• החל ב-3,053 ש"ח בליסינג פרטי
• טווח עד 614 ק"מ WLTP
• טעינה מהירה עד 350 קו"ט
• 4 רמות אבזור
רוני נאק
יונדאי ישראל מתחילה בעוד יומיים את השיווק הרשמי של הרכב החשמלי החדש שלה: IONIQ6. מכונית שרבים מצפים לה כאן אצלנו בשוק הישראלי ומסיבה טובה. זאת כי ה-IONIQ6 מגיעה אלינו כשבתא המטען שלה גביע של "רכב השנה העולמי לשנ 2023" ועוד תארי הצטיינות כרכב החשמלי הטוב ביותר וכן העיצוב הטוב ביותר – זאת לדעת חבר שופטים נטולי פניות וחמורי סבר שהיו צריכים לבחור מבין המיטב של תעשיית הרכב העולמית.

לצד שימוש בפלטפורמת E-GMP המצטיינת על יתרונות הטעינה הסופר מהירה של ארכיטקטורת ה-800 וולט שלה. בעמדת טעינה אולטרה מהירה (350 קו"ט) ניתן לטעון את הסוללה של הרכב מקיבולת של 10% ל-80% תוך 18 דקות בלבד. בעמדות אלה ניתן יהיה להשיג טווח נסיעה של עד 100 ק"מ ב-5 דקות טעינה בלבד.
• הוסיפו ויטמין E-GMP לתפריט שלכם
היכולת להוציא זרם לצרכנים חיצוניים ועד מבנה מודולארי מבריק. יונדאי שילבה חומרים רבים ממקורות מתחדשים בקבינה. בין אם אלו זרעי פשתן, במבוק בדיפונים ובקבוקי שתיה ממוחזרים לריפודים. מקדם גרר אירודינאמי סופר-נמוך שמתשלב עם קונספט ה"סטרימליינר" האירודינמי עם מבט נוסטלגי לטרנד עיצוב הרכב של שנות ה-50' כשהציבור עוד התהלב מעולם התעופה ולקאדילק עשו כנפיים.

לישראל מגיע IONIQ 6 עם שני מארזי סוללות. אחת בעלת קיבולת של 53 קילוואט/שעה והשנייה בעלת קיבולת של 77.4 קילוואט/שעה. הקיבולת הזו מאפשרת ל- IONIQ 6 להציע טווח יוצא דופן של 614 קילומטר בגרסאות Prestige, Luxury 2X4 ו-Limited 2X4 (228 כ"ס), בגרסאות Luxury 4X4 ו- Limited 4X4 עומד טווח הנסיעה על 583 קילומטר (325 כ"ס) ואילו בגרסת ה-Premium טווח הנסיעה עומד על 429 קילומטר (151 כ"ס). המהירות המקסימלית עומדת על 185 קמ"ש. בין התורמים לטווח הנסיעה הגדול הוא העיצוב של ה-IONIQ 6, שמתאפיין בפרופיל אווירודינמי יעיל, העניק לרכב החדש מקדם גרר של 0.21 בלבד; הנתון הנמוך ביותר בהיסטוריה של יונדאי ואחד הנתונים הנמוכים ביותר בתעשיית הרכב כולה. מקדם הגרר הנמוך מאפשר לרכב לחסוך באנרגיה רבה.

בתוך ה-IONIQ 6 תגלו לוח מחוונים 12.3 אינץ' ולצידו מסך מולטימדיה באותו הגודל. שני המסכים הללו מתלכדים למסך אחד רחב שמספק גישה לכל המידע הרלוונטי. בזמן הפעלה של איתות, מוצג על גבי לוח המחוונים צילום חי של "השטח המת" שהנהג לא יכול לראות ללא מצלמות. מי שמשלימה את החוויה היא תאורת LED משתנה, שממוקמת על גלגל ההגה ומספקת חיווי לגבי מצב הסוללה וגם לגבי מצבי הנהיגה השונים.
פרטים נוספים על הרכב המסקרן נספר לכם אחרי נהיגת מבחן מעמיקה.
מחירים:
גרסה | רמת אבזור | הנעה | טווח | מחיר בש"ח |
Premium 2X4 | אחורית | 429 ק"מ | 213,900 | |
Prestige 2X4 | רמת גימור זהה ל- Premium | אחורית | 614 ק"מ | 237,900 |
Luxury 2X4 | אחורית | 614 ק"מ | 258,900 | |
Limited 2X4 | אחורית | 614 ק"מ | 259,900 | |
Luxury 4X4 | כפולה | 583 ק"מ | 284,900 | |
Limited 4X4 | כפולה | 583 ק"מ | 285,900 |