יום שלישי , 29 ספטמבר 2020
ראשי » מבחני דרכים » מבחן דרכים סאנגיונג קוראנדו
מבחן דרכים סאנגיונג קוראנדו. ייחודי ב-145 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים סאנגיונג קוראנדו

רוני נאק

בין כל מותגי הרכב הקוריאניים – סאנגיונג הוא הקטן שבהם. לצד הענקיות של HMC, יונדאי וקיה, GM וגם סאמסונג שבשיתוף רנו, סאנגיונג לא רק בעלת נפח היצור הקטן ביותר אלא השתדלה לאורך השנים למצב עצמה כאיכותית והפרימיומית מבין חברותיה לחצי האי הקוריאני. מיצוב ששיווקית הוא מאד נכון כשנפח היצור שלך מצומצם – ונדרש מרווח גדול יותר כדי להחזיר את ההשקעה. עם הרקסטון החדש זה די הצליח להם – וגם אצלנו הם מביאים לציבור רכב פנאי-שטח גדול, איכותי למדי ועם שבעה מושבים. עתה, בצילו של משבר בבית, אנו מקבלים גם את הקוראנדו החדש.

מבחן דרכים סאנגיונג קוראנדו. העיצוב מזכיר מאד את הרקסטון הגדול. צילום: רוני נאק

מה זה בכלל?

ללא שלדת סולם, הנעה כפולה או סרן חי, סאנגיונג קוראנדו החדש הוא רכב פנאי רך ומודרני במתכונת המוכרת לנו היטב ממוצרי קוריאה ואירופה האחרים. זהו הדור הרביעי של הדגם אשר החל דרכו בתחילת שנות ה-80' כמו משהו שנראה בצורה של ג'יפ Cj7 – וזה היה טבעי כי החברה יצרה עד אז Cj5  עבור הצבא האמריקאי.

בישראל כבר הכרנו את הדור השני וגם קבלנו הבלחה מהדור השלישי שכבר עוצב על ידי ג'יוג'ארו וקרץ ללקוחות האירופאים. עתה הגיע אלינו הדור הרביעי על פלטפורמה מעודכנת של סאנגיונג טיבולי שאנו כבר מכירים כאן – וגם משרתת דגמי SUV אחרים של בעלת הבית מהינדרה. מערך המתלים כולל תמוכות מקפרסון בחזית ומתלה רב-חיבורי מאחור. בנוסף יישום של פלטפורמה מודרנית מאפשר לסאנגיונג לשלב מערכות בטיחות אקטיביות המזכות את הקוראנדו בדירוג בטיחות 6 אצלנו.

מבחן דרכים סאנגיונג קוראנדו. למנוע ה-1.5ל' טורבו הכי הרבה מומנט ביחס למקבילים. תיבת הילוכים מבית AISIN מטפלת בשאר. צילום: רוני נאק

בסיס הגלגלים של 267.5 ס"מ מציב את הקוראנדו ליד קיה ספורטאג' ויונדאי טוסון. האורך הכללי הוא 445 ס"מ, הרוחב 187 ס"מ והגובה 163 ס"מ. מרווח הגחון כצפוי מוגבל למדי עם 18.2 ס"מ.

להורדת המפרט של סאנגיונג קוראנדו

בתחום ההנעה תמצאו בישראל אופציה יחידה: מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5ל' המפיק 163 כ"ס ו-28.5 קג"מ – שימו לב לנתון המומנט שהוא הרב ביותר ביחס למנועים דומים שיש בשוק. מנוע הטורבו מניע רק את הגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 6 הילוכים (מבית אייסין הג'פאנית). נתוני היצרנית מלמדים על תאוצה של 12 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מירבית של 193 קמ"ש.

מבחן דרכים סאנגיונג קוראנדו. קבינה נקיה, עשויה היטב ומושבים נוחים. צילום: רוני נאק

בתחום העיצוב תמצאו בקוראנדו הרבה מהשפה העיצובית שיש גם ברקסטון הגדול – זו בולט בעיקר בצידי המרכב עם הירכתיים המעובים והקווים שלאורכו. גם קורה D מזכירה של המשפוחה כמו פנסי ה-LED שמאחור. בסופו של דבר – לדעת כותב שורות אלה – המראה של הרכב מזהה אותו היטב כבן למשפחת סאנגיונג וגם יש בו נופך גברי וקשוח יותר מהדור העגלגל של ה-SUV הפושטים על כבישינו לאחרונה.

