רוני נאק
נציב הסחר של האיחוד האירופי ואלדיס דומברובסקיס הגן על ההחלטה להטיל "מכסי ענישה" על מכוניות חשמליות מסין. לדבריו: "אנחנו רוצים להגן על החברות שלנו ועל האינטרסים הכלכליים שלנו ביתר שאת כשאחרים לא פועלים לפי הכללים", אמר דומברובסקיס לעיתון פרנקפורטר אלגמיין צייטונג (FAZ) . לדבריו קיימות ראיות מהימנות לכך שסין משלמת סובסידיות הגורמות לעיוות של הסחר וכי הדבר מהווה סכנה לתעשייה האירופית.
העובדה שהאיחוד האירופי עצמו משלם סובסידיות אינה טענה נגד הליך האנטי-סבסוד. "שמענו את זה גם מהצד הסיני", אמר דומברובסקיס לעיתון. אבל הסיוע של האיחוד האירופי הוא בעיקר פרמיות רכישה שאינן מעוותות את הסחר. חוק הסיוע הממלכתי של האיחוד האירופי קובע מגבלות נוקשות לסיוע אחר, כמו למשל למפעלי סוללות. ההליכים נגד סין עשויים להשפיע גם על יצרני רכב שאינם סיניים אבל הם מייצרים על אדמת סין. "עדיין לא התקבלה החלטה, אבל התהליך אינו מוגבל בלעדית למותגים סיניים", אמר דומברובסקיס.
בפגישה שהתקיימה לאחרונה בסין, אמר נציב הסחר של האיחוד האירופאי כי הסינים העלו את נושא מכסי הענישה. והבטיח להם שהכל בהתאם לכללי ארגון הסחר העולמי (WTO) וכי לסין תהיה הזדמנות להשתתף באופן מלא בתהליך.
במקום תחרות מכס מוגדל ב פקודת אמריקה ש מעבדת ראש ו אנחנו אוכלים אותה. בושה איפה ה עקרונות ה דמוקרטים של חופש תחרות ו מסחר? כל ה תלויים ב אמריקה מאולצים לעשות כך. כולם מםגרים 5 שנים אחרי ה סינים פרט ל טסלה.
מפגרים אחרי הסינים ב שנים לנו אין כלל תעשיית רכב אז על מה ה מיסים ה גבוהים ש אנחנו נאלצים לשלם על מכוניות? על מה אנחנו "מגנים"? גניבת כסם מ האזרחים בלי בושה