רוני נאק
אמאזון ו-GM מנהלות מגעים להשקעה משותפת ביצרנית הטנדרים וה-SUV החשמליים RIVIAN בעיסקה אשר עשויה להזניק את ערך החברה לאיזורי ה-2 מיליארד דולרים – כך דווח בארה"ב. העסקה אמורה לתת לשני הענקית מניות מיעוט בחברה (פחות מ-50% ולא מניות שליטה) – ויותר מזה את המימון ואת הגישה לידע ולאמצעי היצור של GM ו-אמאזון.
האינטרס של GM ברכישה הזו ברור כשמש. בעוד שהיא שוקדת על פיתוח של מכוניות חשמליות קטנות, עיקר העסקים של ענקית הרכב הם טנדרים ורכבי פנאי. ובתחום הזה אין לאף אחד – GM, פורד ו-קרייזלר – פיתוח מהותי בתחום. בשלב הזה יצרניות הרכב האמריקאניות סומכות על ההכנסות הגדולות ממכירות טנדרים ו-SUV עם מנועים בנזין ודיזל כדי לממן את ההשקעות העצומות הנדרשות לפיתוח הדור הבא של תחבורה חשמלית ואוטונומית.
RIVIAN אשר חשפה את הטנדר שעתיד להגיע לשווקים בסתיו 2020, המציאה קונספט אותו היא מכנה "סקייטבורד" – פלטפורמה אשר מאכלסת את מערכת ההנעה, מצברים, מתלים, בלמים ומערכות קירור בגובה הגלגלים ונמוך מהצירים – כך אפשר לשים מעל לסקייטבורד מרכב של טנדר, או SUV ולהשאיר מקום רב מאחור למטען או נוסעים.
טסלה – שעדיין מנסה להגיע לרווח יציב – עשויה להיות הדיסרפטור כאן כשברקע מתקדם בשקט פיתוח של פיקאפ עליו אילון מאסק רמז עוד בסוף 2017. אבל הדרך של טסלה עוד ארוכה והטנדר צפוי להיחשף רק אחרי מודל Y שמתוכנן ל-2020.