רוני נאק
התפרצות נגיף קורונה יחד עם תחזית כלכלית שלילית עשויים לגרום לירידה של 15% אחוזים ויותר במסירות של כלי רכב חדשים באיטליה. כך צופה איגוד יצרניות הרכב הזרות אשר מייצרות מכוניות באיטליה עצמה – וכבר עכשיו הן מבקשות סיוע מהממשלה ברומא. על פי התחזית של האיגוד צפויות שלא לעלות לכבישים מעל ל-300 אלף מכוניות חדשות ב-2020. זאת משנת השיא של 2019 בה נמכרו באיטליה 1.92 מכוניות חדשות. שם למדינה יש בהחלט סיבה להתערב שכן תעשיית הרכב באיטליה מייצרת כ-10% מהתל"ג של המדינה.

עוד לפני התפרצות המגפה צפה האיגוד – על בסיס נתוני המכירות של ינואר ופברואר – כי שוק הרכב האיטלקי ירד בכ-7% המתורגמים לפחות 135 אלף מכוניות שיעלו על הכביש. יו"ר האיגוד מסר כי "אם נוסיף את השפעת הוירוס אנו יותר מנכפיל את המספר הזה". עוד הוא הוסיף כי התמריצים שהמדינה נתנה לרוכשי כלי רכב ירוקים – מכסה רק 2% מההיצע וזה חסר השפעה מהותית. מניית FCA יורדת ביותר מ-10% בבורסה האיטלקית.
לאור צעדיה האחרונים של הממשלה – אשר הטילה סגר על מיליוני תושבים בצפון המדינה – כנראה שזו בכל זאת התחזית האופטימית. האם עודפי יצור במפעלי הרכב של איטליה יצרו הזדמנויות למשווקים כאן? אולי.
