script> !function(f,b,e,v,n,t,s) {if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMethod? n.callMethod.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)}; if(!f._fbq)f._fbq=n;n.push=n;n.loaded=!0;n.version='2.0'; n.queue=[];t=b.createElement(e);t.async=!0; t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)[0]; s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window, document,'script', 'https://connect.facebook.net/en_US/fbevents.js'); fbq('init', '1643201909225323'); fbq('track', 'PageView');
יום ראשון , 23 ספטמבר 2018
דף הבית » אופני הרים » מבחן אופניים BERGAMONT E-REVOX 6.0 PLUS
מבחן אופניים BERGAMONT E-REVOX 6.0 PLUS
מבחן אופניים BERGAMONT E-REVOX 6.0 PLUS. צילום: פז בר

מבחן אופניים BERGAMONT E-REVOX 6.0 PLUS

רוני נאק

פורסם גם ב-YNET

אופני ההרים החשמליים יוצרים מחלוקת ומקטבים את אנשי הסינגלים. חלקם מבינים שאין ברירה אלא לקבל את החיה החדשה הזו לעולמנו ואחרים כועסים וזועפים – מבטלים את תקפותם כאופניים ראויים כלל – ואם אפשר היה להעלים את הכלים האלו מהעולם – הכל היה טוב. כך או אחרת, אופני ההרים החשמליים כאן איתנו – ולקראת 2018 ההיצע אף מתרחב ואנו הצלחנו לקבל למבחן אופני הרים חשמליים – ראשונים עם זנב קשיח וחבילת איבזור שתעזור להם להיות נגישים יותר מאופני השיכוך המלא.

מבחן אופניים BERGAMONT E-REVOX 6.0 PLUS. צילום: פז בר

מבחן אופניים BERGAMONT E-REVOX 6.0 PLUS. צילום: פז בר

E-REVOX

משפחת REVOX של ברגמונט הגרמניה מרכזת בתוכה את כל דגמי ההרים עם זנב קשיח. משלדות קרבון קלילות לגרסאות – קרוס קאנטרי מרתון – עם משקל מוכן לרכיבה של 9.6 ק"ג ועד אופני כניסה עירוניים למחצה עם כנפיים ופנסים שמוארים בדינאמו ומשקל של 16 ק"ג. לאחרונה השיקה החברה קו של אופני הרים חשמליים, עם זנב קשיח ושלדות אלומיניום – ואנו לקחנו למבחן את גרסת הביניים שסימונה 6.0 ומצויידת בצמיגי 27.5+ שמנמנים.

מבחן אופניים BERGAMONT E-REVOX 6.0 PLUS. צילום: פז בר

מבחן אופניים BERGAMONT E-REVOX 6.0 PLUS. צילום: פז בר

לא צריך יותר ממבט אחד כדי להבין שהאופניים הללו תוכננו מראש לחשמל. לא תראו כאן קיט של BOSCH התלוי משלדה מוכרת. במקום זאת ברגמונט יצרה שלדת זנב קשיח מ-0 ומיזגה את הרכיבים החשמליים לתוכה. כך למשל הסוללה הגדולה (36V ו-500 וואט/שעה) משולבת בדאון טיוב (שבין ציר ההיגוי לציר ההנע) – והמנוע של בוש ממלא את החלל של הקרנק ומסובב בזווית קלה לאחור ויוצר קו אחיד עד ל"שפיץ" תחתון ואז עולה חזרה לתמוכות השרשרת. עיצובית הפתרון מאד נאה אולם משלם מחיר עם צמצום מרווח הגחון. מבחינת הגיאומטריה תמצאו כאן זווית היגוי של 69.5 מעלות – תלול למדי לגלגלים בקוטר כזה תמוכות שרשרת של 480 מ"מ, אופסט של כמעט 7.0 ס"מ לציר ההנע ובסיס גלגלים ארוך למדי של 113 ס"מ לשלדת M שנבחנה.

מבחן אופניים BERGAMONT E-REVOX 6.0 PLUS. צילום: פז בר

מבחן אופניים BERGAMONT E-REVOX 6.0 PLUS. צילום: פז בר

יחידת ההנעה החשמלית היא BOSCH פרפורמנס עם מנוע של 250 וואט, הפועל על 36 וולט ומוגבל לפי התקן ל-25 קמ"ש. לפי היצרן המנוע הזה מפיק 7.64 קג"מ. שזה תמיד נחמד בעיקר בעליה. יחידת פיקוד קטנה על הכידון מאפשרת לבחור בין 4 מצבי סיוע כאשר במצב אקו הסיוע מזערי ועשוי להספיק לכ-100 ק"מ או יותר (תלוי בכם) ובמצב "טורבו" תוך כ-40 קילומטרים תגמר השמחה – והסוללה. זו בדיוק אותה מערכת של בוש כפי שחווינו באופניים של ק.ט.מ לפני כמה שבועות והפכה במובנים רבים לברירת המחדל של התעשייה. (יש מערכות גם של ימהה, שימאנו וספשילייזד – רק שתדעו).

מבחן אופניים BERGAMONT E-REVOX 6.0 PLUS. צילום: פז בר

מבחן אופניים BERGAMONT E-REVOX 6.0 PLUS. צילום: פז בר

מהצד של האופניים תמצאו כאן איבזור תכליתי למדי: מעביר אחורי שימאנו ד'אור RD מדלג על קסטה עם 9 הילוכים ביחס שבין 11 ל-36 שיניים. שיפטר שימאנו מאותה סדרה פוקד על העניין ואין מעביר הילוכים קדמי. הבלמים גם הם לא מראש ההיצע ואלו דיסקים הידראוליים של שימאנו M-315 עם דיסקים בקוטר 180 מ"מ בחזית ו-160 מאחור. אלו על נאבות של BGM (מותג הבית של ברגמונט) עם צירי BOOST רחבים, חישוקי סאן רינגל רחבים גם כן ועליהם צמיגים שמנמנים ונהדרים של מאקסיז ברוחב 2.8 אינץ'.

