שבת , 27 אפריל 2024
nio המקדמת טכנולוגיות החלפת סוללות חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם GEELY מחזיקת מותג ZEEKR צילום: NIO

NIO חותמת עם GEELY על הסכם אסטרטגי

רוני נאק

יצרניות הרכב הסיניות Nio ו- Zhejiang Geely Holding Group הודיעו כי חתמו על הסכם שותפות אסטרטגי בנושא החלפת סוללות שיעבוד יחד על תקנים, טכנולוגיה ופיתוח דגמים. כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס.

העסקה הופכת את Geely, שמותגיה נעים בין וולוו ל-Zeekr, ליצרנית הרכב השנייה שחתמה על שותפות להחלפת סוללות עם יצרנית הרכב החשמלי הסינית Nio .Nio מצדה, שחיפשה להוזיל עלויות, הודיעה על קשר עם Changan Automobile בשבוע שעבר.

זה NIO ES8 – עם סוללה של 100 קוט"ש. החלפת הסוללה תחסוך זמו טעינה ארוך מאד בעיקר בנסיעה בינעירונית. צילום: NIO

החלפת סוללה מאפשרת לנהגים להחליף מארזי סוללות שהתרוקנו במהירות במארזים טעונים, במקום לחבר את הרכב לנקודת טעינה ולהביט שעות בדשא סינטטי צומח.

ג'ילי וניאו יאמצו מודל של "השקעה משותפת, בנייה משותפת", כך אמרו החברות. הם יחפשו להקים מנגנון יעיל של ניהול נכסי סוללות, לבנות פרוטוקול החלפת סוללות אחיד ולפתח רכבים הניתנים להחלפת סוללה התואמים זה לזה למערכות החלפת סוללות – הוסיפו החברות.

Nio חיפשה לשפר את הרווחיות. היא צמצמה את כוח האדם שלה ודחתה השקעות ארוכות טווח כדי לשפר את היעילות ולהפחית עלויות לנוכח התחרות הגוברת מאז שיצרנית הרכב האמריקאית טסלה פתחה במלחמת מחירים בתחילת השנה.

ZEEKR 001 מבית GEELY מצויד בסוללה של 100 קוט"ש. גם טעינה אולטרה מהירה תארך זמן רב. צילום: ZEEKR

החלפת סוללות עשויה להקל את העומס על רשתות החשמל בזמני שיא כאשר הנהגים נטענים מחדש, אך אנליסטים ומנהלים בתעשייה מצפים שזה יהיה אפשרי רק אם הסוללות יהפכו לסטנדרטיות יותר.

Nio, עם תוכנית כמעט להכפיל את המספר הכולל של תחנות החלפה כאלה בסין השנה, היא אחת מקומץ יצרניות EV המהמרים על החלפת סוללות כאפשרות ריאלית לעתיד של הרכב החשמלי.

בשנת 2021, ג'ילי אמרה שהיא שואפת להקים 5,000 תחנות החלפת סוללות עבור רכב חשמלי ברחבי העולם עד 2025. ג'ילי אמרה שיש לה כיום 300 תחנות בפעילות והיא תמשיך כעת לבנות תחנות לבד וגם במשותף עם ניו.

אצלנו זוכרים היטב את מיזם בטר-פלייס שגם הוא האמין באופציה של החלפת הסוללות. אלא שאז נוצרו בעיות נוספות כאשר המרכזית שבהן היא שאלת הבעלות על הסוללה עצמה. דבר שחייב ציי רכב לחתום על שני הסכמי ליסינג לכל רכב: אחד למכונית עצמה והשני לסוללה. זה – לצד מחיר גבוה של הרכב וביצועי טווח ירודים למדי הפכו את המכונית ללא אטרקטיבית ואת תחנות ההחלפה לפילים לבנים שעדיין מהווים מפגע בנוף שלנו.

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

12 − 2 =