יום שישי , 19 אפריל 2024
מבחן דרכים יונדאי טוסון 1.6ל' טורבו. יותר חזק, יותר דינאמי, יותר מאובזר וגם יותר יקר. יונדאי טוסון מתבגר ומשתבח. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים יונדאי טוסון 1.6ל' טורבו. יותר חזק, יותר דינאמי, יותר מאובזר וגם יותר יקר. יונדאי טוסון מתבגר ומשתבח. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים יונדאי טוסון 1.6 טורבו

רוני נאק

יונדאי טוסון הוא ללא עוררין אחד מעמודי התווך של שוק הרכב בישראל. עם מיקום כמעט קבוע בשלישיית הדגמים הנמכרים ביותר בישראל – מבטא יונדאי טוסון את ההגשמה בפלדה, פלסטיק, זכוכית וגומי את החלום הישראלי של SUV מודרני, שנראה מצוין ועכשיו גם נוסע נהדר.

מבחן דרכים יונדאי טוסון 1.6ל' טורבו. יותר חזק, יותר דינאמי, יותר מאובזר וגם יותר יקר. יונדאי טוסון מתבגר ומשתבח. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים יונדאי טוסון 1.6ל' טורבו. יותר חזק, יותר דינאמי, יותר מאובזר וגם יותר יקר. יונדאי טוסון מתבגר ומשתבח. צילום: רוני נאק

ה"פיצוח" של הקבוצה הזו הגיע עם הצגת גרסאות ה-1.6ל' רק לפני כמה שנים. ופתאום רכבי הפנאי הוזלו מאד (במקביל לדילול אביזרים) והונגשו ללקוחות רבים שידם לא השיגה עד עתה את SUV חלומותיהם. אולם היה לזה מחיר – מנועי 1.6ל' אטמוספריים חלשים מאד בתוך ההקשר הנ"ל ורבים הבינו זאת בדרך הלא נעימה כשמצאו עצמם ברכב פנאי שנראה נהדר מן החוץ אולם דינמית הוא חלש, צורך דלק רב והקבינה דלה וקמצנית. מחיר יקר מדי לטעמי לשלם רק כדי להיות אופנתי ולעמוד בתחרות עם השכן. מצד שני הכמויות של רכבי הפנאי האלו אשר עלו על הכבישים דמיוניות – עשרות אלפים – וזה סלל את הדרך למתיחת הפנים ולעדכון הדגם.

 

מבחן דרכים יונדאי טוסון 1.6ל' טורבו. יותר חזק, יותר דינאמי, יותר מאובזר וגם יותר יקר. יונדאי טוסון מתבגר ומשתבח. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים יונדאי טוסון 1.6ל' טורבו. יותר חזק, יותר דינאמי, יותר מאובזר וגם יותר יקר. יונדאי טוסון מתבגר ומשתבח. צילום: רוני נאק

ועכשיו טורבו

ובכן חיצונית אין שינויים מהותיים. זה אותו יונדאי טוסון שאתם אוהבים. רכב המבחן, 1.6 טורבו פרימיום, כלל גם חישוקי סגסוגת 19 אינץ', חלון שמש פנוראמי ענקי שגם נפתח, תאורת לילה לידיות הדלתות וקיפול מראות. גם הארכיטקטורה של הקבינה ללא שינויים. נוסף ריפודי עור מאד מוקפד למושבים, מושב נהג עם הזחה חשמלית על פני טווח תנועה מאד גדול, ציפוי עור לגלגל ההגה ואיזור ידית ההילוכים ובקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג נוספים גם מאחור.

מבחן דרכים יונדאי טוסון 1.6ל' טורבו. יותר חזק, יותר דינאמי, יותר מאובזר וגם יותר יקר. יונדאי טוסון מתבגר ומשתבח. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים יונדאי טוסון 1.6ל' טורבו. יותר חזק, יותר דינאמי, יותר מאובזר וגם יותר יקר. יונדאי טוסון מתבגר ומשתבח. מתג DRIVE MODE בעל השפעה מאד מורגשת. צילום: רוני נאק

שני שינויים מהותיים: יחידת ההנעה הכוללת את מנוע הטורבו החדש אשר מפיקה 177 כ"ס ו-27 קג"מ ותיבת הילוכים כפולת-מצמדים עם 7 יחסי העברה. ההנעה קדמית בלבד ויש מפות ניהול מנוע משתנות לבחירת הנהג – בין נורמל ל-ספורט אשר מחדדת מאד את תפוקת הכוח ומשנה את נקודות העברת ההילוכים. על הנייר הדינאמיות של טוסון מאד השתפרה ביחס למנוע 2.0ל' אטמוספרי ובטח מול ה-1.6ל' האטמו'. כמו גם צריכת הדלק המוצהרת.

