יום שני , 16 ספטמבר 2019
ראשי » מבחני דרכים » מבחן דרכים יונדאי טוסון 2019
מבחן דרכים יונדאי טוסון. שיפור מהותי בחווית הנסיעה, זמינות הכוח וצריכת הדלק לצד מערך בטיחות אקטיבי חדש ועיצוב עדכני. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים יונדאי טוסון. שיפור מהותי בחווית הנסיעה, זמינות הכוח וצריכת הדלק לצד מערך בטיחות אקטיבי חדש ועיצוב עדכני. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים יונדאי טוסון 2019

רוני נאק

את הדגם הזה לא ממש צריך להציג. אתם מכירים אותו היטב ואני בטוח שלחלקכם יש גם מפתחות ליונדאי טוסון על השידה בכניסה לבית. ובכן יונדאי טוסון – סגר את 2018 כשהוא הרכב הרביעי הנמכר ביותר בישראל עם 8420 יחידות. מספר מרשים למדי בעיקר בהתחשב בעובדה שכלמוביל היבואנית נטשה את גרסת ה-1.6ל' האטמוספרית ובאותה נשימה כמעט ויצאה לגמרי ממשחק ציי הרכב עם הדגם הזה בשל כך. אז אנחנו מדברים על הלחם והחמאה של יונדאי בישראל כשרק האיוניק ההיברידית נמכרת יותר ממנו וחוצה את קו 10,000 היחידות.

מבחן דרכים יונדאי טוסון. שיפור מהותי בחווית הנסיעה, זמינות הכוח וצריכת הדלק לצד מערך בטיחות אקטיבי חדש ועיצוב עדכני. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים יונדאי טוסון. שיפור מהותי בחווית הנסיעה, זמינות הכוח וצריכת הדלק לצד מערך בטיחות אקטיבי חדש ועיצוב עדכני. צילום: רוני נאק

שינויים קטנים ורבים

בגדול הטעם והריח של יונדאי טוסון לא השתנו – רק התיבול עדין ומתוחכם יותר. המרכב קיבל חזית חדשה וגם פגוש ושבכה בעיצוב העדכני של המותג. קווי המתאר הכללים לא השתנו וגם הזנב זכה לשינויים מעודנים ממש שצריך לשים את שתי הדורות אחד ליד השני כדי באמת להבחין. רכב המבחן – ברמת ELITE – הגיע עם חישוקי 19 אינצ' וצמיגים בחתך 45 שמוסיפים ללוק.

מבחן דרכים יונדאי טוסון. שיפור מהותי בחווית הנסיעה, זמינות הכוח וצריכת הדלק לצד מערך בטיחות אקטיבי חדש ועיצוב עדכני. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים יונדאי טוסון. שיפור מהותי בתחושת האיכות בתא הנהג. מסך 7 אינצ' וגם קונקטד קאר בעברית. צילום: רוני נאק

גם תא הנהג עודכן עם דשבורד חדש וקיבל מסך מולטימדיה צף. זה פתרון שאנו רואים אצל יצרני רכב רבים למסכי מולטימדיה שהולכים וגדלים במידותיהם ואני עוד לא סגור אם אני אוהב את זה או לא. רכב ההדגמה היה עשוי ברמה גבוהה מאד – עם משטחים רכים ונעימים למגע, ריפודי עור למושבים והקפדה מרשימה למדי על ההתאמה של כל פאנל, משטח וחומר. בהחלט שיפור ביחס לדור הקודם.

מנוע ה-2.0ל' האטמוספרי עבר שורת שינויים מקיפה אשר תכליתה להתאים לתקן WLTP. לצד שינויים מכניים פנימיים רבים יש מערכת ניהול מעודכנת וגם כפתור על מצב ספורט מועיל. התפוקה עומדת על 155 כ"ס ו-19.6 קג"מ כאשר הכוח יורד לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 6 יחסי העברה.

מבחן דרכים יונדאי טוסון. שיפור מהותי בחווית הנסיעה, זמינות הכוח וצריכת הדלק לצד מערך בטיחות אקטיבי חדש ועיצוב עדכני. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים יונדאי טוסון. מתגי הבטיחות כוללים בקרת יציבות, שמירת נתיב אקטיבית, ניטור שטחים מתים. צילום: רוני נאק

יונדאי נפרדה מתוספת המובילאיי המקומית לטובת מערכת בטיחות אקטיבי מקורית. זה כולל תיקון סטיה מנתיב, ניטור שטחים מתים, בלימת חירום אוטונומית וגם ניטור עייפות נהג והחלפת אורות אוטומטית. בקרת שיוט אדפטיבית אין. עוד בבטיחות 6 כריות אוויר, בקרת יציבות ומשיכה וגם בלימה במורד תלול וסיוע לזינוק בעליה.

כבר הזכרתי את ריפודי העור ולהם אוסיף גם את גג השמש הפאנורמי הענקי שגם נפתח, בקרת אקלים מפוצלת ועם פתחים מאחור. מושב אחורי עם משענות שניתן לכוון ועוד פריטי איבזור שאת כולם תוכלו להוריד מכאן.

