יום חמישי , 25 אפריל 2024
גם נוח וגם חסכוני וחזק. סיטרואן C5 איירקרוס היברידי-נטען עם חבילת אבזור קצה. החל ב-219 אלפי שקלים. צילום: רונן טופלברג

סיטרואן C5 איירקרוס עכשיו גם היברידי-נטען

רוני נאק

לובינסקי, יבואנית מותגי הרכב של PSA ו-MG החלה לשווק את הגרסה ההיברידית-נטענת של רכב הפנאי C5 איירקרוס מסיטרואן. רכב הפנאי הקומפקטי שקבע אמות מידה חדשות בתחומים של נוחות נסיעה ושימושיות עתה מסתמן גם ככזה שיהיה חסכוני במיוחד ועוצמתי למדי. המחיר מתחיל מ-218,990 שקלים.

גם נוח וגם חסכוני וחזק. 225 כ"ס ו-36.7 קג"מ. ת"ה 8 הילוכים וטווח חשמלי של עד 61 ק"מ. החל ב-219 אלפי שקלים. צילום: רונן טופלברג

מערכת ההנעה PHEV משלבת מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6ל' המפיק 180 כ"ס יחד עם מנוע חשמלי בעל 110 כ"ס לתפוקה משותפת של 225 כ"ס ו-36.7 קג"מ. ההנעה קדמית בלבד והמיץ מגיע מסוללת ליתיום בעלת קיבולת של 13.2 קוט"ש. זה מספיק, לפי לשון ההודעה, לטווח חשמלי-נטו של עד 61 ק"מ ולצריכת דלק של 71.4 ק"מ לפי מחזור WLTP. הסקפטים מביניכם ישמחו לגלות כי סיטרואן C5 איירקרוס PHEV מקבל 5 שנות אחריות או 120 אלף קילומטרים על חלקי הרכב השונים ו-8 שנות אחריות או 160,000 קילומטרים על סוללת ההנעה.

קוקפיט דיגיטלי מלא עם חבילת בטיחות אקטיבית מרשימה, נוחות נסיעה מובילה. צילום: רונן טופלברג

גרסה זו מצוידת במטען פנימי בהספק של 7.4 קילוואט המאפשר טעינת הסוללה מעמדת טעינה AC המספקת 32 אמפר/שעה בה הטעינה מ-0 ל-100% תארך כשעתיים וניתן לטעון גם משקע חשמל ביתי בעזרת כבל מוד 2  (10 אמפר/שעה) בו הטעינה מ-0 ל-100% תארך כ-6 שעות.

מבחן דרכים סיטרואן C5 איירקרוס

על פי בחירת הנהג, ניתן להגדיר את מידת שמירת האנרגיה החשמלית לפרק זמן מאוחר יותר של הנסיעה ולחייב שימוש באנרגית מנוע הבנזין. המערכת מאפשרת לבחור שמירה של 10 או 20 ק"מ או את כל טווח האוטונומיה החשמלית של 61 ק"מ בהתאם לצורך. אפשר להתקין וו גרירה לנגררים ללא בלמים במשקל של 750 ק"ג ונגרר עם בלמים עד ל-1,300 ק"ג.

תא נוסעים מודולרי עם שלושה מושבים נפרדים על מסילה, גג שמש פנורמי תקני. צילום: רונן טופלברג

סיטרואן C5 איירקרוס ההיברידי ישווק ברמת אבזור אחת Shine PK שהיא הבכירה בהיצע של המותג בישראל. זו כוללת חבילת אבזור בטיחות מקיפה עם בקרת שיוט אדפטיביץ, בלימת חירום אוטונומית, שמירת נתיב אקטיבית, ניטור שטחים מתים, קריאת תמרורים ועוד. חבילת האבזור כוללת לוח מחוונים דיגיטלי 12.3 אינץ' בעל תצוגה משתנה, פנסי LED מלאים, מפתח חכם, ריפודי עור משולבי בד, גג שמש פנורמי, מושבים קדמיים מחוממים, משטח טעינה אלחוטי, מסך מולטימדיה 8 אינץ' עם ממשקי סמארטפון מתקדמים ועוד רשימה ארוכה.

גם נוח וגם חסכוני וחזק. סיטרואן C5 איירקרוס היברידי-נטען עם חבילת אבזור קצה. החל ב-219 אלפי שקלים. צילום: רונן טופלברג

כל זה בנוסף למאפיינים הייחודים של C5 איירקרוס ובהם מערכת מתלים המספקת נוחות ברמה גבוהה מאד, מושבים קדמיים שתוכננו לתמיכה ונוחות מקסימלית וכן שורת מושבים שלישית בה כל מושב עצמאי, על מסילה משלו כדי לאפשר מודולאריות וגמישות של תא המטען (דלת תא מטען עם פתיחה וסגירה חשמליים).

 

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

One comment

  1. C5 בגרסה של הדיזל מעולה, נוחה מאוד ושקטה. חיפשנו תקופה די ארוכה ובסוף מצאנו את שלנו בטרייד מוביל, במצב מצוין ומבעלות פרטי. הדגם ההיברידי גם נראה מעולה, נשקול לשדרג בהמשך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

five × three =