מבחן דרכים יונדאי טוסון 1.6ל' טורבו. יותר חזק, יותר דינאמי, יותר מאובזר וגם יותר יקר. יונדאי טוסון מתבגר ומשתבח. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים יונדאי טוסון 1.6ל' טורבו. יותר חזק, יותר דינאמי, יותר מאובזר וגם יותר יקר. יונדאי טוסון מתבגר ומשתבח. עם 177 כ"ס ו-27 קג"מ ותיבה עם 7 הילוכים יש כאן מערכת הנעה מודרנית ומתקדמת. צילום: רוני נאק

• להורדת המפרט המלא של יונדאי טוסון 2018

השינוי המהותי השני הוא שילוב של מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות. אלו כוללות בקרת סטיה מנתיב אקטיבית עם תיקוני הגה, ניטור שטחים מתים עם התראה קולית במידה ותאותתו לפנות כשיש רכב בנתיב משמאלכם וגם מערכת התראתית של מובילאיי המשלימה סוויטת בטיחות מתקדמת אשר מזכה את יונדאי טוסון החדש בציון בטיחות של 7 מתוך 8. לזה אפשר כמובן להוסיף 6 כריות אוויר, שלדה מפלדה מחוזקת ואזורי ספיגה ייעודיים לצד בקרת יציבות ומשיכה.

מחיר רכב המבחן: 182,900 ₪ – בראש ההיצע של הדגם הזה אשר מתחיל ממחיר בסיס של 142 אלפי שקלים.

מבחן דרכים יונדאי טוסון 1.6ל' טורבו. יותר חזק, יותר דינאמי, יותר מאובזר וגם יותר יקר. יונדאי טוסון מתבגר ומשתבח. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים יונדאי טוסון 1.6ל' טורבו. יותר חזק, יותר דינאמי, יותר מאובזר וגם יותר יקר. יונדאי טוסון מתבגר ומשתבח. בשטח יש לחלון השמש הפנורמי כיף משלו. צילום: רוני נאק

חווית הנסיעה

כניסה ראשונה לטוסון החדש והוא מקבל אותך ברמה אחרת של פינוק והידור. העיצוב המוכר עדיין שומר על האיכויות הגבוהות של ההרכבה והביצוע וגם אם משטח הדשבורד אינו רך למגע, הוא עובר את מבחן האיכות הכללית בציונים טובים מאד. במרכז הלוח תמצאו את מערכת המולטימדיה המקומית המצוינת שכלמוביל פיתחה. "קונקטד קאר" אשר מנגישה מידע רב החל מתחנות רדיו אינטרנטיות מכל העולם, דרך תוכנות ניווט וחניה וכמובן מוקדי מידע וסיוע של כלמוביל אם יתעורר הצורך. המערכת דורשת SIM אשר ניתן לזמן מוגבל כחלק מעסקת הרכישה. אולם לצד עושר הפונקציות חשוב לציין את האופן הנקי שבו המערכת מוטמעת ברכב – נראית לגמרי כאביזר מקורי ומתפקדת ברמה דומה.

מבחן דרכים יונדאי טוסון 1.6ל' טורבו. יותר חזק, יותר דינאמי, יותר מאובזר וגם יותר יקר. יונדאי טוסון מתבגר ומשתבח. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים יונדאי טוסון 1.6ל' טורבו. יותר חזק, יותר דינאמי, יותר מאובזר וגם יותר יקר. יונדאי טוסון מתבגר ומשתבח. מתנהג בנימוס בכבישים – גם כשלוחצים אותו. צילום: רוני נאק

בתוך העיר הטוסון טורבו מהודק ומוצק. בעוד שתפיסת המרחב שסבב משופרת מאד בזכות ניטור שטחים מתים ומצלמת חניה מצויינת. הניטור של הכבישים דרך הישבן מקבל גם הוא תיגבור מה – מחיר קטן שיש לשלם על הלוק המשודרג עם חישוקי הסגסוגת הגדולים. זה מעניין כי המתלים סופגים יפה מהמורות גדולות יותר – ודווקא הדברים הקטנים מורגשים יותר.

