רוני נאק
טלקר יבואנית קיה החלה היום בשיווק הגרסה המעודכנת של קיה ספורטאז. מדובר בעידכון של אמצע חיי הדגם אשר מגיע אלינו קצת אחרי הגעת יונדאי טוסון המעודכן. ככזה אין כאן שינויים מרחיקי לכת אלא רק עידכונים והתאמות לתנאי השוק שהשתנו.

בין העדכונים הבולטים יותר הוא ההשמטה של מנוע ה-1.6ל' בנזין לטובת מנוע טורבו דיזל בנפח של 1.6ל' ועם תפוקה של 136 כ"ס ו-32.6 קג"מ. ההנעה היא קדמית בלבד דרך תיבת הילוכים כפולת מצמדים עם 7 יחסי העברה. מנוע הבנזין 2.0ל' נשאר אחרי עדכוני ה-WLTP ההכרחיים והוא משודך לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 6 הילוכים.
• להורדת המפרט המלא כאן
עוד בעידכונים אפשר למנות פגושים חדשים, שבכה קדמית מודגשת – חישוקי גלגלים בעיצוב חדש וכן נגיעות קלות למדי בקבינה עם מסך מולטימדיה 8 אינצ' (עם שכבת WAZE נוספת), שינוי של חלק ממיתוג בקרת האקלים ובעיקר תוספת למערך הבטיחות האקטיבי אשר כולל עתה תיקון סטייה אקטיבי, בלימת חירום אוטונומית ועוד.

ברבעון השליש של 2019 צפויות להגיע גרסאות ה-GT המאובזרות יותר ומצויידות במנוע הטורבו בנזין 1.6ל' עם 177 כ"ס – אלו יקבלו גם בקרת שיוט אדפטיבית ועוד איבזור נוחות ובטיחות. לקראת סוף 2019 – כך לפי הבכירים של טלקר צפויה להגיע הגרסה ההיברידית ה"קלה, עם 48V ומנוע טורבו דיזל בנפח 2.0ל'. אם התנאים לכך יבשילו.
כרגע בהיצע שלוש גרסאות:
קיה ספורטאז אורבן 2.0ל' – 145,900 שקלים
קיה ספורטאז' אורבן דיזל – 149,900 שקלים
קיה ספורטאז' אורבן טופ 2.0ל' – 155,900 שקלים
לגבי עליית המחירים הצפויה ב-1 לאפריל – שינוי מס ירוק אשר עשוי להוסיף עוד כ-7000 שקלים למחיר הדיזל – עוד לא התגבשה המדיניות כיצד יתוקנו המחירים ובאיזה שיעור.