אותו ייחוד עיצובי ממשיך גם בפנים. פס עליון על הדשבורד המסתיר בתוכו פתחי מיזוג גבוהים (בסגנון VW פאסאט) המראה של תא הנהג לדעתי זה ה-WIN החזק של הכלי. נקי ממניירות ועשוי היטב. מולטימדיה עם מסך 8 אינץ'. ממשק מהיר מאד לאנדרואיד/קארפליי, בקרת אקלים דו-אזורית ושורה ארוכה של צלילים ודנדונים המזכירים לך כמה אתה גדול ומוצלח שבחרת בקוראנדו בכל כניסה אליו. חומרי הדיפון רכים ונעימים למגע, המושבים רכים ונעימים לאורך זמן וגלגל ההגה מצופה בעור.

מבחן דרכים סאנגיונג קוראנדו. הפתעה! גלגל חילופי בגודל מלא על חישוק סגסוגת. צילום: רוני נאק

בפונקציה המשפחתית תגלו מושב אחורי מרווח למדי עם הרבה מקום לראש, רגליים וגוף וגם תא מטען גמיש עם נפח של 407ל'.

המחיר של ככלללל זה: 144,900 שקלים.

 

נהיגה בקוראנדו

אם נהגתם ברכב פנאי מודרני לאחרונה – אין כאן משהו חדש או שונה. הסתירו את הסמל שעל גלגל ההגה והקוראנדו יכול בקלות להיות כמעט מכל מותג שהו, מהמזרח או מהמערב. וזו דווקא מחמאה שכן אין כאן פאולים או מוזרויות – אולי מעבר לרפרטואר המרשים של הדנדונים השונים (בר עריכה דרך אגב).

מבחן דרכים סאנגיונג קוראנדו. עיצוב מפוסל וגם חישוקי 18 אינץ' נאים. צילום: רוני נאק

מימי הנהיגה בעיר, מחוצה לה וגם מעט על דרכי עפר פתייניות, הקוראנדו נוסע על הצד הרך של המשוואה. הוא היה נוח ונעים מאד בעיר, יטפל נהדר בשיבושים ובורות כשקצב הנהיגה מתון. ככל שהרחוב יהיה שבור ומוזנח יותר – כך יגדל גם פער הנוחות לטובת הקוראנדו ביחס לאחיו הקוריאניים. אותה רכות בסיסית טובה גם לחקירת שבילי עפר זהירה. מדוע זהירה? במגבלות מרווח הגחון והעדר הנעה כפולה – המלצתי היא להתקדם בזהירות – גם חישוקי 18 אינץ' עם צמיגים בחתך 55 מאותתים לך "דיר באלק".

מבחן דרכים סאנגיונג קוראנדו. פחות חובב נהיגה נמרצת אבל גם לא ייפשל את תגיע מהר מדי לפניה מפתיעה. מהתנהגות כביש בטוחה. צילום: רוני נאק

המנוע הזה מעדיף סל"ד נמוך ובינוני. ומשקף במידה רבה את האופי הרגוע של הרכב. נסו לנהוג מהר ואגרסיבי ותגלו את רכות היתר של המתלים בתנאים האלה. אותה נוחות הופכת לחוסר ריסון, נדנודי מרכב וזוויות הטיה לא נעימות. באותה מידה, אם תלחצו חזק על המנוע צריכת הדלק תזנק מאד אבל זו לא תגובה באיזה שיפור מהותי בביצועים. שימוש בבורר מצבי הנהיגה משפר מעט את הדינאמיות, אבל ההשפעה שלו מרחיבה רק במעט את השוליים.

בסוף ימי הנהיגה ניצבה צריכת הדלק על ממוצע של כ-10.0 קילומטרים לליטר. זה צמא למדי בימינו.

מבחן דרכים סאנגיונג קוראנדו. מאפשר חקר שבילים זהיר. צילום: רוני נאק

סיכום

סאנגיונג קוראנדו החדש הוא רכב פנאי מודרני, בעל זהות ייחודית ועם תכונות מאד מובחנות. הוא מציב רף בטיחות נאה מאד של 5 כוכבים מ-NCAP (ריסוק עדכני מ-2019) ומציג חבילת אבזור ובטיחות נדיבה מאד.

לחובתו עומדת צריכת דלק גבוהה, אבל גם תג מחיר (145 אש"ח) אשר שם אותו מול גרסאות הבסיס של קיה ספורטאג' (142 אש"ח לדיזל) ואף מעל למחיר של קיה סלטוס (141 אש"ח ברמת EX) שהוצגה רק השבוע. בתקופה כזו של חוסר וודאות האם זה יהיה נכון לבחור במותג קטן וייחודי?

מבחן דרכים סאנגיונג קוראנדו. ייחודי ב-145 אלפי שקלים תמחור הוא המכשול העיקרי. צילום: רוני נאק

צפו גם בזה

ללא תאונות, ללא זיהום וללא פקקים

קאדילק מובילה את החזון של GM לעתיד של תחבורה חכמה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

3 + eleven =