מבחן דרכים יונדאי טוסון 1.6ל' טורבו. יותר חזק, יותר דינאמי, יותר מאובזר וגם יותר יקר. יונדאי טוסון מתבגר ומשתבח. צילום אילוסטרציה: יונדאי
מבחן דרכים יונדאי טוסון 1.6ל' טורבו. יותר חזק, יותר דינאמי, יותר מאובזר וגם יותר יקר. יונדאי טוסון מתבגר ומשתבח. צילום אילוסטרציה: יונדאי

במצב רגיל מערכת ההנעה מעבירה את הכוח בעדינות לגלגלים. יוצאת מנקודת הנחה שתעדיף צריכת דלק קטנה ונהיגה עדינה יותר בתוך העיר. ההתנהלות בפקקים ובתנועה עירונית לא שונה מהותית מזו של תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית והיא בהחלט טובה יותר מתיבת רובוטיות – כפולות מצמדים – אחרות שבשוק. איך בדיוק? הפעולה חלקה יותר, אין קלאנקים וחבטות, וההעברות לשני הכיוונים זורמות ונעימות. מאמצי ההיגוי בעיר מאד מינוריים בזכות התגבור החשמלי – ומידות שפויות מאפשרות להשתחל בקלות בכל חניון צר או נמוך ככל שיהיה. הדלקת פנסים אוטומטית תתעורר ברגע שתזחלו לחניון התת-קרקעי שתחת בניין המשרדים.

מבחן דרכים יונדאי טוסון 1.6ל' טורבו. יותר חזק, יותר דינאמי, יותר מאובזר וגם יותר יקר. יונדאי טוסון מתבגר ומשתבח. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים יונדאי טוסון 1.6ל' טורבו. יותר חזק, יותר דינאמי, יותר מאובזר וגם יותר יקר. יונדאי טוסון מתבגר ומשתבח. אלו הכפתורים שיכולים להציל את החיים שלכם – תמיד דולקים. צילום: רוני נאק

מחוץ לעיר לטוסון החדש יש שני פנים: האחד שייט אוטוסטראדות מהיר וחסכוני. השני טייס פיתולים אסרטיבי ומחודד. והכל מגיע מכפתור קטן בגזע ידית ההילוכים. כשצריך לגמוע קילומטרים רבים במהירות יציב הטוסון ממוצע צריכת דלק של 14.3 קילומטרים לליטר. נתון מדהים בהתחשב בגודל של הרכב ותפוקת המנוע (תנאי הדרך שיוט של 100 קמ"ש על כביש 90). רמת רעשי הרוח נמוכה מאד, המנוע שקוף בפעולתו, ורק רחש הצמיגים משתנה בהתאם לרמת החיספוס של האספלט. חוויה נעימה מאד בתוך חלל ממוזג היטב (מיקום נהדר לפתחי המיזוג) ומושבים מפנקים ותומכים.

מבחן דרכים יונדאי טוסון 1.6ל' טורבו. יותר חזק, יותר דינאמי, יותר מאובזר וגם יותר יקר. יונדאי טוסון מתבגר ומשתבח. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים יונדאי טוסון 1.6ל' טורבו. יותר חזק, יותר דינאמי, יותר מאובזר וגם יותר יקר. יונדאי טוסון מתבגר ומשתבח. חישוקי 19 אינץ' בהחלט שתורמים רבות ללוק החדש. צילום: רוני נאק

מצאו כביש מפותל. סלול היטב. ריק מתנועה. לחצו על מצב "ספורט" ופתאום תקבלו חיה מסוג אחד. הכוח מתגבר באופן מורגש – ממש מתפרץ ואפשר לחוש דרך ההגה את הגלגלים חופרים ומחפשים אחיזה באספלט המתקפל תחתם. 27 קג"מ שמגיעים ב-1,500 סל"ד מורגשים היטב ויש את אורך הנשימה למשוך את המנוע גבוה לעבר התחום האדום עד להעברת הילוך מהירה. אפשר לדלג הילוכים ידנית, או לתת למערכת לבחור בעצמה – הייתי רוצה משוטים אבל זה אני. כאן באים לידי ביטוי המתלים והשלדה של יונדאי טוסון. בתנאים הנ"ל הם הציגו תמיכה טובה במרכב וריסון נכון. תגובות השלדה מצוינות על פני טווח עומסים רחב, ולבלמים אחת הנשיכות החזקות יותר שחוויתי לאחרונה במכונית חדשה. המחיר? כמו עם כל מנוע טורבו – צריכת הדלק עולה פלאים לאיזור ה-8.0 ק"מ/ל' עם רגל מאד כבדה על המצערת.

