יום חמישי , 12 דצמבר 2024

פורד אקוספורט – פנאי קומפקטי גלובאלי

פורד אקוספורט. רכב פנאי קומפקטי שעתיד להגיע גם אלינו. עם מידות הדומות לניסאן ג'וק ועיצוב מרנין הוא עשוי להצליח לא פחות בישראל. צילום: פורד

פורד סיפקה הצצה לרכב פנאי קומפקטי וחסכוני אשר מיועד ראשית לשוק המתפתח באסיה ובהמשך כמוצר גלובאלי. זאת, כחלק ממאמץ חדש ורחב להגדיל את הפעילות ואת נתחי השוק בשווקים אסייתיים רבים – שווקים אשר הפכו למוקדי משיכה ליצרני רכב רבים.

רכב הפנאי של פורד הוא הדגם שני שפורד חושפת בהודו – השני מתוך שמונה דגמי מכוניות חדשים אשר היא מתעתדת לשווק בתת היבשת שהיא בית ליותר ממיליארד תושבים. בהתאם לגישה הגלובאלית, עושה האקוספורט שימוש בפלטפורמה ג'נרית של סגמנט סופר-מיני. זה בסיס מכאני אשר משמש גם את מכוניות מאזדה ומוכר אצלנו בתצורות של הפורד פיאסטה ושל המאזדה 2. המשמעות היא בסיס מכאני אשר מיוצר כבר בכ-2 מיליון יחידות שנתיות ובעל עלות שולית פוחתת בכל הקשור ליישום בדגמים חדשים. בנוסף, צפוי יישום נוסף לפטפורמה במוביל נוסעים – מיניוואן קומפקטי – שייכונה קרוב לוודאי B-Max.

העיצוב הוא המפתח לעולם רכבי הפנאי וגם באקוספורט הוא מאד דומיננטי. השפה היא השפה העיצובית של דור המכוניות החדש מפורד  – ורואים זאת היטב בפוקוס החדשה – והיא גם מספקת הצצה לשינויים החזותיים שיהיו בקרוב בדגמים הנוספים שעתידים להתעדכן בקרוב.

 

 

חידוש נוסף תמצאו בתוך האקוספורט – מנוע טורבו זעיר בנפח 1.0ל'. זהו מנוע חדש בקו מנועי האקו-בוסט של פורד ומצטרף לסדרת מנועים במשרעת נפחים מ-1.6ל' ועד 3.5ל'. למנוע שלושה צילינדרים אשר סביבם יש סוללה טכנולוגית מרשימה מאד. מגדש טורבו קטן וקל משקל, הזרקת דלק ישירה, תזמון והרמת שסתומים משתנה ומערכת פיקוד חכמה אשר מנתקת צרכים לא חיוניים כדי לחסוך בדלק. פורד הרחיקה לכת וסילקה את משקולות האיזון שבמנוע ובמקומם משתמשת בגלגל תנופה שמסתו מוסתת כדי לאזן את פעולת הבוכנות וגל הארכובה. המנוע מיועד להיות תחליף אנרגטי וחסכוני למנוע 1.6 ל' אטמוספרי ונתוני התפוקה שפורד מפרסמים בהחלט מעוררי תאבון: 120 כ"ס ו-17 קג"מ כבר ב-1,300 סל"ד. יהיה זה הימור בטוח שנראה את המנוע הזה גם בפיאסטה הבאה ואולי גם בגרסת כניסה של הפוקוס החדשה. תיבת הילוכים ידנית היא כרגע האופציה היחידה להורדת הכוח לגלגלים. לגבי הנעה כפולה…לא נמסר מידע.

Check Also

סוללות טבולות בנוזל קירור – קייטרהם ממשיכה להפתיע

לא. זה לא עושה קצר. סוללות טבולות בנוזל קירור שאינו מוליך עשויות להיות הפתרון לרכבים חשמליים ספורטיביים. קייטרהם בפיתוח משותף עם XING

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *