רוני נאק
Innolith, המפתחת של סוללות ליתיום-יון החלה לשווק באופן מסחרי את סוללות I-State לשימוש בכלי רכב חשמליים (EV) ויישומי תחבורה חשמלית אחרים. החברה טוענת כי I-State תקצץ בעלויות היצור של רכב חשמלי ותגדיל את טווח הרכב בזכות צפיפות אנרגיה גבוהה של 300 וואט-שעה/ק"ג (NMC811/גרפיט) תוך שיפור הבטיחות והביצועים כאחד. זה מתאפשר בזכות המתח הגבוה, המוליכות הגבוהה והאלקטרוליט הלא דליק שלו, המאפשר גם טווח טמפרטורות משופר של -40 ˚C עד +60 ˚C.
בין היתרונות לדברי החברה:
• 20% הפחתה בעלויות היצור
• 300 וואט-שעה/ק"ג צפיפות אנרגטיה עדיפה
• 40%- הפחתה בטמפ' ועמידות עדיפה בדליקה
• תחום טמפ' עבודה נרחב ביותר
• אלקטרוליט קל למחזור
• 15 דקות טעינה מ-10 עד 80%
הפיתוח הייחודי של החברה הוא אלקטרוליט נוזלי אנאורגני שיכול לפעול במתח של עד 5 וולט מבלי להתפרק. זאת, בניגוד לסוללות ליתיום-יון הנפוצות ומוגבלות ל-4.2 וולט. זה מעניק לסוללות צפיפות אנרגיה גבוהה יותר של 300 וואט-שעה/ק"ג וצפיפות אנרגיה נפחית של 825 וואט-שעה/ליטר.
המתח הגבוה יותר של התאים מאפשר ניצול גבוה יותר של קיבולת הקתודה באמצעות שימוש של כמעט 100% מהליתיום הזמין לעומת 80% עבור ההרכב הכימי של סוללת Li-ion. עוד יתרונות – לטענת החברה – הם מחזורי טעינה רבים ויציבים, ובקצבי טעינה ופריקה גבוהים.
המתח הגבוה יותר של סוללת I-State מאפשר הפחתה משמעותית של מתכות קתודיות המשמשות בתא, ועוזר ליצרני EV להוזיל עלויות ולייצר רכבים הקרובים יותר לעלות של רכבי מנוע בעירה פנימית (ICE). בסוללה תמצאו הפחתה של 20% בחומרי הגלם היקרים וההכרחיים ליצור: ליתיום, קובלט וניקל. תוצר לוואי של הפחתת המתכות הוא הורדה של משקל סוללה אופיינית לרכב חשמלי ב-7% עד 8%.
בתחום הרכב, Innolith עובדת בשיתוף פעולה הדוק עם שלוש מתוך 10 חברות הרכב הגדולות ולאחרונה חתמה על מזכר הבנות עם אחת מיצרניות הרכב החשמלי המובילות.