יום שלישי , 16 אפריל 2024
מפגש מחשמל עם ג'נסיס GV-70 electrified. צילום: יח"צ

מפגש מחשמל עם ג'נסיס ELECTRIFIED GV70

ג'נסיס הצליחה בזמן קצר מאד, לבסס את עצמה כחברה שוות ערך בקבוצת מותגי היוקרה חסרת הפשרות. קבוצת רכב שכל מ"מ במרווח העדין של המפגש בין עור נאפה לדיפון עץ או אלומניום מוברש, נמדד ונבחן על ידי עיניים ביקורתיות. ההצלחה של ג'נסיס מגיעה לא בזכות קמפיין של מיליונים או משפיעני רשת משתפכים אלא בזכות יכולתה להטיל צל על מותגי היוקרה המסורתיים. צל ברמת חוויית הלקוח וכמובן ברמת המוצר עצמו. בעיקר בזכות האיכות והדינמיות, שאפשר לחוות אך ורק בגוף ראשון – נגיעה בידיים, שאיפת הריח העשיר של ריפודי העור וכמובן נהיגה. הרבה נהיגה.

ג'נסיס GV-70 electrified טעינה מהירה או תלת-פאזית ו-489 כ"ס ממערכת הנעה ייחודית עם יתרון של 800 וולט. צילום: יח"צ

על חשמל

ה-GV70 הוא הדגם הבינוני במידותיו במשפחת דגמי ה-SUV של ג'נסיס. בין ה-GV60 שהוא 100% חשמלי ונשען על ארכיטקטורה חשמלית ייחודית שלמדנו להכיר כ-E-GMP, לבין ה-GV80 הגדול שמנוע הדיזל הטורי שלו, מזיז את ה-SUV על 7 מושביו בעוצמה שרק 60 קג"מ מסוגלים. ובכן ה-GV70 נמצא במרכז ומאפשר לנהגים לבחור בין גרסת טורבו-בנזין המפיקה 304 כ"ס לבין גרסה חשמלית – electrified  – כפולת מנועים ועשירה יותר בטכנולוגיות ואבזור, ששני מנועיה מפיקים נתון הזוי של 489 כ"ס ו-71.4 קג"מ.

החלק המעניין את המשתמש הסביר, זה שאינו גיק, הוא שהמערכת החשמלית פועלת בארכיטקטורת ה-800 וולט (בדומה ל-GV60) אשר מספקת זמני טעינה קצרים ביותר (בהינתן התנאים) בזכות היכולת שלה לקבל ולהפיק תועלת מהספקי טעינה גבוהים במיוחד. 175 קילווואט מעמדות טעינה 400 וולט ועד 350 קילוואט מעמדות של 800 וולט. לסוללה קיבולת של 77.4 קוט"ש וזה אומר בשורה התחתונה שתבלו מעט מאד זמן בעמדות הטעינה המהירות (ביחס לרכבים חשמליים העובדים על 400 וולט). בנוסף לכך עוד חשוב לזכור כי ניתן לטעון את ה-GV70 החשמלי גם בזרם חילופין, AC, תלת פזי של עד 11 קילווואט. טווח הנסיעה הרשמי נע בין 465 ק"מ לבין 455 ק"מ (תלוי בחבילת האבזור) – והיא כמובן משתנה בהתאם לסגנון הנהיגה והתנאים הסביבתיים.

ג'נסיס GV-70 electrified שפת העיצוב הייחודית יוצרת זהות שלא ניתן לטעות בה. צילום: יח"צ

 

העיצוב החיצוני והפנימי משקפים היטב את תפיסת ה"Beauty of White Space" המאפיינת את דגמי ג'נסיס. שילוב עתידני למראה בו משטחים נקיים וחלקים משולבים בטכנולוגיות מתקדמות המשפרות את חווית הנהיגה ואת הבטיחות. למשל, לוח מחוונים דיגיטלי תלת-ממדי, ממשק מולטימדיה מתקדם, מערך נרחב של מערכות סיוע לנהג ובטיחות אקטיבית – כולל תזכורת לשכחת ילדים וחיווי וידאו לשטחים מתים. כמובן שמערכות כמו בקרת שיוט אדפטיבית עם זחילת פקקים זה כבר מובן מאליו.

