יום שישי , 29 מרץ 2024
מבחן דרכים יונדאי KONA המעודכן. יותר כוח, יותר נוחות ואבזור ופחות דלק. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים יונדאי קונה 2021

רוני נאק

המפגש הראשון שלי עם יונדאי KONA היה מסויג. בסיבוב הראשון שלו אצלנו, עם גרסת ההנעה הכפולה ועם חבילת אבזור מלאה, המחיר הגבוה העיב על הביצועים וחדוות החיים של הדגם הזה. אולם, במורד הדרך, כלמוביל היבואנית התפקסה יותר על הדגם הזה, וויתרה על ההנעה הכפולה והצליחה להביא את המחיר של הג'יפון בעל הלב הספורטיבי הזה לרמת מחיר מדויקת ונכונה מאד. עובדה היא שכיום KONA היא בין הדגמים הנמכרים ביותר בקבוצתה – ולא בכדי.

מבחן דרכים יונדאי KONA המעודכן. פנסי LED מאחור וחישוקי 18 אינץ' מעוצבים בגרסת SUPREME צילום: רוני נאק

סיכום

יונדאי KONA התבגר ועתה הג'יפון נאה יותר, מאובזר יותר ועם יותר יכולת דינאמית מבעבר. על הדרך נוחות הנסיעה השתפרה מאד וגם צריכת הדלק טובה יותר. אם אתם מחפשים רכב פנאי שלא איבד את שמחת החיים כדי לרצות את הרגולטור. KONA הוא בשבילכם, מי שעדיין נהנה מנהיגה, והמחיר של (החל ב…) 127,900 שקלים, ייתן לכם יחס של כיף לשקל שאין לאף SUV בקבוצתו.

מבחן דרכים יונדאי KONA המעודכן. מאמץ את המראה המותגי החדש של HYUNDAI. צילום: רוני נאק

מה חדש?

דגם 2021 של KONA קיבל כמה עדכונים חשובים: ראשית המראה החיצוני שינה כיוון והוא עתה מיישר קו עם הלוק המותגי של היצרנית. זה בולט בעיקר בחזית הכול-חדשה, מהצד עם חישוקי סגסוגת בעיצוב חדש ומאחור עם פנסי LED בעלי חתימת אור נוכחת יותר.

בתוך הקבינה העדכונים נוכחים יותר. רכב המבחן שהיה ברמת אבזור "SUPREME" מקבל לוח מחוונים דיגיטלי בממדים נאים של 10 ורבע אינץ' המספק מידע רב ואף משנה את גוון הצבע של החיווי בהתאם לכל אחד משלושת מצבי הנהיגה הזמינים לנהג. במצב ECO ניהול המנוע ותיבת ההילוכים מכוון למקסם את אפשרויות הנסיעה החסכונית ביותר. במצב NORMAL תיסעו רוב הזמן כדי ליהנות מביצועים והתנהגות עקביים וצפויים. מצב SPORT מחדד מאד את תפוקת הכוח ונקודות העברת ההילוכים במטרה לספק חווית נהיגה נמרצת במיוחד.

מבחן דרכים יונדאי KONA המעודכן. שיפור מורגש באיכות הכוללת של סביבת הנהג ותא הנוסעים. צילום: רוני נאק

מסך המולטימדיה צמח לממדים של 8 אינץ' והוא מסוגל עתה להתממשק לקארפליי ו-אנדרואיד, יש כמובן קישוריות בלוטות', מצלמת חניה מקורית, משטח טעינה אלחוטי וגם שקעי USB אחוריים לטעינת הניידים של הילדים מאחור.

אותה חבילת SUPREME בה נהגנו נהנית גם מפני LED מלאים לפנים ומאחור, יש גם החלפת אורות אוטומטית, חישוקי גלגל 18 אינץ', מפתח חכם ושמשות פרטיות כהות המשותפות גם לגרסאות האבזור האחרות.

מבחן דרכים יונדאי KONA המעודכן. 198 כ"ס ו-27 קג"מ. החזק ביותר בפער גדול. צילום: רוני נאק

• הכביש המדהים בישראל הוא…

עוד יותר כוח

יחידת ההנעה המקורית של KONA הייתה טורבו 1.6ל' שהפיק 177 כ"ס. כבר במצבו הזה הוא היה החזק בסגמנט והזיז את הג'יפון המעוצב באופן נמרץ ומהנה ביותר. העדכון של המנוע, הקפיץ את התפוקה ל-198 כ"ס והמומנט עומד על 27 קג"מ כבר ב-1500 סל"ד. נתון חסר שחר בקבוצת רכב די אנמית בתחום הזה.

העברת הכוח היא רק לגלגלים הקדמיים אחרי שגרסאות ההנעה הכפולה כבר לא מיובאות, ונעשית על ידי תיבת הילוכים כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. נתוני היצרן מספרים על 7.7 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 210 קמ"ש. שוב ביצועים ברמה שאין למקבילות בקבוצה. כאשר צריכת הדלק השתפרה ביחס לעבר עם נתון רשמי של 14.9 ק"מ/ל'.

