יום חמישי , 2 יולי 2020
ראשי » מגזין » הונדה מתעוררת?
הונדה גאז היברידית
הונדה גאז היברידית חדשה - בקרוב גם אצלנו. צילום: הונדה

הונדה מתעוררת?

רוני נאק

זה לא סוד גדול שמוצרי הונדה מהשנים האחרונות כבר לא מציתים את הדמיון כמו פעם. ודו"חות המסירות ברחבי העולם מאשרים שהקהל מצביע בארנק גם מעבר לים. עובדה זו לא נעלמה מראשי הונדה אשר ניווטו את החברה לסטטוס הזה אחרי סדרת מהלכי התייעלות ב-2015 שבמסגרתם נסגרו מפעלים ביפן ומחוצה לה ושרשרת האספקה נוערה היטב. הונדה לא נגעה במו"פ שהייתה בבת עינו של מייסד החברה שהיה פעיל בה גם בעצמו.

עתה מודיעה הנהלת הונדה כי היא צפויה לספוג לתוכה את חטיבת הפיתוח העצמאית – כך הודיע טקאהירו השיגו נשיא החברה – מהלך שאנליסטים רבים רואים כסימן לנחישות החברה לשפר את תוצאות חטיבת הרכב של הונדה אשר בשנים האחרונות – כך טוענים – לקתה בחוסר יעילות ומרווחים זעומים. לפי השיגו המו"פ יתרכז בתחומים שבהם הונדה יכולה לשתף פעולה עם יצרניות רכב ואוטוטק אחרות ובתחום תחרותי שבו היא תמשיך לפתח מוצרים וטכנולוגיות ייחודיות.

הונדה חשמלית
הונדה E החשמלית. רכב עירוני חשמלי שעורר הדים רבים. צילום: הונדה

המו"פ של הונדה תמיד היה חטיבה עצמאית ונהנה מתקציב של כ-5% מסך המכירות של החברה. עתה כ-14,000 עובדי המו"פ ימוזגו לתוך הונדה – מהלך שיצר אדוות של אי שביעות רצון בקרב העובדים "זה הלכה למעשה פירוק המוסד" אמר אחד העובדים.

הונדה אשר נשענת כיום על הכנסות מחטיבת האופנועים ומכוניות המיקרו שלה צריכה לשפר את הרווח התפעולי של 1.5% שהציגה חטיבת הרכב – זו גם רשמה ירידה של 27% ברווח התפעולי בשנת הכספים 2019 עד למרץ 2020.

ההנחה היא שתחת נשיא הונדה הקודם – איטו – תכנית ההתרחבות המהירה שהגיע אחרי המשבר הפיננסי של 2008 נכשלה. החברה נפרשה רחב מדי ודק מדי וזה פגע באיכות המוצרים. הייתה שאיפה להגדיל מכירות ב-50% ולהתרחב אגרסיבית לשווקים מתפתחים עם אסטרטגיה של "פיתוח וייצור תוך כדי תנועה" – זה לא צלח. "היינו צריכים לפתח מכוניות שאנשים רוצים. אבל אנחנו פשוט הגענו לעבודה ולא הגענו לעבוד" אמר בכיר עלום שם בחטיבת הפיתוח לשעבר של הונדה.

הונדה מירוצים
הונדה סיוויק טייפ-R הלב הפועם של המותג – האם נראה עוד כמוהו? צילום: הונדה

עתה הונדה תניע במהירות תהליכים כדי לאייש משרות מפתח לכל רוחב השדרה מפיתוח לייצור ולמכירות. תהיה מעורבות רוחבית של החטיבות השונות כבר בשלב הפיתוח כדי לזרז הבאה לשוק של דור חדש של מכוניות אשר עשויות אולי להחזיר את הייחוד והאיכויות שהיו פעם והביאו את הונדה לסטאטום גבוה יותר משאר מותגי הרכב של יפן.

 

צפו גם בזה

VW ID4

דלף: כך ייראה רכב הפנאי החשמלי של VW

צילום של רכב הפנאי החשמלי החדש דלף ממסמכי תקינה בסין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

7 − four =