רוני נאק
GM מתכננת להפסיק למכור מכוניות עם מנועי בעירה פנימית, גלובאלית, עד שנת 2035 וממשיכה ללחוץ להיות נטולת פליטת פחמן גם ביצור עד 2040. למהלך מרעיש העולמות הזה יש משמעויות גם באולמות התצוגה ובמתקני היצור של GM ברחבי העולם עם דגש כמובן על השווקים הגדולים של סין וארה"ב.
• כך פלטפורמת אולטיום תכנס לחייכם
"GM מצטרפת לממשלות וחברות ברחבי העולם העובדות יחד כדי לבסס עולם בטוח, ירוק וטוב יותר" אלה היו דבריה של מרי בארה (מנכ"לית GM) אתמול (חמישי) בפוסט בלינקדאין. היא מוסיפה "אנו מאמינים שבזכות קנה המידה (הגדול) שלנו וההגעה הגלובלית אנו יכול לעודד אחרים ללכת בעקבותינו ולבצע שינוי שורשי בתעשייה ובכלכלה בכללותה".
GM לא לבדה בעניין נטישת מנועי הבעירה הפנימית, גם פורד, ניסאן, ו-וולוו נקטו בגישות והצהרות דומות. מה שמייחד את ההתחייבות הזו היא לוח הזמנים המהיר (יש יאמרו אופטימי ולא מציאותי) ביחס לאחרים. בעבר GM הכריזה כי תשקיע 27 מיליארד דולר בפיתוח כלי רכב חשמליים ויכולות אוטונומיות וכי היא מתכננת להשיק 30 דגמי חשמליים חדשים עד שנת 2025.
במקביל למוצרים עצמם, GM מתכננת להעביר את כל מפעליה בארה"ב לפעול על מקורות אנרגיה מתחדשת.