חבילת הסיוע והבטיחות היא כוללת את כל מה שצריך למעט בקרת שיוט אדפטיבית. דירוג הבטיחות הישראלי נותן ל-KONA העדכנית ציון של 7 מתוך 8 מרביים (גרסת SUPREME).

מבחן דרכים יונדאי KONA המעודכן. המתלים רכים יותר. התנהגות הכביש עדיין טובה. צילום: רוני נאק

נהיגה

אם היה דבר שאפיין בעבר את KONA היה החספוס המקסים שלה. דבר שרבים יכולים להעריך אבל אחרים תייגו זאת כנוקשות ואי נוחות. עתה ה-KONA המעודכנת התגלתה כבוגרת ומעודנת הרבה יותר. מציגה שיפור מהותי ב-NVH, בידוד רעשים, נטרול וויברציות ולא קשיחה כמו בעבר.

יחידת ההנעה עובדת באופן חלק יותר – לא מעט בזכות שילוב טכנולוגיות SMARTSTREAM החדשות אשר נוגעות ומטפלות במנוע כדי להפוך אותו לקל יותר ויעיל יותר בפעולתו. השינויים האלה עושים את החיים בעיר עם KONA לנעימים יותר מבעבר. הנוחות טובה יותר בכבישים עירוניים, ספיגת פסי האטה טובה יותר ולא מטלטלת ויש תמיד כוח זמין כשצריך לזנק לפער שנפתח בפקק.

מבחן דרכים יונדאי KONA המעודכן. קוקפיט דיגיטלי מלא בגרסת SUPREME צילום: רוני נאק

גם הממדים של KONA שנותרו ללא שינוי עוזרים כאן. בהחלט כלי אורבאני  מהוקצע שיש לו אפקט הגעה נאה עם נצנוץ LED, חישוקי 18 אינץ' וגג שחור סטייליסטי.

מחוץ לעיר רכב הפנאי הזה ממשיך להרשים. במצב שיוט הוא מספק נוחות טובה מאד. רמת רעשי רוח נמוכים ושוב הרבה כוח כשצריך. המעבר בין מצבי הנהיגה השונים (אקו, נורמל וספורט) מורגש מאד באופן שבו המכונית זזה ודרך דוושת התאוצה. העדכונים שהדגם עבר מורגשים מאד ועושים את ה-KONA ללא מעייפת גם כשנסיעה ארוכה עומדת בפתח.

אי פעם בכביש הצפון גיליתי את הקונה הקודמת כמכונית נהיגה מהנה מאד. דבר חריג מאד בדור מכוניות המיינסטרים האחרון של התעשייה. הגלגול הזה של הדגם מעט יותר רך ואם תלחצו ממש חזק תגלו מחסור בריסון המתלים לפנים. זה המחיר שיונדאי משלמת כדי לתת לכם נוחות רבה יותר. ההיגוי והבלימה נותרו, כבעבר, חדים ומדויקים מאד. וזה נפלא.

מבחן דרכים יונדאי KONA המעודכן. גרסת SUPREME נראית ספורטיבית ומצוידת היטב. צילום: רוני נאק

צריכת דלק הייתה עקב אכילס של KONA. לא במקרה זה נכתב בלשון עבר כי הדור הזה חסכוני הרבה יותר. ממוצע המבחן שלי עמד על 12.5 קילומטרים לליטר שכללו סופ"ש ארוך של נהיגה עירונית ובינעירונית, פקקים וכבישי הרים, שיוט על כביש 6 כמו גם נגיעה בפיתוליה המפתים של רמת הגולן. זללנו קילומטרים רבים בשמחה רבה.

מבחן דרכים יונדאי KONA המעודכן. חווית נהיגה נעימה ובוגרת הרבה יותר. צילום: רוני נאק

מה פחות

בקרת שיוט אדפטיבית הייתה יכולה להיות כאן ממש במקום. בוודאי לאור מה שקיים בסביבה התחרותית. לאור האופי הספורטיבי של הרכב חסרו לי מאד משוטי העברת ההילוכים בגב גלגל ההגה – שהיו בעבר. ועוד משהו שהיה בעבר, ההנעה הכפולה. נכון. זה היה מייקר את המחיר. נכון. את רוב הלקוחות זה לא ממש מעניין. אבל בעיניי זהו עוד יתרון יחסי שמוסיף תבלין חריף למכונית ששמה בצד את הסגפנות בה לוקות היום מכוניות חדשות רבות שמוותרות, בלי לשאול אתכם, על חדוות החיים לטובת עמידה בדרישות הרגולטור והתחמקות של היצרן מלשלם קנסות גבוהים.

מבחן דרכים יונדאי KONA המעודכן. יותר כוח, יותר נוחות ואבזור ופחות דלק. צילום: רוני נאק

 

Check Also

סוזוקי ויטארה רק ב-149,999 שקלים

עד 10,000 שקלים הנחה במסגרת מבצע פסח של סוזוקי ישראל, מתחת ל-150 אלף שקלים לרכב פנאי משפחתי קטן, סחיר ועם מוניטין נהדרים

One comment

  1. האמת שאחרי נסיעות מבחן אני לגמרי מעדיף את הנירו, רכב הרבה יותר נוח ושקט.

להגיב על יוסי66 לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

5 × four =