מסך מולטימדיה 14.5 אינץ' המאפשר שליטה בהגדרות ותפקודים רבים. למרות המורכבות של העניין, התפעול של המסך, דרך ג'ויסטיק הנמצא בקונסולה המרכזית, מאד מאד (פעמיים!) אינטואיטיבי וקל להבנה. הרזולוציה של המסך מצוינת ומהירות התגובה לפקודות קצרה וללא גליצ'ים.

ג'נסיס GV-70 electrified קוקפיט דיגיטלי מלא ועשיר באבזור נוחות ובטיחות אקטיבית. ברכב המבחן גם עם לוח מחוונים תלת ממדי. צילום: יח"צ

 

מערכת שמע מבית LEXICON היוקרתית עם 14 רמקולים (מרמת גימור לאקשרי) נותנת את אקורד הפתיחה לחבילת נוחות מרשימה מאד: בקרת אקלים תלת-אזורית, מושבים ארגונמיים (ברמת אולטימייט), חימום ואוורור מושבים, מערכת אקטיבית להנחתת רעשים (חלק מחבילת האבזור הסטנדרטית החל מרמת גימור Luxury) לצד שמשות מבודדות חום ורעש, גג שמש עצום, פנסי LED, ריפודי עור (נאפה ברמת אולטימייט) ועוד רשימה ארוכה שהיא אחלה אבל לא באמת מעבירה עד כמה חווית הנהיגה נעימה ועד כמה חלל הפנים המהודר-אך-טכנולוגי יותר אווירה נעימה ויוקרתית.

ג'נסיס GV-70 electrified בקרת אקלים תלת-אזורית ושקעי USB למושבים אחוריים. צילום: יח"צ

נהיגה

אם צריך לסכם במילה אחת את חוויית הנסיעה היא תהיה "מרחפת". כמי שנוסעים במכוניות חדשות רבות, אנו כבר מכירים כי לריחוף יש גוונים רבים. בג'נסיס התחושה נוצרת מהעלמה של שיבושי הכביש ורעשי הרקע, נוחות שמגיעה ממערך מצלמות סביב וחיישני חניה העושים את ההתנהלות בעיר לקלה ונוחה. במושבנו במזרח התיכון, אפשר בהחלט לתאר זאת כשטיח מעופף. מאלה העשויים בעבודת יד במשך שנים ארוכות.

ג'נסיס GV-70 electrified ביצוע מרשים מאד של המושבים מעור עם תפרים בצבע קונטראסטי. חימום ואוורור – כמובן! צילום: יח"צ

 

זו גם הנוחות שבמצב ספורט הכוח הרב מעלים עליות ומטפל בעקיפות בזריזות רבה ובטיחות מלאה המגיעה מהנעה קבועה של כל הגלגלים וזו נוחות שהיא גם בזכות צריכת הזרם שמסוגלת בהחלט להתקרב – אובייקטיבית – לנתוני היצרן הרשמיים ונעה בין 18.8 קוט"ש ל-100 ק"מ בפקקים לבין 22 קוט"ש ל-100 ק"מ בנהיגה בינעירונית נורמאלית.

בג'נסיס GV-70 החשמלי תמצאו בורר מצבי נהיגה הכולל גם מצבים לנהיגה בשטח (שלג, בוץ וחולות). וויתרנו הפעם על השכשוך בבוץ אבל בהחלט שעברנו בין מצבי הנהיגה השונים לכביש כדי להפיק את המירב ממערכת ההנעה החזקה בין אם בקטעי נהיגה ספורטיבית שאיתגרה את מערכת המתלים האקטיבית (סורקת את הכביש לפנים ומתאימה את פעולתה בהתאם) לבין נהיגה במצב ECO כדי להוציא את המקסימום טווח מסוללות הליתיום.

