שבת , 27 אפריל 2024
מבחן דרכים איסוזו דימקס 2017. שיפור משמעותי בצריכת דלק, מראה מעודכן וקבינה משודרגת. המחיר 245 אלפי שקלים לגרסת LS שבצילום. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים איסוזו דימקס 2017. שיפור משמעותי בצריכת דלק, מראה מעודכן וקבינה משודרגת. המחיר 245 אלפי שקלים לגרסת LS שבצילום. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים איסוזו דימקס

  • מנוע 1.9ל' 163 כ"ס/36.7 קג"מ
  • אוטו' 6 הילוכים
  • עדכון מרכב ותא נהג
  • משקל העמסה/גרירה 3500/1080 ק"ג
  • מחיר 244,900 ש"ח (גרסת LS שנבחנה)

 

רוני נאק

אם לשים את זה כמו שזה על השולחן – איסוזו דימקס הוא הטנדר הכי חשוב בישראל. הוא לא הכי נחשק (טויוטה היילקס) הוא לא הכי מצויד (פיאט פולבק) ולא הכי חזק (תיקו פולבק ומיצובישי טרייטון עם 182 כ"ס) – אבל הדימקס קשישא הוא הכי נמכר, בפער גדול, בכמעט 50% מהסגמנט. אגב זה – אותו סגמנט טנדרים – רשם צמיחה נאה בשנת 2016 של כ-1,000 יחידות, מקצב קבוע באיזור ה-3,000 משנת 2009 עד השיתה מדינת ישראל מס קניה מוגדל על הקבוצה ל-4005 יחידות בשנת 2016 וכאמור כמחצית מכל אלו היום דימקסים. ואותו דימקס, הלחם והחמאה של קבוצת הטנדרים בני 1.0 טונות עבר חידוש דרמטי למדי כדי שיוכל להמשיך לעמוד בתקני זיהום האוויר. הנה התמצית.

מבחן דרכים איסוזו דימקס 2017. שיפור משמעותי בצריכת דלק, מראה מעודכן וקבינה משודרגת. המחיר 245 אלפי שקלים לגרסת LS שבצילום. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים איסוזו דימקס 2017. שיפור משמעותי בצריכת דלק, מראה מעודכן וקבינה משודרגת. המחיר 245 אלפי שקלים לגרסת LS שבצילום. צילום: רוני נאק

איסוזו דימקס 2017

בעוד שלמרבית יצרני המכוניות טנדר כפול קבינה הוא מהצד הגדול של מנעד הדגמים – באיסוזו הדימקס הוא הקטן שבהם. החברה שברגיל מייצרת משאיות ואוטובוסים – ובעבר גם את הטרופר שמאד הצליח אצלנו בשעתו – מתמחה בכלי רכב מסחריים – והדימקס הוא תוצר זה ההתמחות הזו.

כדי לעמוד בתקנות זיהום האוויר החדשות החליפה איסוזו את המנוע ליחידה חדשה בנפח של 1.9ל'. עם הזרקה ישירה, מגדש טורבו ומצנן ביניים התפוקה עומדת על 163 כ"ס ו-36.7 קג"מ מ-2000 סל"ד. גם תיבת ההילוכים האוטומטית הוחלפה לאייסין יפנית עם 6 יחסי העברה – הנותנת משרעת הילוכים רחבה יותר – ועם משמעות לגבי זמינות הכוח וגם חסכון בדלק.

מבחן דרכים איסוזו דימקס 2017. שיפור משמעותי בצריכת דלק, מראה מעודכן וקבינה משודרגת. המחיר 245 אלפי שקלים לגרסת LS שבצילום. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים איסוזו דימקס 2017. שיפור משמעותי בצריכת דלק, מראה מעודכן וקבינה משודרגת. המחיר 245 אלפי שקלים לגרסת LS שבצילום. צילום: רוני נאק

שינויי המרכב הם ברובם קוסמטיים עם עיצוב חדש לחזית הרכב, שבכה ופנסים עם רפלקטור מעוצב. מאחור יש דלת תא מטען מעוצבת וידית פתיחה עם מצלמת חניה משולבת. יש גווני צבע חדשים בהיצע וחישוקי סגסוגת 18 אינץ' בעיצוב חדש.