מבחן דרכים יונדאי טוסון. שיפור מהותי בחווית הנסיעה, זמינות הכוח וצריכת הדלק לצד מערך בטיחות אקטיבי חדש ועיצוב עדכני. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים יונדאי טוסון. המנוע מעודכן ומפיק 155 כ"ס ו-19.6 קג"מ. 11.1 שניות ל-100 קמ"ש וממוצע צריכת דלק של 10.5 ק"מ לליטר. צילום: רוני נאק

דינאמית

עיקר הביקורת על יונדאי טוסון 1.6ל' האטמוספרי הייתה על העדר כוח, דלות איבזור ונוחות נסיעה בינונית. כך שלא היו לי ציפיות רבות בעיקר אחרי שנהגתי בגרסת הטורבו ממנה מאד נהניתי. והיום אחרי כמה מאות קילומטרים אני מוריד את הכובע. השיפור של היונדאי טוסון ניכר בכל מימד. חווית הנסיעה נעימה ודינאמית יותר. המנוע מפיק כוח יעיל על פני תחום סל"ד נרחב ועם מצב SPORT שבאמת משנה משהו באופן מורגש ביותר. צריכת הדלק עמדה על בין 11 ל-10 ק"מ לליטר – סביר בהחלט למנוע 2.0ל' אטמוספרי.

מבחן דרכים יונדאי טוסון. שיפור מהותי בחווית הנסיעה, זמינות הכוח וצריכת הדלק לצד מערך בטיחות אקטיבי חדש ועיצוב עדכני. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים יונדאי טוסון. שיפור מהותי בחווית הנסיעה, חזית מעוצבת עם שבכה חדשה, יחידות תאורה מפוסלות ותאורה אקטיבית המאירה לתוך הפניות. צילום: רוני נאק

אבל יותר מכל הרשים אותי השיפור ב-NVH – כשרק על הכביש המחוספס ביותר לרעש הצמיגים הייתה נוכחות. ורעש צמיגים תמיד היה נקודת חולשה של טוסון. מושבי העור נעימים מאד – והקבינה מזמינה וכיפית גם לאורך נהיגה ארוכה לאותו שביל נסתר בין גבעות לכיש אליו שמנו פעמינו ביום שמש חורפי. שם על השביל ייחלתי למרווח גחון גדול יותר מה-17.2 ס"מ ובעיקר להנעה כפולה שהעדרה עצרה אותי על סיפה של שלולית מקסימה אך מפחידה למדי.

מבחן דרכים יונדאי טוסון. שיפור מהותי בחווית הנסיעה, זמינות הכוח וצריכת הדלק לצד מערך בטיחות אקטיבי חדש ועיצוב עדכני. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים יונדאי טוסון. ככה נראים 1478 ליטרים של נפח בתא המטען. מושבים מקופלים יוצרים רצפה שטוחה. צילום: רוני נאק

מבחינת שימושיות עדייו מדובר ברכב גדול ותא מטען נדיב ביותר שניתן להגדילו מאד ולזרוק פנימה אופני הרים קומפלט ועוד נשאר שם המון מקום. יש גם מקום רב לרגליים של הנוסעים מאחור ואלו דיווחו על רייד נעים וראות טובה החוצה דרך שמשות פרטיות לא כהות מדי.

מבחן דרכים יונדאי טוסון. שיפור מהותי בחווית הנסיעה, זמינות הכוח וצריכת הדלק לצד מערך בטיחות אקטיבי חדש ועיצוב עדכני. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים יונדאי טוסון. שיפור מהותי בחווית הנסיעה, זמינות הכוח וצריכת הדלק לצד מערך בטיחות אקטיבי חדש ועיצוב עדכני. צילום: רוני נאק

סיכום

יונדאי טוסון 2019 עבר הרבה שינויים קטנים שעושים הבדל אחד גדול. זה ללא ספק הטוסון המוצלח ביותר שהיה עד היום עם שיפור מהותי של נוחות הנסיעה, החוויה בתא הנוסעים וגם של הדינאמיות וצריכת הדלק העדיפה. חבילת הבטיחות האקטיבית רק מוסיפה לחמשת כוכבי הבטיחות של ENCAP. גרסת 2.0ל' ELITE עולה 171,900 שקלים למה לקנות את ה-2.0ל' האטמוספרי ולא את ה-1.6ל' טורבו? בעיקר כי הטורבו יקר יותר ב-11 אלף שקלים ותוספת הטכנולוגיה של מערכת ההנעה שבו עשויה להרתיע אנשים מסויימים – כך שמבחינות רבות המנוע האטמוספרי מפחית את הסטרס אצל לקוחות שמרנים.

מבחן דרכים יונדאי טוסון. שיפור מהותי בחווית הנסיעה, זמינות הכוח וצריכת הדלק לצד מערך בטיחות אקטיבי חדש ועיצוב עדכני. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים יונדאי טוסון. שיטוט מרתק אי שם – בקרוב המסלול המלא. צילום: רוני נאק

צפו גם בזה

מבחן השוואתי היברידיות. טויוטה RAV4 מול מיצובישי אאוטלנדר PHEV. צילום: רוני נאק

מבחן השוואתי טויוטה ראב-4 מול מיצובישי אאוטלנדר PHEV

קרב היברידיות מרתק. טויוטה מול מיצובישי - שתיהן יפניות מיפן לאחת יש שטקר לשנייה יש מוניטין. איזו עדיפה? טויוטה או מיצובישי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

three × three =