יום שישי , 26 אפריל 2024
ג'יפ גרנד צ'ירוקי כל-חדש והיברידי. כאן בשנה הבאה. צילום: JEEP

גרנד צ'ירוקי החדש – מפלצת היברידית עם קלאסה


רוני נאק

JEEP השיקה היום את הדור החמישי והכל חדש של דגם גרנד צ'ירוקי. זהו אחד מדגמי הליבה החשובים ביותר שלה, ממנו יצרה לאורך השנים כ-7 מיליון יחידות. גם אצלנו זוכה ג'יפ גרנד צ'ירוקי לפופולאריות רבה ומשווק בגרסאות רבות מלארדו בסיסיים, לימיטד מצויידים ועד טריילהוק, SRT וטראקהוק – שמגיעים מערוצי היבוא המקביל והאישי.

ג'יפ גרנד צ'ירוקי כל-חדש והיברידי. כאן בשנה הבאה. צילום: JEEP

הבסיס הוא פלטפורמה עם ארכיטקטורה חדשה המאפשר ליצרן גמישות ויישום בדגמים נוספים כמו ה-L עם ה-7 מושבים. לגרנד צ'ירוקי בסיס גלגלים של 296.4 ס"מ, האורך הכולל הוא 491 ס"מ והרוחב 215 ס"מ (בהשוואה, גרסת L בעלת בסיס גלגלים של 309 ס"מ ואורך כולל של 520.4 ס"מ). המתלים נפרדים ויש אופציות נחמדות כמו מתלי אוויר משני גובה, בולמי זעזועים אדפטיביים וגם (לראשונה בדגם) מוט מייצב קדמי מתנתק בלחיצת כפתור כדי לשפר את הארטיקולציה שם למטה – ומי לא אוהב שמשפרים לו ארטיקולציה?!

ג'יפ גרנד צ'ירוקי כל-חדש והיברידי. כאן בשנה הבאה. צילום: JEEP

היצע המנועים מתחיל עם פנטסטאר V6 בנפח 3.6ל' שכולנו אוהבים ומכירים עם 293 כ"ס. לצידו יש V8 בריא בנפח 5.7ל' המפיק 357 כ"ס ולראשונה בדגם החשוב הזה 2.0ל' פלאג-אין הייבריד עם שני מנועים חשמליים ותפוקה משותפת של  375 כ"ס ו-64 קג"מ (טווח חשמלי נקי של עד 40 ק"מ). לכל המנועים משודכת תיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים כשבהיצע שלוש מערכות ההנעה הכפולות של JEEP: קוואדרה טראק 1 ו-2 וגם קוואדרה דרייב 2 עם LSD אלקטרוני מאחור. לכל שלושת מערכות ההנעה יש טרנספר אקטיבי המתעל את מומנט המנוע לצד שיותר אוחז ופחות מבזבז.

ג'יפ גרנד צ'ירוקי כל-חדש והיברידי. כאן בשנה הבאה. צילום: JEEP

אם תבחרו באופציית מתלי האוויר הם יוכלו להניף את מרווח הגחון לגובה של 28.7 ס"מ מעל לקרקע ויאפשרו צליחת מים עד עומק של 61 ס"מ ללא שנורקל. המערכת באופן אוטומטי משנה את כיול הבולמים ואת מפות בקרת המשיכה והיציבות על פני חמש רמות שונות. עוד בתחום השטח מערכת סלק-טריין להתמודדות דיגיטלית עם תנאי שטח משתנים וזו מציעה חמישה מצבים שונים: אוטומטי, ספורט, סלעים, שלג, בוץ/חול.

ג'יפ גרנד צ'ירוקי כל-חדש והיברידי. כאן בשנה הבאה. צילום: JEEP

הקבינה היא חדשה לגמרי ודיגיטלית לגמרי כולל מסך שלישי מול הנוסע שבחזית. בנוסף יש מערכת מולטימדיה חדשה UCONNECT 5 שג'יפ מבטיחה שהיא מהירה במיוחד. רמת החומרים עולה מדרגה ומכילה בדגמים מסויימים אפילו רכיבים בעבודת יד. תפרי מעויינים ומושבים עם פונקציות עיסוי, חימום וקירור ו-16 כיווני הזחה חשמליים. תאורת אווירה בגוונים משתנים ובקרת אקלים מפוצלת רב-אזורית. מערכת השמע היא מבית Mcintosh היוקרתית וכוללת 19 רמקולים ומגבר של 950 וואט.

ג'יפ גרנד צ'ירוקי כל-חדש והיברידי. כאן בשנה הבאה. צילום: JEEP

חבילת הבטיחות – אם תבחרו בגרסה המלאה מכילה 110 פיצ'רים שונים. יחד עם זאת כבר מגרסאות הבסיס יהיו בגרנד צ'ירוקי החדש בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי דו"ג והולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית עם זחילת פקקים, תיקון סטיה מנתיב, ניטור שטחים מתים ותנועה חוצה מאחור ועוד. כאופציות אפשר יהיה להוסיף מצלמה לראיית לילה, סייען לתנועה בצמתים, ניטור עייפות נהג, סייען חניה בניצב או במקביל, מצלמות 360, תצוגה עילית HUD ועוד.

ג'יפ גרנד צ'ירוקי כל-חדש והיברידי. כאן בשנה הבאה. צילום: JEEP

רמות האבזור השונות הן: Laredo, Altitude, Limited, Overland, Trailhawk, Summit, Summit Reserve. גרסת 4XE ההיברידית תוצמד לגרסאות: Limited, Trailhawk, Overland, Summit, Summit Reserve.

תחילת השיווק בארה"ב יהיה ברבעון האחרון של 2021 (שזה אומר כבר עכשיו) כאשר ההשקה הגלובלית תתחיל ברבעון הראשון של 2022. גם אצלנו.

ג'יפ גרנד צ'ירוקי כל-חדש והיברידי. כאן בשנה הבאה. צילום: JEEP

 

 

Check Also

ג'יפ AVENGER היברידי מתון – החל ב-154,900 שקלים

סמלת מתחילה לשווק את גרסת הכניסה של ג'יפ אוונג'ר עם מערכת הנעה היברידית-קלילה. עכשיו במחיר השקה של מתחת ל-150 אלפי שקלים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

20 − 19 =