם כפול הנעה ואנחנו לא ממש שאלנו, כי השוק העיקרי בו מושק הדאטסון קרוס הוא שוק הרכב האינדונזי, שם מחירו יחל ב-12,208 דולר.