יום שבת , 17 נובמבר 2018
דף הבית » מגזין » איזה בעסה – סגרנו את HUMMER
איזה בעסה – סגרנו את HUMMER
מותג HUMMER נסגר בעקבות משבר תדמית גדול ומשבר כלכלי עוד יותר גדול. מה אם GM הייתה מצליחה להשאיר אותו פעיל? כאן הגרסה האזרחית H1 צילום: GM

איזה בעסה – סגרנו את HUMMER

רוני נאק

אם רק אפשר היה להחזיר את הזמן לאחור…זוכרים את המשבר של 2008? ומכל החטיבות שהיה על GM לסגור בלחץ הממשל הפדראלי שהזרים ערימות של כסף לחברה – דווקא את האמר היום הם היו רוצים להשאיר. וזה לא בגלל שלא היה אז כבר תדמית שלילית למותג השטח הקשוח – תדמית שנוצרה גם בשל מחירי דלק מאד גבוהים ודימוי בזבזני וראוותני. ואז הגיע המשבר של 2008 ותעשיית הרכב צנחה – כולה.

מותג HUMMER נסגר בעקבות משבר תדמית גדול ומשבר כלכלי עוד יותר גדול. מה אם GM הייתה מצליחה להשאיר אותו פעיל? כאן הקונספט האחרון HX שהיה עתיד להתמודד מול ג'יפ רנגלר צילום: GM

מותג HUMMER נסגר בעקבות משבר תדמית גדול ומשבר כלכלי עוד יותר גדול. מה אם GM הייתה מצליחה להשאיר אותו פעיל? כאן הקונספט האחרון HX שהיה עתיד להתמודד מול ג'יפ רנגלר צילום: GM

היום הרכב הנמכר בעולם הוא טנדר לא קטן בכלל – פורד F-150 – ודמיינו איזה מפלצת מכירות האמר יכולה הייתה להיות אילו לא נסגרה. בתקופה בה סדאנים נערמים במאות אלפים במגרשים של יצרניות הרכב. אותם יצרנים שלא מסוגלים לעמוד בדרישה לרכבי פנאי ו-SUV. ו-האמר ביום הסגירה הייתה בנקודת מוצא מצויינת לתפוס נתח שוק נהדר – עם סוכנויות בכ-33 מדינות ברחבי העולם ואחד ממוצרי היצוא המובילים של GM. והיום. רכבי פנאי נמכרים בקצת יותר ממיליון יחידות בשנה בארה"ב מזה ארבע שנים רצופות.

מותג HUMMER נסגר בעקבות משבר תדמית גדול ומשבר כלכלי עוד יותר גדול. מה אם GM הייתה מצליחה להשאיר אותו פעיל? כאן האמר H3 שגם שווק בישראל. צילום: GM

מותג HUMMER נסגר בעקבות משבר תדמית גדול ומשבר כלכלי עוד יותר גדול. מה אם GM הייתה מצליחה להשאיר אותו פעיל? כאן האמר H3 שגם שווק בישראל. צילום: GM

"אבל האמר יצרה מפלצות ענק" אתם בטח חושבים. ובכן בעת הורדת השאלטר היו בפיתוח כמה כלי רכב קטנים יותר. בהם הקונספט HX שיכול היה לתת פייט נאה לג'יפ רנגלר ואפילו ללנד רובר דיפנדר (אללה ירחמו היה חמוד).

הרכב הזה לצד דגמים קטנים-אך-קשוחים ועם נגיעות של איבזור פינוק ופרימיום-לייט יכולים היו להעמיד את HUMMER במקום דומיננטי בסגמנט חם של יותר ממיליון מכוניות בשנה. GM ניסתה למכור את המותג והזכויות בכמה הזדמנויות אבל אף אחת מהעסקאות הללו לא התממשו והמותג כרגע עדיין קפוא ובידיים של GM אשר רכשה את הזכויות המלאות ליצור של מהדורה אזרחית של ההאמר הצבאי מ-AMGeneral עוד בתחילת שנות ה-90'.

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*

http://bit.ly/2opbTV6