שבת , 27 אפריל 2024
דריפטים בלי חשבון! הכפלת הצפיפות האנרגטית של הסוללה היא בשורה של ממש. צילום: פורד

200% סוללה! פריצת הדרך לה חיכינו

רוני נאק

במהלך הסופ"ש פרסמה amprius, יצרנית סוללות משנת 2008 הנסחרת בנסד"ק, הודעה דרמטית אשר משמעותה הוא טכנולוגיית חומרים חדשה שתכפיל הלכה למעשה את הדחיסות האנרגטית של סוללות ליתיום-יון לרכב ובעיקר לתעופה – התחום בו amprius פעילה יחד עם חטיבת משנה של ענקית התעופה AIRBUS. 

לדברי החברה היא הצליחה להגיע לדחיסות אנרגטית של 500 וואט/שעה (0.5 קוט"ש) ל-1 ק"ג של סוללה. זאת בהשוואה ל-242 ו-233 וואט/שעה לסוללות 2170 ו-4680 של טסלה, 259 וואט/שעה לסוללות 2170 של RIVIAN ו-285 וואט/שעה לסוללת הפאוץ' (מוכר שיווקית גם כסוללת "בלייד" בשל אופי האריזה שלה) בה פורד משתמשת.

• טויוטה יאריס או יאריס קרוס באספקה מהירה, 100% מימון 

מארז סוללות 4680 בטסלה. אותו משקל עם קיבולת כפולה או חצי מהמשקל עם קיבולת זהה. צילום: טסלה

המשמעות לעולם הרכב רבה מאד. אם כיום סוללה אופיינית בעלת קיבולת של 70 קוט"ש שוקלת כ-450 ק"ג, באותו המשקל תקבלו קיבולת של 140 קוט"ש. לחילופין אפשר יהיה להשתמש בסוללה במשקל של כ-225 ק"ג ולהישאר עם אותה קיבולת של 70 קוט"ש.

ההשג הזה הוא תולדה של הרכב כימי מעט שונה של תאי הסוללה בה הוחלף מרכיב הגרפיט בסיליקון. הסיליקון שהוא לא רק זול יותר והרבה יותר קל להשיג מגרפיט שהספקית העיקרית שלו היא…ניחשתם נכון – סין.

הנתונים האלה התפרסמו אחרי שהחברה קיימה סדרת ניסויים בטמפ' אידיאלית של 25 מעלות (הטמפ' בו מרבית סוללות הליתיום-יון יהכי יעילות בו). הידיעה מקבלת משנה חשיבות מאחר שלא מדובר במעבדה עלומה במעבי היער אלא בכזו שכבר הניחה את אבן הפינה למפעל יצור, קולוראדו ארה"ב, ועתידה לייצר בו כ-5 גיגה וואט/שיה של סוללות ב-2025.

• להודעה המלאה באתר AMPRIUS

עכשיו נותר לתעשיית הרכב החשמלי רק לקוות כי מדובר בדבר אמיתי ולא בעוד הונאת משקיעים מאלה ראינו לא מעט בספייס של התחבורה הירוקה.

 

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

7 − 5 =