שבת , 27 אפריל 2024
עליה במכירת רכבי הבנזין באירופה. צילום: אלפא רומיאו

אירופה לא זונחת את הבנזין

רוני נאק

בניתוח מעניין שפרסמה JATO המסכם את מכירות הרכב הפרטי בשוק האירופאי בחודש יולי 2023 מתגלה כי למרות שמכוניות BEV (רכבים חשמליים על-סוללות) ראו עלייה של 62% במכירות חודש יולי, מכוניות בנזין המשיכו לחוות מכירות משמעותיות.

האם מכירות הרכב החשמלי באירופה התייצבו? מדוע הם לא נלהבים ממכוניות כמו הליפמוטור. צילום: יצרן

יתרה מזאת הביקוש למכוניות בנזין גדל ב-15% בחודש שעבר ל-589,705 יחידות – המהוות 58% מסך המכוניות שנמכרו ביולי. במקביל אפשר לחזות בעקומת המכירות הצונחת בעקביות של דגמי הדיזל שירדו מנתח שוק של כמעט 40% בינואר 2018 לכדי 16% מסך המכירות של יולי 2023.

באדום רכבי בנזין, צהוב דיזל ירוק EV. קרדיט JATO

גורמים בעלי משמעות בהאטה של חדירת הרכבים החשמליים הם תשתית הטעינה הציבורית שאינה מספקת ולא אמינה. משבר האנרגיה העובר על אירופה מאז פרוץ מלחמת אוקראינה וכמובן צמצום ואף ביטול במדינות מסויימות, של התמריצים לרכישת רכב חשמלי. זאת, לצד מאמצים ראשונים של רכב חשמלי שחלקם התאכזב וחוזרים לרכבי בעירה פנימית.

שינויי המס בסוף השנה בישראל ישימו את דגמי הפלאג-אין באותה רמת מיסוי כמו רכבי הבנזין. צילום: BMW

להזכירכם גם בישראל אנו צפויים לשינוי מיסוי משמעותי שיחול ב-1 לינואר. רכבי פלאג אין הייבריד יאבדו את הקלת המיסוי והרוכשים שלהם ידרשו לשלם מס מלא של 83% (כמו של רכב בנזין רגיל). בנוסף, המס על הרכב החשמלי יזנק וכמעט יכפיל את עצמו מ-20% ל-35%. שינויי מס אלה יצרו גל של מכירות FOMO ברבעון האחרון של 2023 ולאחריו עליה חדה במחירים שבהחלט עשויה לשנות את פניו של שוק הרכב בשנת 2024. 

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

11 + seventeen =