רוני נאק
תערוכות הרכב המרכזיות היו מסורתית הפלטפורמה עליה הגישו יצרניות הרכב את הבציר החדש שלהן לעיתונות העולמית ולקהל הרחב. אלא שגם על התערוכות המסורתיות – בהן המכוניות מוצגות בביתן, על במה, להשתנות.
הרגלי הצריכה של הלקוחות היום התפתחו בעיקר לכיוונים הדיגיטליים. אמנם, תערוכות רכב הן מקום לנהדר להתחבר עם לקוחות חדשים – אבל הן כבר לא המקום היחיד לעשות את זה ולהעיף תקציב של מיליונים עם תצוגה ראוותנית, מסיבות עיתונים ואירועי VIP. חלק מבכירי התעשייה כבר חושבים שאין לאירועים האלה את ה-ROI (החזר על השקעה) המצדיק זאת.
מרצדס ארה"ב תפנה את משאביה לכיוונים של אירועים קטנים, איזוריים וממוקדים יותר – וכן להשיק את דור הדגמים החדש שלהם בערוצי שיווק "לא מסורתיים" כדי לערב את הרוכשים ולחזק את המודעות למותג.
מהצד השני של המטבע, טוענים מארגני התערוכה שמרצדס עושה טעות – מאחר שתערוכת ניו יורק אינה רק גדולה (מעל למיליון מבקרים) אלא בעלת אופי פרימיומי מובהק אשר יבליט את העדרה של מרצדס ויחזק את המתחרות. העדר נציגות רשמית גם מבאס מאד את סוכני מרצדס שבאיזור – אליהם מגיעות רוב העסקאות. בנוסף, אנליסטים עצמאיים חושבים שההחלטה היא קצרת ראיה מאחר שרק בתערוכות הרכב – המתעניינים יכולים לפגוש מכוניות ודגמים שלא ציפו לראותם או שלא היו מודעים לקיומם.
מתערוכת פרנקפורט האחרונה רבים נעדרו, ויש כבר מי שמספידים אותה. מתערוכת דטרויט של 2019 נעדרו כבר לפני כמעט שנה שלושת מותגי הפרימיום הגרמניים: אאודי, ב.מ.וו ו-מרצדס. ומתערוכת ניו יורק הקרובה ב.מ.וו כבר הודיעה כי לא תציג ועתה גם מרצדס. תהליכים משמעותיים מתרחשים בעולם הרכב שהופך לעוד יותר מרתק מדי יום.