שבת , 27 אפריל 2024
בראש טבלת התייקרות הביטוח - סקודה אוקטביה. עליה של 39% ביחס לשנה שעברה. צילום: סקודה

הביטוח ממשיך להתייקר בחדות

רוני נאק

מאתר WOBI שהוא אתר להשוואה וקניית מוצרי ביטוח, המוצעים חברות הביטוח בישראל התקבלה הודעה מטרידה ביותר הנוגעת לכיוון המטורף יש לומר אליו נע מחיר ביטוחי הרכב בישראל (מדובר בכלי רכב שכבר נעים בכבישים ומחדשים ביטוחים). 

לפי WOBI מחירי ביטוח החובה והמקיף עדיין במגמת עליית מחירים ברוב חברות הביטוח. כעת מדובר על עלייה של 27% מחודש פברואר 2023, אשר מסתכמים בכ-1,200 ש"ח בממוצע. יחד עם זאת קיימים פערים בין מחירי החברות השונות: בין ההצעה הראשונה להצעה השניה קיים פער של 800 ש"ח, בין ההצעה הראשונה להצעה האחרונה הפער עומד על כ- 5,300 ₪ בממוצע.

בין הביטוח המקיף לביטוח צד ג' קיים פער של מעל 2,000 ש"ח. כאשר רק מחירי ביטוח מקיף רשמו עליה בממוצע של 35% למול שנה שעברה, אשר מסתכמים בכ-1,000 ש"ח בממוצע.

להמחשה ראו טבלה:

סוג הרכב הפרש מחירים

פברואר 2023

לפברואר 2024

הפרש מחירים

פברואר 2024 לינואר 2024

סקודה אוקטביה 39% 4.5%
טויוטה קורולה 37% 3.3%
מיצובישי אאוטלנדר 36% 4.5%
סוזוקי קרוסאובר 31% 8.5%
יונדאי i20 29% 0.0%
קיה פיקנטו 28% 1.4%
שברולט ספארק (1399) LT 27% 4.7%
הונדה JAZZ 27% 4.3%
מאזדה 3 26% 4.4%
ניסאן קשקאי 25% 4.8%
ניסאן אקו- מיקרה 23% 4.8%
יונדאי i10 22% -0.9%
מאזדה 2 22% -2.3%
סיאט איביזה 21% 2.9%
קיה ספורטג' 20% -4.5%
פורד פוקוס 13% 5.3%
ממוצע כולל 27% 2.6%
חציון 21% -0.6%

 מתוך הנתונים:

  • שני הדגמים בהם מחירי הביטוח ממשיכים לעלות דרסטית הינם סקודה אוקטביה, שעלה ב- 4.5% מחודש קודם ורשם עלייה של 39% משנה שעברה וטויוטה קורולה, שעלה ב- 3.3% מחודש קודם, ורשם עלייה של 37% משנה שעברה
  • נמשכת עליית המחירים בדגמים הקטנים, שמהווה החודש את טבלת מרבית הרכבים הגניבים

יונדאי i10 מבין הדגמים הקטנים הוא הגניב ביותר עם עלייה של 22% משנה שעברה

  • ביחס לפברואר 2024 מחירי הביטוח עלו בממוצע ב- 27% ועלייה של 2.6% מחודש ינואר 2024

נדב שרייבמן, מנהל מחלקת מחקר ואנליזה ב-Wobi: "הנזק הכלכלי שנגרם לציבור הנהגים בישראל עקב עליית מחירי הביטוח הופך לעול משמעותי. בחלק מהרכבים ההתייקרות מסתכמת באלפי שקלים נוספים לכל משק בית, בכל שנה".

דבר דבור על אופניו? לא לגמרי. שכן הגורמים לזינוק ההזוי במחירי הביטוח (כמו למשל ריבוי הגניבות, מחסור בחלקי חילוף, אופורטוניזם, חמדנות והטלת העול שנגרם מהתביעות היקרות של בעלי הרכב החשמלי) לא מוזכרים בהודעה.

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

3 × 2 =