יום חמישי , 25 יולי 2024
BMW מבטלת עסקה של 2 מיליארד אירו לרכישת סוללות הדור הבא לדגמיה החשמליים. צילום: BMW

BMW מבטלת עסקת ענק לרכישת סוללות

רוני נאק

יצרנית הסוללות השוודית Northvolt, אחת מהסטארט-אפים הטכנולוגיים האקלימיים הממומנים ביותר באירופה, עוברת משבר של ממש. עסקת ענק בשווי של 2.0 מיליארד אירו לאספקת תאי סוללה לרכבים חשמליים של BMW בוטלה. בנוסף, כך דווח כי החברה עוברת סקירה אסטרטגית (שזו שפה מכובסת ל"חשיבה מחדש") של כדאיות הקמת מפעל סוללות נוסף על אדמת שבדיה.

BMW עם סוללות סמסונג INSIDE. ענקית הרכב הגרמנית פונה לקוריאה. צילום: BMW

• BMW בחזרה לעתיד

"Northvolt וקבוצת BMW החליטו במשותף למקד את פעילותה של נורת'וולט עם היעד של לפתח תאי סוללה מהדור הבא", אמרו ב.מ.וו ונורת'וולט בהצהרה משותפת. הצהרה המבשרת על שינוי הכיוון ביחסים בין השתיים ומעבר מיצור סדרתי למחקר ופיתוח. בהקשר הזה, נורת'וולט בשלב הזה גייסה עד היום כ-15 מיליארד אירו ויש לה מפעלים בשוודיה, גרמניה ופורטוגל.

הסיבה לביטול עסקת הענק, לפי פרסומים בגרמניה היא עיכובים בייצור ואי עמידה בתנאי העסקה שסוכמה ב-2020. אותם פרסומים אף טענו שנורת'וולט מפגרת בשנתיים אחרי לוחות הזמנים וכי מספר תאי הסוללות הפגומים גבוה מהמקובל. חשוב לציין כי BMW היא אחד מלקוחות המפתח של Northvolt – ואחד המשקיעים הגדולים שלה. בנוסף, החודש בלומברג דיווחה כי הזמנות של סוללות ליצרנית המשאיות סקניה לא נמסרו בזמן, מה שגרם לדחיית לוחות הזמנים ולעכובים ביצור ואספקת המשאיות ללקוחות. 

נורת'וולט טוענת שפתחה סוללת סודיום עם צפיפות אנרגטית של 160 וואט-שעה ל-ק"ג. צילום: נורת'וולט

 

המקורות בגרמניה פרסמו כי BMW הזמינה סוללות מנורת'וולט שיועדו לדגמי הדור החמישי של מארזי הסוללות לדגמים חשמליים חשובים ובהם ה-iX וגם i4.

מי שנקראה לדגל, וככל הנראה גם תעשה קופה נאה, היא סמסונג SDI אשר תאיץ את היצור שלה ותייצר את הסוללות לרכבי ה-EV מבית  BMW. ל-BYD כנראה שלא תהיה הפעם דריסת רגל כאן.

 

Check Also

מבחן דרכים ריינג' רובר איווק P200

רענון מעודן מן הפנים ומן החוץ ויחידת הנעה טורבו-בנזין מעניינת החזירה אותנו לחיקו של הריינג' הקטן המעודן והרלוונטי יותר מתמיד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

two + sixteen =