מבחן אופניים BERGAMONT E-REVOX 6.0 PLUS. צילום: פז בר

מבחן אופניים BERGAMONT E-REVOX 6.0 PLUS. צילום: פז בר

האיבזור ההיקפי כולו מגיע מ-BGM למעט הגריפים והמושב של ERGON שהם די אחלה.

המשקל של האופניים הללו מוכנים לרכיבה עומד על 22.5 ק"ג והם עולים 14,990 שקלים.

 

רכיבה

האמת, זה לא היה בכלל מה שציפיתי. נכון, האופניים מרגישים נטועים מאד, והם סופר-נוסכי בטחון בקו ישר ועל שבילים לבנים. אבל ההיגוי שלהם חד ומהיר, וכלל לא גמלוני והיה לי ממש כיף לגלף איתם את הפניות הרבות בסינגלים של היערות במרכז. ציפיתי גם להיענש על הזנב הקשיח שיכה בעכוזי בשל מבנהו הקשיח (ויש לו תמוכות מושב ושלדה ממש עבות) אבל את עיקר הספיגה בולעים הצמיגים ואלו בפירוש "עושים" את האופניים. מה שהיה פחות מורגש באופני ה-ק.ט.מ שעליהם רכבתי בפעם שעברה בזכות המתלים הנהדרים שהיו שם. כאן, עם הריווקס הבסיסיים גם מזלג רוקשוק ג'ודי עם 120 מ"מ של מהלך עשה את העבודה נהדר.

מבחן אופניים BERGAMONT E-REVOX 6.0 PLUS. צילום: פז בר

מבחן אופניים BERGAMONT E-REVOX 6.0 PLUS. צילום: פז בר

אם יצא לכם לרכוב עם תגבור חשמלי של בוש – תדעו למה אני מתכוון שהעליות כאן נמחקות כאילו לא היו, טיפוסי סלעים זוכים לגיחוך קל וכל מה שמישורי או במורד נצלח בכיף מחוץ לסקאלה. ברגמונט הצליחה ליצור אופניים בעלי איזון מעניין בין יציבות לכשר תמרון – לא פשוט בהתחשב במשקל – ואלו יכולים לשרת בטיול XC ארוך או בפיקס סינגלים קצר של בוקר.

הטווחים של הסיוע החשמלי הם לגמרי כמפורסם וכפי שחווינו בעבר במערכות של בוש. כ-35 עד 40 קילומטרים במצב "טורבו" וקרוב ל-100 כשמטיילים באיזי נאמר בדרך הנוף של נחל הבשור ובנגב המערבי. אין עליות תלולות? מתנו את התיגבור ותקבלו עוד הרבה טווח. זמני הטעינה גם הם כפי שחווינו בעבר. סוללה ריקה תיטען בכ-4 שעות, כאשר כזו עם שליש רזרבה תתמלא בפחות משעתיים.

מבחן אופניים BERGAMONT E-REVOX 6.0 PLUS. צילום: פז בר

מבחן אופניים BERGAMONT E-REVOX 6.0 PLUS. צילום: פז בר

ובכל זאת אלו אופניים כבדים למדי. פחות מורגש ברכיבה אבל מאד מורגש כשמעמיסים לרכב, מעלים במדרגות לדירה או רחמנא ליצן נגמר המיץ בסוללה. ויש לזה השלכות גם לבלימה שיכולה להיות חזקה יותר – בעיקר בגלגל הקדמי. בכל זאת יש כאן הרבה תנע להתמודד איתו בעיקר במורד ארוך כמו למשל בגבעת המורה. בנוסף, חלק מהאיבזור ההיקפי מרגיש זול – בעיקר אם  חוויתם את האיכויות והיכולות של המערכות ברמות הקצה – אבל זו חלק מהפשרה כדי להגיע למחיר – ורובו מגיע ממערכת ההנעה החשמלית.

מבחן אופניים BERGAMONT E-REVOX 6.0 PLUS. צילום: פז בר

מבחן אופניים BERGAMONT E-REVOX 6.0 PLUS. צילום: פז בר

סיכום

ללא שיכוך מלא או אביזרי קצה סופר-יקרים הברגמונט ריווקס 6.0 פלוס מצליחים ראשית כל לייצר הרבה חיוכים וכיף. שני דברים עושים את האופניים הללו: מערכת ההנעה המצויינת של בוש והצמיגים הרחבים. אלו התמזגו בשלדה עם גיאומטריה מבריקה שתתן בטחון רב לרוכבים שאינם טכניים אם בקו ישר או בעקיבה טובה בפניות. אבל יותר מכל – האופניים הללו מרחיקים את תג המחיר מהרף הסופר יקר של 20 אלף שקלים ויותר – לעבר איזור – עדיין יקר אך נגיש יותר של 15 אלפי שקלים – ואם זה יביא רוכבים נוספים לשטח – דיינו.

מבחן אופניים BERGAMONT E-REVOX 6.0 PLUS. צילום: פז בר

מבחן אופניים BERGAMONT E-REVOX 6.0 PLUS. צילום: פז בר

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*

http://bit.ly/2opbTV6