יום שישי , 29 מרץ 2024
תוך כדי סערת ה-RECALL עוצרת GM את השיווק של ה-CRUZ החדשה מבלי להרחיב בהסברים. צילום: GM
תוך כדי סערת ה-RECALL עוצרת GM את השיווק של ה-CRUZ החדשה מבלי להרחיב בהסברים. צילום: GM

GM מרחיבה את קריאת התיקון ל-2.6 מיליון מכוניות

רשת CNN דיווחה כי GM מרחיבה את קריאת התיקון לממדים חסרי תקדים של 2.6 מיליון מכוניות, מתוכן הרוב משווקות רק בשוק האמריקאי. GM הכירה בעובדה כי 13 נהגים ונוסעים מצאו את מותם כתוצאה מהתקלה (מכון מחקר עצמאי טוען כי יותר מ-300 מקרי מוות קשורים בתקלה הזו), אבל לא מוכנה בשלב הזה לשחרר את שמות ההרוגים או ליידע את המשפחות. זאת, למרות ההבטחה לשקיפות מלאה מצד המנכ"לית החדשה שנכנסה לתפקידה רק בינואר האחרון, מרי באררה. אבל לא רק GM בכסא החם גם ה-NHTSA (הרשות הפדרלית לבטיחות בדרכים) זכתה לקיטונות של ביקורת מאחר שבדקה את תקלות מתג ההצתה עוד בשנים 2007 ו-2010 אבל לא דרשה קריאת תיקון מסיבה לא ברורה. לפי ה-NHTSA, ג'נרל מוטורס הסתירה בפניה את הקשר שבין מתג ההצתה לניתוק המיידי של כריות האוויר וכי המסמכים ש-GM העבירה לרשות מלמדים כי כריות האוויר ממשיכות לפעול 60 שניות לאחר ניתוק הסוויטש'.

ל-GM צפויה עתה חקירה חדשה של ה-NHTSA, חקירה פלילית של התובע של מדינת ניו-יורק וכן כמה תביעות אזרחיות ויצוגיות מצד משפחות ההרוגים ובעלי המכוניות.

מתג ההצתה התקול גורם לדימום המנוע כתוצאה מתנועה חדה של המכונית, משקל של מחזיק מפתחות כבד או ברך הנהג. שינוי מצב ההצתה ל-OFF או ACC גורם לא רק לדימום המנוע אלא גם להפסקה מיידית של תיגבור ההגה, הבלמים וה-ABS, וכריות האוויר.

תוך כדי סערת ה-RECALL עוצרת GM את השיווק של ה-CRUZ החדשה מבלי להרחיב בהסברים. צילום: GM
תוך כדי סערת ה-RECALL עוצרת GM את השיווק של ה-CRUZ החדשה מבלי להרחיב בהסברים. צילום: GM

בזמן שכל זה מתרחש מוציאה GM הוראה לכל הסוכנים והמשווקים שלה להפסיק מיידית את המכירה של ה-CRUZ המשפחתית ולעצור אותה במקום. לא ניתנו לכך הסברים בשלב הזה.

Check Also

IIHS – מערכות בטיחות אקטיביות "לא משהו"

מערכות בטיחות אקטיביות לא יסללו את הדרך לרכב אוטונומי? האם יעילותן מוטלת בספק? מעניין מה היו הממצאים אילו גם מותגים סיניים היו נבחנים? ה-IIHS קוטל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

eight − 7 =