רוני נאק
ככל שהפופולריות של כלי רכב חשמליים (EV) ממשיכה לגדול, עולות שאלות חדשות בעיקר עתה – לקראת חופשות הקיץ הארוכות. לראשונה, בעלי רכבים חשמליים עשויים להשאיר את רכביהם ללא השגחה לתקופות ממושכות. בין אם מדובר בחופשה ארוכה, בנסיעת עסקים או בנסיבות אחרות, הכנה ותחזוקה נכונים הם חיוניים כדי להבטיח את אריכות החיים של כל רכב חשמלי. אלה השלבים העיקריים שיש לקחת בחשבון כאשר משאירים רכב חשמלי ללא השגחה למשך זמן ממושך.

הטען את הסוללה
לפני השארת רכב חשמלי ללא השגחה, הקפד לטעון את הסוללה במלואה. באופן אידיאלי, טען אותו ל-80% ומטה, שכן סוללות ליתיום-יון נוטות "להסתדר" טוב יותר כאשר הן מאוחסנות בטעינה חלקית. רכבים חשמליים רבים מספקים אפשרויות להגבלת רמת הטעינה. פונקציה אשר ניתן לנצל כדי לשמור על רמת הסוללה הרצויה במהלך תקופות ממושכות של אי שימוש. אחרת, הרכב ישאף תמיד להשלים את הטעינה ל-100% וזה לא תמיד הכי בריא למערכת. בדקו את הוראות היצרן כיצד ניתן לקבוע את תקרת הטעינה של הסוללה.

אחסן במיקום מתאים
מציאת מיקום מתאים לאחסון רכב חשמלי היא חיונית. זו צריכה להיות סביבה יבשה, מבוקרת טמפרטורה עם חשיפה מינימלית לטמפרטורות קיצוניות, לחות ואור שמש ישיר. אם זמין, החנה את הרכב החשמלי בחלל סגור, כגון במוסך או באזור מקורה, כדי לספק הגנה נוספת מפני פגעי מזג האוויר.

תחזוקת צמיגים
מכוניות חשמליות כבדות יותר ממקבילותיהן לוגמות הבנזין. כדי למנוע בלאי מיותר של הצמיגים והווצרות נקודות שטוחות פוטנציאליות, נפח את הצמיגים ללחץ האוויר המומלץ (לרוב זו מדבקה על משקוף דלת הנהג) לפני השארת ה-EV ללא השגחה. במקרים קיצוניים, כדאי לשקול להציב את הרכב על מעמדי ג'ק (חמורים) כדי להקל על המשקל על הצמיגים, במיוחד אם אתה צופה שהרכב החשמלי יחנה לתקופה ממושכת, העולה על מספר שבועות.

תחזוקת מצבר
לרכבים חשמליים יש כמעט תמיד מצברים של 12 וולט המפעילים מערכות שונות, כולל האורות ומחשבים רבים ברכב. זה חיוני להבטיח שהמצבר יישאר טעון, מכיוון שמצבר שהתרוקן עלול לגרום לבעיות התנעה עם החזרה מהחופשה הארוכה בתאילנד. כדי לשמור על טעינת מצבר ה-12 וולט, יש להשאיר את ה-EV מחובר לחשמל או השתמש במטען טפטוף שתוכנן במיוחד לשמירה על מצבר 12 וולט.

רמות נוזלים
בדוק ואם יש צורך השלם את רמות הנוזל השונות ברכב החשמלי. כגון נוזל קירור, נוזל בלמים ונוזל שטיפת שמשות. רמות נוזלים נאותות יסייעו במניעת בעיות פוטנציאליות הנובעות מפירוק הנוזלים והתייבשות במהלך תקופות ממושכות של אי שימוש.
עדכוני תוכנה OTA
חשוב לוודא שהתוכנה ברכב החשמלי שלך מעודכנת לפני שאתה עולה למטוס לאלסקה ומשאיר את הבונבון שבועות ללא השגחה. יצרני הרכב משחררים לאוויר, לעתים קרובות, עדכונים המתייחסים לשיפורי ביצועים, תיקוני באגים ותיקוני אבטחה. שמירה על עדכניות התוכנה מבטיחה שה-EV שלך מתפקד בצורה אופטימלית וממזערת את הסיכון לכל פגיעות.

הגנה מפני גניבות וונדליזם
שקול לנקוט באמצעי זהירות כדי להגן על הרכב החשמלי שלך מפני גניבה ו-ונדליזם. יש לחנות (במידת האפשר) באזורים מוארים היטב או להשתמש בחניונים מאובטחים. במידת האפשר, התקן אזעקה לרכב, נעילת הגה או מערכת מעקב GPS כדי להרתיע גנבים פוטנציאליים.

צ'ק-אין רגיל וניטור מרחוק
אם אפשרי, בדוק מעת לעת את ה-EV שלך מרחוק באמצעות אפליקציות לנייד או פורטלים מקוונים שסופקו על ידי היצרן. זה מאפשר לעקוב אחר מצב הסוללה, לקבל התראות ולטפל בכל בעיה באופן מיידי. חלק מהמכוניות החשמליות מציעות אפילו "מצב חופשה" המייעל את הרכב לאחסון לטווח ארוך.
אמצעי בטיחות אחרונים
לפני היציאה לחופשה הארוכה או למסע לאיתור מכרה קובלט חדש באפריקה, הסר כל פריט יקר ערך או חפצים אישיים מתא הנהג והנוסעים ברכב החשמלי. כמו כן, בדוק שוב שכל החלונות סגורים והדלתות נעולות. אם אפשרי, רצוי לכסות את ה-EV בכיסוי לרכב כדי להגן עליו מפני אבק, לשלשת ציפורים ועטלפים, עצי פיקוס ושריטות קלות.

סיכום
השארת רכב חשמלי ללא השגחה לתקופות ממושכות דורשת שיקול דעת והכנה מדוקדקת. על ידי הקפדה על אמצעי הזהירות ועצות התחזוקה האלו, תוכלו להבטיח את הבריאות ואת אריכות החיים של הרכבים החשמליים שלכם. טעינה מתאימה, אחסון מתאים, תחזוקת צמיגים, תחזוקה של סוללה, בדיקות נוזלים, עדכוני תוכנה, מניעת גניבה, ניטור מרחוק ואמצעי בטיחות אחרונים, כולם תורמים לחזרה נטולת סטרס – האם הרכב החשמלי יידלק אחרי שבועות שהמתין לכם בחניה.
חפירה
כתבת פרסומות
איזה ניג'וס. עדיף בנזין או סולר, אפילו גז