יום ראשון , 16 יוני 2024
קיה EV3 החשמלי - טווח של עד 600 ק"מ WLTP והבטחה למחיר עממי. צילום: קיה

טווח של 600 ק"מ ל-קיה EV3


 

רוני נאק

קיה העולמית חשפה היום את הפרטים המלאים של הדגם החשמלי החדש EV3. כאשר במרכזו טווח מוצהר של 600 ק"מ.

הממדים של רכב הפנאי החשמלי החדש של קיה שמים אותו על הצד הקומפקטי של הסקאלה: אורך של 430 ס"מ, רוחב של 185 ס"מ גובה של 156 ס"מ ובסיס גלגלים של 268 ס"מ. פחות-או-יותר באיזורים של קיה נירו. הבסיס הטכנולוגי הוא פלטפורמת E-GMP הנהדרת של קונצרן יונדאי שב-EV3 היא דופקת הופעת בכורה בגרסה בעלת הנעה קדמית.

קיה EV3 החשמלי – הופעת בכורה לפלטפורמת E-GMP בממדים קומפטיים ועם הנעה קדמית. לתא המטען נפח של 460ל'. צילום: קיה

 

בהיצע, בעת ההשקה, שני מארזי סוללות: 58.3 קוט"ש וכמובן גרסת "לונג ריינג" עם סוללה מאסיבית של 81.4 קוט"ש. המיץ מהסוללות מוזן למנוע יחיד בעל תפוקה של 201 כ"ס וכ-30 קג"מ. הביצועים מלמדים על 7.5 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מירבית של 170 קמ"ש. טווח הנסיעה של הלונג ריינג' הוא 600 ק"מ בתקן WLTP וזה די מרשים. קיה טוענה שהטווח מושג בזכות מקדם גרר אירודינאמי נמוך של רק 0.263Cd וכן בזכות שדרוג של מערכות ניהול הסוללה ושל ניטור הסוללה שמכוונות לשפר את היעילות ואת צריכת הזרם הנמוכה.

קיה EV3 החשמלי – קוקפיט דיגיטלי עם תצוגה עילית רחבת זווית וגם שילוב של טכנולוגיות חדשות כמו מפתח דיגיטלי בטלפון וחניה מרחוק. צילום: קיה

 

קיה ציידה את ה-EV3 בשורה של תכונות בטיחות, נהיגה, נוחות וטעינה מתקדמות במיוחד שיימצאו בדרך כלל ברכבי פנאי-שטח גדולים ויקרים. המטרה היא ליצור (בחו"ל ככול הנראה) הצעת ערך העולה באופן משמעותי על מה שמקובל כיום בקבוצת הג'יפונים וגם לספק חווית נהיגה מעולה בהשוואה לרכבי מנוע בעירה פנימית (ICE). נאום קיה.

קיה EV3 החשמלית מצוידת בשורה ארוכה של מערכות ADAS – כלומר מערכות סיוע לנהג ובטיחות אקטיבית, חניה מרחוק, קוקפיט דיגיטלי עם תצוגה עילית, יכולת לספק כוח לצרכן חיצוני – V2L – מפתח דיגיטלי שיכול להפוך את הסמארטפון למפתח הרכב ללא צורך לשאת מפתח פיזי.

קיה EV3 החשמלי – בסיס גלגלים של 268 ס"מ וסרחי עודף קצרים מבטיחים מידות חוץ קצרות ומרחב פנים נדיב. צילום: קיה

 

טווח נסיעה כה ארוך והבטחה לתמורה טובה לכסף הן הבשורות העיקריות של קיה EV3 החשמלית.  לנו נשאר רק לראות מה יהיה המספר הרשום על התגית שתהיה תלויה ממראת הרכב באולם התצוגה בישראל.

 

Check Also

קטנות וזולות: סוזוקי סוויפט, ניסאן ג'וק ו-טויוטה יאריס

סוזוקי, טויוטה וניסאן מתחילות לשווק בישראל דור חדש או משודרג של דגמי ליבה חשובים המחיר מתחיל ב- 113,900 שקלים ואף אחד מהדגמים האלה חשמליים - בשביל המחיר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

two × one =