רוני נאק
יונדאי איוניק 5 וספציפית ה-5N הספורטיבית ממשיכה לגרוף תארים ולשבור שיאים. האחרון שבהם היה בסוף השבוע האחרון בו התקיים מירוץ Pikes Peak האייקוני שבו יונדאי איוניק 5N שהותאמה למסלול קבעה את הזמן המהיר ביותר לרכב חשמלי המבוסס על מכונית מיצור סדרתי. זהו הישג רב משמעות בשוק הצפון אמריקאי ומקרין גם על העולם, בוודאי כשמדובר בדגם בעל האות "N" בשם הדגם.

משנת 1916 מירוץ פייקס פיק (PPIHC), המכונה גם "המירוץ לעננים", הוא מירוץ "טיפוס גבעה" נגד השעון בו כל רכב מתחרה עולה לבד על המסלול. האירוע השנתי מטפס לפסגת פיקס פיק בקולורדו, ארה"ב. אורך המסלול הוא כ-20 ק"מ ועל פני קרוב ל-160 פניות – חלקן ממש על שפת תהום "ללא תחתית" מטפס לגובה של 4,302 מטרים מעל לפני הים בשיפוע לא מתון כלל של 7.2% בממוצע.
עד שנת 2011 המסלול היה שילוב של כביש סלול וקטעי עפר מאתגרים (שיצרו לא מעט אגדות) – מאז הוא סלול לכל אורכו מה שגרם לשינויים במפרטי המכוניות ולקיצור הזמנים. המעבר להנעה חשמלית אפשר לקצר עוד יותר את הזמנים – בזכות העובדה שהמנועים החשמליים לא מושפעים כלל על ידי דלילות האוויר ככל שמטפסים לגובה.

יונדאי השתתפה במירוץ עם שלוש מכוניות: שתי איוניק 5N במפרט (TA (Time Attack כשמאחרי ההגה שני תותחים: דני סורדו – נהג WRC (ראלי עולמי) רשמי של יונדאי וראנדי פרובסט שהיום מגיש במגזין מוטור-טרנד ובעברו נהג מירוצים מוערך ביותר. הרכב השלישי היה איוניק 5N סדרתי ומאחרי ההגה שלו ישב משפיען רשת צעיר וחסר ניסיון. שלושת המכוניות סיימו את המירוץ ללא תקלות וקבעו זמני שיא מרשימים ביותר: 9:30 לסורדו, 9:55 לפרובסט ואולי המפתיע יותר היה זמן של 10:49 ל-5N הסדרתי.

לפי ההודעה מיונדאי, מפרט Time Attack שצוות המירוצים הכין לפייקס פיק כולל הגברת הספק המנוע האחורי ב-37 כ"ס (סה"כ 687 כ"ס), שינויי תוכנה, מתלים מותאמים, מעצורים מחוזקים וצמיגי מירוצים "סליקס" מבית יוקוהמה על חישוקי מירוץ 18 אינץ'. המפרט המחודד מדגיש את החוזקות של IONIQ 5 N הסדרתי (כפי שאפשר למצוא אותו ממש עכשיו באולמות יונדאי בישראל) ללא שינויים משמעותיים.