שבת , 27 אפריל 2024
מה זה כחול ויקר? הונדה סיוויק Type-R מגיע לישראל עם טורבו ותיבת הילוכים ידנית. צילום: הונדה

הונדה סיוויק טייפ R המחיר 314 אלף שקל

רוני נאק

אם עד עכשיו לא היה לכם FOMO – זה הזמן. יבואנית הונדה לישראל מתחילה לשווק את מה שהוא כנראה הגלגול האחרון של סיוויק TYPE-R שנראה עם מנוע בעירה פנימית. אז רגע לפני הסוללות והכבלים זו כנראה תהיה ההזדמנות האחרונה לרכוש רכב נהיגה שנוהם ורושף ועם כל הפירוטכניקה שבזכותה אנו כה אוהבים מכוניות. המחיר מאד גבוה, ועדיין הוא נמוך עבור מה שעתיד להיות אבן דרך היסטורית בעולם הרכב.

יש מסכים! וגם פסים אדומים וגם מצמד ושישה הילוכים ידניים. צילום: הונדה

• הונדה CITY לאונג' המשפחתית שתוכלו לרכוש מבלי לשבור את הבנק

להלן ההודעה המלאה כפי שהתקבלה לאחר הסרת האמברגו:

בשורה לחובבי הונדה.

Civic Type R המהירה והאיכותית ביותר אי פעם, עם הפלטפורמה יוצאת הדופן של ה-Civic החדשה, הגיעה לישראל. סיוויק Type R מצוידת במנוע VTEC Turbo בנפח 2.0 ליטר המפיק 329 כ"ס ב-6,500 סל"ד ומומנט של 42.8 קג"מ בטווח שבין 2,000 ל-4,000 סל"ד.

המסורת ממשיכה עם תיבת שישה הילוכים ידנית המציעה את התחושה המכאנית הנהדרת המאפיינת דגמים ספורטיביים של הונדה. Civic Type R החדשה מאפשרת החלפת הילוכים מהירה ומדויקת מאי-פעם.

הנ"ל מתאפשר הודות למערכת התאמת סל"ד (Rev Match) משופרת המבטיחה הורדות הילוך מושלמות לסיוע באיזון המכונית בכניסה לסיבוב.

הכוח עובר גם הפעם אל הגלגלים הקדמיים ומאיץ את ה-Type R

החדשה ל-100 קמ"ש תוך 5.4 שניות בלבד.

ה-Type R החדשה נמוכה ורחבה מקודמתה. הדגם החדש משופע בשלל פרטי עיצוב כגון קשתות בתי גלגלים חדשות בעיצוב אווירודינמי, פגושים עם פתחי יניקת אוויר גדולים מבעבר וספוילר אחורי מעודכן המספק רמה גבוהה במיוחד של כוח הצמדה. Civic Type R החדשה מצוידת כסטנדרט בחישוקי סגסוגת 19 אינץ' קלים חדשים, עטופים בצמיגי מישלן Pilot Sport 4S שתוכננו במיוחד עבורה.

הונדה סיוויק Type R החדשה עברה שיפורים בכל היבט, בכלל זה גם במערכות היניקה, הפליטה וקירור המנוע. מערכת המתלים הייחודית ל-Type R עושה שימוש במתלים קדמיים בתצורת מקפרסון Dual Axis המפחיתה משמעותית את לוחמת המומנט בהאצה, ועוזרת בהורדת הכוח לאספלט ושמירה על יציבות כיוונית בבלימה. מערכת ההיגוי המדויקת והמהירה (2.1 סיבובים מנעילה לנעילה) ובולמי הזעזועים האדפטיביים המסוגלים לשנות את קשיחותם באופן עצמאי בהתאם לעומס המופעל עליהם בפניות על מנת להקטין למינימום את זוויות הגלגול. כל אלה אפשרו ל-Civic Type R החדשה להשיג זמן של 2:23.120 במסלול סוזוקה האגדי, שיא למכוניות הנעה קדמית.

Civic Type R החדשה, כמו ה-Type R שלפניה ואף יותר ממנה, נהנית מאותם שיפורים בנוחות, בפרקטיות ובעידון שהציגה ה-Civic החדשה. בולמי הזעזועים האדפטיביים מציגים טווח פעולה רחב מבעבר – עם אפשרות לנסיעה נוחה יותר מחד, וריסון מרכב טוב יותר מאידך. הביצועים האקוסטיים שופרו בזכות שימוש במודלי אווירודינמיקה מתקדמים: בתי הגלגלים התפוחים כעת משולבים לתוך המרכב ויחד עם העיצוב החלק יותר של הפגוש הקדמי הופחתו מהותית רעשי הרוח החודרים לתא הנוסעים בנהיגה מנהלתית.

על מנת להעניק חוויה יומיומית טובה מאי פעם, גם שדה הראיה ב-Civic Type R החדשה עבר מקצה שיפורים. מעצבי החברה היצרו את קורות A ופיסלו את קונסולת המחוונים כך שישמר קו ראיה ישיר בין מושב הנהג לפינות מכסה המנוע. גם הספוילר האחורי הותקן במעלה דלת תא המטען, על מנת שהכנף עצמה תתיישר במדויק עם קצה החלון האחורי ותשאיר את שדה הראיה לאחור נקי.

תא הנוסעים של הונדה Civic Type R נהנה מאביזרים אייקוניים כמו מושבי באקט ספורטיביים במיוחד המרופדים במיקרופייבר צבוע באדום המרוצים האגדי של הונדה ותואמים בצבעם לשטיחים ולחגורות הבטיחות, נורית העברת הילוכים (Shift Light) ולוחית ייחודית המוצמדת לקונסולה מול הנוסע ומציגה לראווה את מספר המכונית. יחד עם זאת, ה-Type R החדשה גם משופעת באביזרים ופריטים טכנולוגיים חדשים כמו לוח מחוונים דיגיטלי הניתן להתאמה אישית מלאה ומהווה מרכיב מרכזי הן כרכיב עיצובי והן ככלי לשיפור יכולת הריכוז במהלך חוויות הנהיגה האינטנסיבית.

לראשונה ב-Type R, מצבי הנהיגה המוגדרים מראש מצטרפים ל'מצב אינדיבידואלי' חדש, הניתן לתכנות מלא ומציע לנהגים את החופש להתאים את מכוניתם להעדפותיהם. במספר תחומים כמו מתלים, תגובת מצערת, היגוי, עיצוב לוח המחוונים, צליל מנוע ועוד. ניתן להתאים את האפשרויות הללו באמצעות מסך המגע המרכזי והגדול שמרכז בתוכו גם מספר אפשרויות ופונקציות חדשות כמו גם Apple CarPlay ו-Android Auto.

בתור המשפחתית הספורטיבית האולטימטיבית – הונדה סיוויק Type R החדשה היא גם משפחתית אולטימטיבית ומקבלת את מלוא מערך הבטיחות המקיף והמתקדם של הסיוויק הייבריד הכולל בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה בנסיעה לאחור, אורות LED עם מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, ועוד.

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

five + eight =