מבחן דרכים יונדאי טוסון 1.6ל' טורבו. יותר חזק, יותר דינאמי, יותר מאובזר וגם יותר יקר. יונדאי טוסון מתבגר ומשתבח. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים יונדאי טוסון 1.6ל' טורבו. יותר חזק, יותר דינאמי, יותר מאובזר וגם יותר יקר. יונדאי טוסון מתבגר ומשתבח. זה תפריט השטח המומלץ. יותר מזה יהיה מאתגר בעיקר בשל העדר הנעה כפולה. צילום: רוני נאק

באיזורי השטח אין כאן יותר מדי מה להציע מעבר למרווח גחון ובקרת ירידה במורד. עם הנעה קדמית בלבד וצמיגי כביש נמוכי כתף לא הייתי מנסה אפילו לחרוג מעבר לדרכי עפר כבושות ומסודרות.

 

יונדאי טוסון טורבו

יותר מלוטש ובוגר. יותר מאובזר ובטיחותי והרבה יותר דינאמי. התוספת של איבזור הבטיחות המקורי (אשר עתידה להיות נרחבת יותר ככל שהיצרן יאפשר זאת) היא מהלך מתבקש לאור הדרישה הגוברת בקרב הלקוחות והניסיון הטוב שיש בקבוצה עם יונדאי איוניק וה-i30 החדשה (שהציבור פשוט מפספס את המכונית הזו). לצד מראה נהדר יש עתה כיסוי דינאמי ללוק המושך ואם אתם לא תהיו כבדים על הגז תגיעו גם לצריכת דלק מצויינת. לזה יש להוסיף את מערך התמיכה הנרחב של יונדאי ברחבי הארץ – ערך מוסף חשוב לחיים עם הרכב שנוטה משום מה להישמט ממבחני הדרכים בישראל.

Check Also

אדיוס סאנגיונג שלום KGM

החל ב-260 אלפי שקלים לרקסטון שמקבל לא רק מתיחת פנים אלא גם שם חדש על הגריל: KGM. אז שכחו מסאנגיונג יש עכשיו מותג חדש בישראל

4 comments

  1. רוני נאק
    עיתונאי מכובד
    בטיחות אקטיבית הוא גם "ערך מוסף חשוב לחיים עם הרכב שנוטה משום מה להישמט ממבחני הדרכים בישראל"
    רכב בסכום כזה עם מובלאי? בלי בקרת שיוט אדפטיבית ובלי בלימת חירום? היית צריך לציין כזה דבר !

    בפועל עוד רגע מגיע לארץ טוסון חדש שיכיל ככל הנראה גם את אלו .

  2. משהו לא מסתדר לי.
    מומנט 27 קג"מ = 265 ניוטון מטר
    1500 סל"ד = 157 רדיאן לשניה
    הספק בואטים = 265*157=41585 ואט.
    הספק בכוח סוס =41585/736=56 כוח סוס.
    יוצא שבמומנט המקסימלי מקבלים רק 56 כוח סוס מתוך 177 ואת זה מרגישים היטב?
    אנא בדקו את המספרים ואם המספרים נכונים אנא התייעצו אם היצרן כדי שיסביר היכן הטעות שלי.

  3. למה בישראל רכב עם מנוע 1600 סמק קוריאני עולה כמו רכב גרמנימ4×4 מנוע 3000 .. עד מתי נסבול את יוקר המחיה הלא שפוי פה רק בגלל שאנחנו אוהבים לדבר עברית אחד עם השני. נהיה פה מגעיל אין שום ערך לכסף המיסוי מטורף והממשלה לא רק מטילה מיסים לא שפויים אלא היא גם מחפשת את כולם מי שיעז למצוא הקלה בחוק. אפילן מאלצים בעלי חברות למשוך דיוידנטים בכח על מנת לשלם עוד מס. המדינה נהרסה. ביבי תגיד מה שלא תגיד הרסת פה הכל במו ידך. הגיע הזמן שלך לעוף … ועל הדרך גם לשבת מאחורי סורג ובריח על כל מעשיך הפליליים ושלא נדבר על הבגידה באזרחים תמורת כ ס ף

    • רוני נאק

      גיגי היקר. תודה על תגובתך. מקריאתה נראה שאתה כותב מדם לבך וזה ראוי להערכה. אולם.
      תראה לי גרמניה אחת עם מנוע 3.0ל' והנעה כפולה שעולה כמו יונדאי (ולא כזו בת 15 שנים). אז בוא…נשים דברים בפרופורציה. אישית אני מעדיף יונדאי חדשה ומודרנית ב-180 אלף שקלים מרכב גרמני (או אנגלי באותה מידה) מיושן שאיבד 85% מערכו והוא סיוט תחזוקתי.
      לגבי החלק השני של תגובתך – זו דעתך ועמדתך האישית ואני שמח לתת לה כאן במה למרות שאינה עוסקת במכוניות, פנאי, שטח או טיולים.
      רק טוב שיהיה

להגיב על מיכאל לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

fifteen − nine =