רוני נאק
וולוו כידוע היא בבעלות יצרנית הרכב הסינית GEELY. ובתכלס הסינים עושים עבודה לא רעה בלהחזיר את וולוו מהמעמקים שבהם הייתה שרויה, למרכז זירת הרכב והחדשנות. ויש לזה מחירים נוספים – חוץ מהעברת היצור לסין ויצוא מכוניות של וולוו מסין לאירופה – שימוש רוחבי בטכנולוגיות של וולוו כדי שימשו את GEELY במותגים נוספים שלה. אחד מאלו הוא מותג Lynk&Co – ששמו די חסר חשיבות ויכול באותה מידה להיות מותג אופנה או להקת רוק. אבל מדובר במותג רכב סיני, עם יומרות לפרימיום שפונה לקהל היפסטרי ומקושר שביטויים כמו "רכב שיתופי", "פתרונות תחבורה דיגיטאליים", "טכנולוגיות קצה" ועוד ביטויים שיגרמו לאנשים לחשוב שהם יובילו מהפכה טכנולוגית וירוקה אם רק יצרכו יותר.

אז Lynk&Co הציגה כבר את פרי הביכורים שלה, SUV בשם "01" בשנת 2016, ועתה היא עומדת להציג בשוק הסיני ובהמשך האירופאי SUV נוסף את "05" 0 שיהיה כביש שטח קופה עם 4 דלתות אשר יתבסס על פלטפורמת CMA של וולוו. אותה פלטפורמה המשרתת את וולוו XC-40, את הפולסטאר 2 החשמלית. על ההנעה יהיו שני מנועים: 148 ו-187 כ"ס בהתאמה ותיבת הילוכים רובוטית עם 7 הילוכים. בעתיד צפויות להגיע גרסאות PHEV וחשמליות – כמו בוולוו.

בנוסף GEELY משתמשת בפלטפורמת CMA של וולוו גם לרכב פנאי הנושא את שם המותג שלה – FY11 – דגם שכבר הושק בסין ועשוי להופיע גם כן בשוק האירופאי עם אותן מערכות הנעה וטכנולוגיות של וולוו. זו אגב, עתידה ממש בקרוב לחשוף V40 חדשה. וגם היא – ניחשתם נכון – על פלטפורמת CMA.