הקבינה קבלה לוח מחוונים חדש – ומחשב רב-תפקודי צבעוני במרכזו. גרסת LS מצוידת במולטימדיה מקורית 8 אינץ' והרמקולים עברו לתקרה מעל לראשי הנוסעים מאחור. הגרסה הבכירה מקבלת גם התנעה ללא מפתח, מושבים משופרים ומעט נגיעות של עיצוב בקבינה.

מבחן דרכים איסוזו דימקס 2017. שיפור משמעותי בצריכת דלק, מראה מעודכן וקבינה משודרגת. המחיר 245 אלפי שקלים לגרסת LS שבצילום. צילום: איסוזו
מבחן דרכים איסוזו דימקס 2017. שיפור משמעותי בצריכת דלק, מראה מעודכן וקבינה משודרגת. המחיר 245 אלפי שקלים לגרסת LS שבצילום. צילום: איסוזו
להורדת המפרט המלא של איסוזו דימקס

עוד נוספו לאיסוזו דימקס מערכות של סיוע לזינוק בעליה ובקרת ירידה במורד. וטנדר כדרכם של טנדרים צריכים גם לעבוד. הדימקס יכול לשאת מעט מעל 1,000 ק"ג ולגרור עד 3.5 טונות כפי שמותירות התקנות החדשות המיישרות קו עם הגדרות היצרן.

 

איסוזו דימקס נסיעה

טנדר דימקס מעולם לא היה מכונית נוסעים מפנקת – ולא משנה כמה גרסאות מקומיות הוצגו לאורך השנים – שמר דימקס על אופיו הקשוח והתכליתי מתחת לשכבות של פלסטיק דמוי עץ ומדבקות "D השלם את החסר" שעודכנו לפניכל מחזור מכירה. אולם הדור הנוכחי עושה את זה יותר טוב. בידוד הרעשים עדיף, המושבים הרבה יותר טובים מאשר בדורות הקודמים ומראה הקבינה מצליח לרדת בוושט של הבוחנים הציניים ביותר. יחד עם זאת האיכות הכללית לא מבריקה – תכליתי כן, אבל ראינו ביצועים טובים יותר מחבריו לסגמנט.

מבחן דרכים איסוזו דימקס 2017. שקעי USB שימושיים בקבינה - עליהם כיסויי פלסטיק דרדרלה למדי. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים איסוזו דימקס 2017. שקעי USB HDMI שימושיים בקבינה – עליהם כיסויי פלסטיק דרדרלה למדי. צילום: רוני נאק

הנעלם המשמעותי והחשוב ביותר הוא המנוע. עם נפח של 1.9ל' – קבלתי את המפתח ליד כשטיק עצבני של סטסט מגיע איתו. ואחרי כמה מאות קילומטרים בעיר, בין הערים וגם לא מעט בשטח – אפשר לנשום לרווחה. דינאמית דימקס החדש אינו נופל רבות מקודמו – ואפילו נהנה מהשהיית טורבו קצרה יותר ותגובה מנוע חדה יותר. זמינות כוח כאמור טובה וכמות הסוסים מספקת בהחלט לכל שימוש שאינו מעמיס את הרף העליו של מעטפת המשקלים.

חלק גדול ומשמעותי לביצועים מגיע הקרדיט לתיבת ההילוכים. עם 6 יחסי העברה אשר מחולקים נכון ובהתאם לעקומת הכוח של המנוע – יש תמיד מספיק "בשר" מתחת לדוושת המצערת. ההילוכים הראשונים קצרים ועוזרים למנוע להזיז דברים ואילו שלושת האחרונים גבוהים מאד ומאפשרים מהירות שיוט הרבה יותר מהירה וזורמת מאשר בדימקס היוצא. מהבחינה הזו השיפור מאד גדול.

מבחן דרכים איסוזו דימקס 2017. אלף ק"ג של אבטיחים מסוגל לשאת בארגז - או לגרור 3.5 טונות (וכמה אוזו צריך לכל האבטיחים האלה? ובולגרית!?) צילום: רוני נאק
מבחן דרכים איסוזו דימקס 2017. אלף ק"ג של אבטיחים מסוגל לשאת בארגז – או לגרור 3.5 טונות (וכמה אוזו צריך לכל האבטיחים האלה? ובולגרית!?) צילום: רוני נאק

נתוני צריכת הדלק מאשרים את טענות היצרן – ומצאתי את הדימקס החדש חסכוני יותר בכ-15% אחוז יותר מקודמו – הציב מעל ל-14 ק"מ לליטר ממוצע במבחן.

