רוני נאק
לקסוס ישראל הודיעה הבוקר על תחילת השיווק של דגם הסלון ההיברידי שלה ES. זה הדור השביעי של הדגם אשר בושש להגיע עד עתה לשוק האירופאי ועתה בא כמחליף של ה-GS.
• להורדת המפרט המלא של לקסוס ES
ללקסוס ES שלדה חדשה (פלטפורמה) עם בסיס גלגלים ארוך מזה של ה-GS היוצאת ועם תצורה מודולארית המאפשרת חופש עיצובי והנדסי רב. היא ארוכה, רחבה ונמוכה יותר מה-GS ועם מפשקי גלגלים רחבים יותר וכאמור גם בסיס גלגלים ארוך יותר. מערכת ההנעה ההיברידית מרוכזת כולה בין הגלגלים וכוללת מנוע בנזין בנפח 2.5ל' ומנוע חשמלי לתפוקה משותפת של 218 כ"ס וצריכת דלק מזערית של 4.7ל' ל-100 ק"מ. דירוג זיהום אוויר 2 מאפשר הקלות ממס שתרמו את שלהן למחיר ללקוח.
עוד מצוידת לקסוס ES בדור החדש של מערך הבטיחות האקטיבית. יש כאן מערך מורחב הכולל גם בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, תאורה אדפטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית עם קריאת תמרורים והתאמת מהירות אליהם ועוד פיצ'רים רבים.
לקסוס ES תוצע בשתי רמות איבזור: פרימיום ו-היי פרימיום במחירים של 289 ו-314 אלפי שקלים.
חשוב לציין את הורדת המחירים העמוקה שנעשה במעבר בין הדגמים. ה-GS התחיל מ-342 ועד 505 אלפים לגרסת הספורט של ה-450h.