יום ראשון , 25 אוגוסט 2019
ראשי » חדשות » מחקר: צרכנים נרתעים מלרכוש רכב אוטונומי או חשמלי
סקר מגלה כי צרכנים עדיין אינם מוכנים לרכוש רכב אוטונומי ואפילו חשמלי. הסיבה העיקרית - חוסר מידע וחשש מתקלות. צילום: אאודי
סקר מגלה כי צרכנים עדיין אינם מוכנים לרכוש רכב אוטונומי ואפילו חשמלי. הסיבה העיקרית - חוסר מידע וחשש מתקלות. צילום: אאודי

מחקר: צרכנים נרתעים מלרכוש רכב אוטונומי או חשמלי

רוני נאק

בסקר חדש – וראשון מסוגו – של JDPOWER אשר בודק את אינדקס האמון בתחבורה עתידית התגלה כי הציבור לא ינהר בהמוניו לעבר מכוניות אוטונומיות וחשמלית. כשברקע יצרניות רכב – שבדרך כלל אוכלות אחת את השניה – מתאחדות כדי לגייס משאבים של מיליארדים רבים לפיתוח הטכנולוגיות האלה – מסתבר שיש להן עוד כברת דרך ארוכה לעבור כדי פשוט לשכנע אתכם להיכנס לאחת.

• חולמים על רכב חדש? עכשיו אתם יכולים!

האם המירוץ לטכנולוגיה האוטונומית השיג את הצרכנים? כאן שברולט אוטונומית ללא קוקפיט. צילום: GM
האם המירוץ לטכנולוגיה האוטונומית השיג את הצרכנים? כאן שברולט אוטונומית ללא קוקפיט. צילום: GM

ובכן הסקר אשר פנה לצרכנים וממומחים העוסקים בענף גילה כי על סולם של 100 מצביע מצדד האמון בהקשר האוטונומי על ציון 36 נמוך במיוחד ובהקשר החשמלי על ציון 55 פושר. אחת הסיבות לכך הוא העדר הידע של הנסקרים לגבי מה זה רכב אוטונומי והחשש שהוא עשוי שלא להתאים לצורכיהם. למעשה 66% מהנסקרים טענו שאין להם כלל מידע או מידע חלקי בלבד לגבי מכוניות אוטונומיות. החשש העיקרי היה מתקלות במהלך הנהיגה, אחריו חשש מפריצה של האקרים ואפילו מחשיפה משפטית במקרה של תאונה.

חשש של לקוחות מחדירה של האקרים למערכות הרכב - כאן הפלטפורמה הדיגיטאלית של GM צילום: GM
חשש של לקוחות מחדירה של האקרים למערכות הרכב – כאן הפלטפורמה הדיגיטאלית של GM צילום: GM

הגישה לגבי מכוניות חשמליות מתונה יותר ופתוחה יותר. כאשר מרבית הנסקרים מזהים את היתרונות הסביבתיים של רכב חשמלי. יחד עם זאת, שני שליש מהנסקרים ענו כי אין להם שום ניסיון על רכב חשמלי ורק רבע מהנסקרים אמרו כי אכן ישקלו לרכוש רכב חשמלי. המרכיב המשמעותי ביותר לגבי הלקוחות היה נוחות השימוש – והתפיסה כי רכב חשמלי יגביל את הניידות שלהם. לפיכך החשש העיקרי היה מאי זמינות של עמדות טעינה לרכב חשמלי ואחריו טווח הנסיעה המוגבל.

חשש עיקרי לאימוץ של רכב חשמלי: זמינות נמוכה של עמדות טעינה, זמני טעינה ארוכים וטווח נסיעה מוגבל. צילום: ניסאן
חשש עיקרי לאימוץ של רכב חשמלי: זמינות נמוכה של עמדות טעינה, זמני טעינה ארוכים וטווח נסיעה מוגבל. צילום: ניסאן

 

צפו גם בזה

פורשה רוכשת זכויות מיעוט ב-TRIEYE הישראלית. צילום: פורשה

פורשה משקיעה ב- TriEye הישראלית

השקעה אסטרטגית: פורשה רכשה זכויות מיעוט בחברת הסטארטאפ הישראלית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

six − three =