כבעבר גם הפעם המתלים הם על הצד הרך יותר. הם מספקים נוחות נסיעה טובה במהירות איטית, בעיר או בשטח, אולם כשהקצב מהיר (כפי שמאפשרת מערכת ההנעה החדשה) מורגש מחסור בריסון – בעיקר לפנים. ללא משקל מאחור תצפו לנסיעה קופצנית למדי מקפיצי העלה שמאחור.

מבחן דרכים איסוזו דימקס 2017. נסיעה נעימה מאד בשבילים - במהירות הזנב קופצני והחזית רכה מדי. יש LOW שימושי ובקרת משיכה אלקטרונית - בקרת ירידה במורד וסיוע לזינוק בעליה. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים איסוזו דימקס 2017. נסיעה נעימה מאד בשבילים – במהירות הזנב קופצני והחזית רכה מדי. יש LOW שימושי ובקרת משיכה אלקטרונית – בקרת ירידה במורד וסיוע לזינוק בעליה. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים טנדר פיאט פולבק
לאן נסענו עם מיצובישי טרייטון?

בשטח הדימקס החדש כמו קודמו נסמך על מערכות בקרת המשיכה כדי לשמור אחיזה. מהלכי המתלה טובים ומסתייעים גם בשלדת סולם מתפתלת בהצלבות (זה תמיד נחמד לראות את הזווית בין הקבינה לארגז בהצלבה). יש לדימקס מרווח גחון מצויין של 23 ס"מ ממנו "גונב" קצת מיגון הגחון שהתקינה היבואנית – אבל הכרחי לכל עכבר שבילים. ללא ציפיות מיוחדות גם לא חווינות אכזבות ובכל שימוש סביר בשטח הדימקס יעשה את העבודה.

מבחן דרכים איסוזו דימקס 2017. דלת תא המטען מעוצבת יותר ובידית הפתיחה משולבת מצלמת החניה באופן אלגנטי. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים איסוזו דימקס 2017. דלת תא המטען מעוצבת יותר ובידית הפתיחה משולבת מצלמת החניה באופן אלגנטי. צילום: רוני נאק

סיכום

ראשית נגע בעיקר – השתלת המנוע הצליחה. ללא ירידה בהספק, ועם צריכת דלק ודינאמיות הרבה יותר טובים (בזכות שילוב מנוע+תיבת הילוכים) המשתמש הרגיל של דימקס לא ירגיש כי מדובר במנוע בעל נפח קטן יותר ב-600 סמ"ק מקודמו. כן תורגש מהירות השיוט העדיפה ובוודאי התידלוק וטווח הנסיעה.

קבל הצעת מחיר לטנדר איסוזו דימקס

מתיחת הפנים מקנה לטנדר מראה עדכני ורענן יותר – אבל זה נותר רק מן החוץ שכן הפז"ם של הקבינה נוכח וניכר לעין. לטובת העניין ראוי לציין את המושבים המשופרים ואת חווית המשתמש במולטימדיה המקורית ומחשב הדרך הצבעוני.

מבחן דרכים איסוזו דימקס 2017. שיפור משמעותי בצריכת דלק, מראה מעודכן וקבינה משודרגת. המחיר 245 אלפי שקלים לגרסת LS שבצילום. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים איסוזו דימקס 2017. שיפור משמעותי בצריכת דלק, מראה מעודכן וקבינה משודרגת. המחיר 245 אלפי שקלים לגרסת LS שבצילום. צילום: רוני נאק

Check Also

הממשל הסיני מזהיר: אתם מייצרים יותר מדי מכוניות

אחרי שנים של תמריצים וסובסידיות, כשברקע טענות שהממשל הופך את הרכב החשמלי לנשק מול המערב – מישהו במפלגה הקומוניסטית עוד שניה ילחץ על הבלמים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

10 − 8 =