יום חמישי , 18 אפריל 2024
עשרות דגמים חשמליים ומיליון יחידות על הכביש. פלטפורמת E-GMP של יונדאי תעשה מהפכה. צילום: יונדאי

יונדאי פורצת לעידן חשמלי

אין ספק שעולם הרכב צועד במהירות לעבר הנעה חשמלי. יחד עם זאת, לא כל המכוניות החשמליות נוצרו זהות. הבסיס ליצור של מכונית חשמלית שתהיה באמת מהפכנית ותשרת את הנהג שלה באופן היעיל והמתגמל ביותר מתחיל בפלטפורמה. באותו בסיס טכנולוגי שמאפשר זאת ויונדאי הלכה על כל הקופה.

  • יונדאי חושפת את פלטפורמת E-GMP שתהיה הבסיס של כל הדגמים החשמליים שלה
  • הפלטפורמה מסוגלת לספק טווח נסיעה של מעל ל-500 ק"מ (WLTP) ולהיטען ל-80% ב-18 דקות בלבד בהינתן טעינה מהירה.
  • הגרסה החזקה ביותר תאיץ ל-100 קמ"ש ב-3.5 שניות בלבד ותגיע למהירות מירבית של 260 קמ"ש
  • התצורה של הפלטפורמה מאפשרת אופטימיזציה של דינמיקת הנהיגה ותיכנון יעיל של תא הנוסעים
  • בקר הטעינה הפנימי מאפשר ניצול של מגוון עמדות הטעינה שיש 400 וגם 800 וולט ולראשונה גם יאפשר הזרמה הפוכה של חשמל לטעינת רכב נוסף או הפעלת מכשירי חשמל חיצוניים
  • גמישות התצורה של הפלטפורמה מאפשר פיתוח זריז של מגוון רחב של כלי רכב שונים. ממסחריות קלות, רכבי פנאי ושטח, משפחתיות וספורטיביות.
  • לפי יונדאי התכנית היא להציג 23 דגמי שונים על הבסיס של E-GMP ולמכור שלובאלית כמיליון יחידות עד שנת 2025.
E-GMP פלטפורמה חשמלית גמישה עם מגוון תצורות לעשרות דגמים שיגיעו די בקרוב. צילום: יונדאי

החל משנת 2021 פלטפורמת E-GMP תהיה נוכחת בבסיס של כל המכוניות החשמליות שיונדאי תציג. הראשונה שבהן תהיה האיוניק 5 שתהיה קרוסאובר בממדים של יונדאי טוסון לערך. במקביל גם המותג המשני של קונצרן יונדאי יציג דגמים משלו.

בשונה מהטכנולוגיות הקיימות, אשר במקור יוצרו למנועי בעירה פנימית וצריך היה להסב אותם להנעה חשמלית או היברידית. פלטפורמת E-GMP תוכננה מראש רק להנעה 100% חשמלית ועם גמישות רבה. גמישות למהנדסים שיוכלו בקלות להתאימה לסגמנטים רבים של כלי רכב וגמישות למשתמש שייהנה מהתנהגות כביש בטוחה, חלל פנים גדול ויכול להתחבר לטעינה בכל רמה שהיא משקע ביתי ועד עמדות 800  וולט (שרגע רק פורשה טייקן מסוגלת לקבל).

E-GMP פלטפורמה חשמלית שגם יודעת להזין בחשמל צרכנים חיצוניים. צילום: יונדאי

בראש חטיבת הפיתוח של יונדאי עומד אלברט בירמן. יכול להיות שכבר שמעת את השם הזה. ובכן מר בירמן היה עד לא מזמן ראש חטיבת M ב-ב.מ.וו והוא האחראי לשיפור המהותי בנימוסי הכביש של דגמי יונדאי האחרונים. בהובלתו יונדאי פיתחה את E-GMP כפלטפורמת הנעה אחורית ורק גרסאות ההנעה הכפולה יקבלו מנוע שני להנעה הגלגלים הקדמיים. זה מבטיח דינאמיקת נהיגה ברמה שעוד לא ראינו במכוניות חשמליות ובהחלט משהו שיש לצפות לו. רוצים דוגמה? בירמן והצוות שלו פיתחו מתלה רב-חיבורי חדש, עם 5 זרועות, למתלה האחורי ולא הסתפקו בתצורות הקיימות והקלות לאימוץ. היתרונות רבים.

E-GMP פלטפורמה חשמלית שרק נראית פשוטה אבל עם המון יתרונות על כל מה שיש כיום בשוק הרכב. צילום: יונדאי

כבר במהלך 2021 נתחיל לראות את הדגמים החשמליים הראשונים של יונדאי. כאמור קרוסאובר חשמלי בשם איוניק 5 ובהמשך עוד שורה ארוכה של מכוניות, קטנות כגדולות שיביאו איתן את הבשורה של תחבורה ירוקה וסביבתית אבל גם דינאמית ומהנה לנהיגה.

E-GMP פלטפורמה חשמלית גמישה עם מגוון תצורות לעשרות דגמים שיגיעו די בקרוב. צילום: יונדאי

תוכן מקודם

Check Also

ג'יפ AVENGER היברידי מתון – החל ב-154,900 שקלים

סמלת מתחילה לשווק את גרסת הכניסה של ג'יפ אוונג'ר עם מערכת הנעה היברידית-קלילה. עכשיו במחיר השקה של מתחת ל-150 אלפי שקלים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

3 × two =