רוני נאק
האמת ש-FCA יצאה יחסית בזול. בפשרה שהושגה בין פיאט-קרייזלר (FCA) לבין הרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) סוכם בפשרה שיצרנית הרכב תשלם רק כ-40 מיליון דולרים פיצויים למשקיעים בשל: "הולכת שולל באשר למספר כלי הרכב שמכרה מדי מחודש ללקוחות בארה"ב" – זאת במשך כמה שנים עד לשנת 2016.
בהודעה נאמר כי FCA "שחררה מדי חודש הודעות לעיתונות אשר דיווחו מספרים שקריים באשר למספר כלי הרכב שמכרה ויצרה תחושה של רצף צמיחה חודשי ושנתי, כאשר למעשה הצמיחה הפסיקה כבר בספטמבר 2013" כך לפי ה-SEC. מצידה של FCA ארה"ב ושל חברת האם שבאיטליה – הם הסכימו לשלם את הפיצויים אולם ללא אישור או הכחשה של ממצאי ה-SEC.
עוד תכשיט מההודעה לעיתונות של הרשות לניירות ערך האמריקאית (SEC) בו נאמר כי "כמות כלי הרכב המנופחת שדווחה התקיימה על ידי דילרים ש-FCA שילמה להם לשקר וכי ניהלו רישום מקביל של המכירות האמיתיות שלא דווחו לרשות". המידע הזה הגיע ל-SEC על ידי גורם פנימי ב-FCA ארה"ב אשר עתה מבקש הגנה פדרלית מחשש של נקמה.