ג'נסיס GV-70 electrified שרירי אך אלגנטי. קרוב ל-500 כ"ס משני מנועים והנעה כפולה. המראה מסתיר ביצועים מעולם אחר. צילום: יח"צ

 

חבילת הבטיחות עשירה ביותר וכוללת את המיטב שיש למותג ג'נסיס להציע. בקרת השיוט האדפטיבית שימושית מאד בכל מצבי הדרך. בין אם כדי להוריד את העומס בנסיעה ארוכה על ידי קריאה של תמרורי הדרך והתאמה של מהירות השיוט. סייענים אקטיביים לשמירה על נתיב הנסיעה ומירכוז נתיב, מניעת מפגש על רכב בשטח מת ואף תצוגת וידאו של השטח המת בלוח המחוונים בעת הפעלת האיתות. ילדים יהיו בטוחים יותר בזכות התראה בפני רכב חולף לפני פתיחת דלת, נעילה חשמלית רק לדלתות אחוריות וכמובן התרעה על שכחת ילדים ברכב. כל זה בנוסף ל-8 כריות אוויר ועוד מערך נרחב של בקרת יציבות ומשיכה ומערכות נוספות שכל מטרתן שסתיימו נסיעה בשלום.

ג'נסיס GV-70 electrified חווית נהיגה סופר-נוחה בעיר ובפקקים. שם גם צריכת הזרם המועטה ביותר. צילום: יח"צ

סיכום

כמו רבים מכם, גם אנחנו בילינו זמן רב עם ה-GV70 החשמלי בפקקים. כאן גילינו כלי נפלא להעביר בו את הזמן תחת ההשגחה של בקרת השיוט המזדחלת לאיטה בין טורי המכוניות. אם כבר לחיות בפקק אז מדוע לא לעטוף עצמך בסלון הנעים והמהודר ביותר? בחלל שהוא מרכז תקשורת מלא עם ממשקי אנדרואיד וקארפליי ועם חבילה המשדרת איכות יוצאת מן הכלל מכל פינה בה תביטו או תשלחו יד. המחיר משקף היטב את החבילה העשירה שמגיעה עם הרכב הזה: 489 אלפי שקלים מציב את ה-GV70 electrified במקום השני במכירות של קבוצת היוקרה החשמלית אחרי שהציב את הצמיחה הרבה ביותר בשנת 2023 – לא רק אנחנו, גם הלקוחות יודעים לזהות איכות ושירות ברמה אחרת.

מפגש עם ג'נסיס GV-70 electrified שינה את מה שאנו חושבים על יוקרה חשמלית. צילום: יח"צ

 

מותג ג'נסיס ככלל עומד ואף עולה על כל מה שמגיע, מחושמל יותר או פחות, מאירופה וארה"ב. הוא מתעלה ראשית כל בחוויית הלקוח, ואז ברמת המוצר אם זו ההקפדה על חומרי הגלם, ההרכבה והיצור. בחירה במערכת ההנעה החשמלית המתקדמת ביותר שיש היום בעולם הרכב ולה יתרונות רבים ובראשם טעינה מהירה במיוחד ולבסוף החיבור של הכל – למול המחיר – שיוצר מימד חדש בעולם היוקרה – מימד GENESIS.

 

תוכן מקודם

(נתוני זיהום ובטיחות – רמת אבזור בטיחותי 7, דרגת זיהום אוויר – 1)

Check Also

נתפס: יונדאי איוניק 6 N

מעל 600 כ"ס, צלחות בלימה 400 מ"מ, מפשקי גלגלים רחבים יותר - יונדאי איוניק 6 N - נתפס בניסויים דינאמיים על מסלול הנורבורגרינג שליד מרכז הפיתוח של יונדאי אירופה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

seventeen − two =