רוני נאק
GM מתחילה בסדרה של כנסים שמטרתה להפיץ את הבשורה בקרב עובדיה, עיתונאים ומקבלי החלטות ברחבי העולם. היעד הוא להאיץ במהירות וביעילות את העשרת קו הדגמים החשמליים של ענקית הרכב ולעשות זאת עם שורת רווח מפנקת בסיום. בלב הפוש החשמלי עומדת פלטפורמה מודולארית בעלת תצורה גמישה אשר יכולה לשרת שורה ארוכה של מותגים, דגמים לכל רוחב השדרה של GM. הפלטפורמה החשמלית החדשה תוכל להיות בסיס לדגמי כניסה במחירים עממיים, דרך דגמים למותגי הפרימיום ועד לדגמי ספורט וטנדרים כפולי הנעה.
GM פיתחה בשיתוף LG CHEM סוללה ייחודית בשם ULTIUM אשר משתמשת בפחות קובלט מבעבר (טענה להפחתה של 70% בחומר הגלם) וכן עם תצורה של תאים נפרדים – ועם ניהול עצמאי – המאפשרת התקנה אופקית או אנכית, על פי הצורך של הרכב אותו היא תשרת. עצמאות התאים הבודדים תאפשרת בעתיד לטכנאים להחליף תא תקול במקום את מערך הסוללה כולו. לחבילת המצברים קיבולת של בין 50 ל-200 קוט"ש וטווח של עד 400 מייל (לפי הערכת GM). גם המנועים הם מפיתוח עצמי של GM והם יספקו הנעה אחורית או כפולה, או קדמית – תלוי כמובן ביישום. המצברים האלה יתמכו בטעינה מהירה של עד 200 קו"ט. יוצאת דופן הסוללה של הטנדר (זוכרים HUMMER?) שיוכל לקבל 350 קו"ט למצברי ה-800 וולט שלו ולתפוקה של כ-1000 כוחות סוס.
היקף המאמץ של GM הוא עצום. השקעה של מעל ל-2.0 מיליארד דולרים בהקמת מפעל למצברים. שבין השאר היקף היצור הגדול שלו אמור להוריד את מחיר הסוללות למתחת ל-100 דולרים לתא. זו בשורה אמיתית לעתיד שבו המחיר של המכוניות החשמליות יהיה תחרותי מול דגמים מקבילים עם מנועי בעירה פנימית.
אנו נראה כבר השנה דגמים חשמליים מקאדילק,שברולט,GMC ו-ביואיק. כשבאופק 10 דגמים חשמליים חדשים עד לסוף 2021 ו-22 דגמים עד לסוף 2023. הרכב הראשון שנראה על הפלטפורמה החדשה ועם מצברי האולטיום יהיה שברולט קרוז אוריג'ין. הבא הוא רכב פנאי קאדילק ליריק ואחריו טנדר GMC האמר בחודש מאי.