שבת , 27 אפריל 2024
לקסוס LX600 מושקת בישראל ומתחנפת לאלפיון העליון. צילום: לקסוס

לקסוס LX600 – החל ב-890 אלף שקל

מנכ"ל לקסוס ישראל, דרור גורלניק: "עמלנו רבות להשיק את ה-LX החדש בישראל משום שהוא אייקון בעולם רכבי היוקרה ומשום שהוא מייצג בצורה המזוקקת ביותר את ערכי המותג לקסוס, החל בשאיפה המתמדת לשלמות, תרבות האירוח היפנית, היוקרה הבלתי מתפשרת והביצועים המדהימים. זהו ה-SUV הרביעי שאנו משיקים ויחד עם ה-RZ החשמלי שיושק ברבעון הראשון של 2023 נגדיל את מגוון דגמי ה-SUV של המותג לחמישה, כאשר כל אחד מהדגמים הללו יציע ללקוחות חווית נהיגה ייחודית ומותאמת לערכי המותג ול-Lexus driving signature".

לקסוס LX600 מושקת בישראל – הדודנית, קרוזר 300, ללא תקינה מתאימה. צילום: לקסוס
לקסוס LX600 מושקת בישראל ומתחנפת לאלפיון העליון. צילום: לקסוס

להלן ההודעה המלאה של לקסוס ישראל (לא נגענו – הע'):

לאחר שנים של המתנה ובזכות מיצובו העולה של השוק הישראלי בקרב היצרן, משיקה לקסוס לראשונה בישראל את ספינת הדגל שלה – ה-LX. בכך, תהיה ישראל לשוק היחיד באירופה בו מושק הדגם החדש של ה-SUV האייקוני מבית מותג רכבי היוקרה היפני. דגם ה-LX החדש שמגיע לישראל הוא ביטוי נוסף של הרכב שהפך לאייקון מוטורי בזכות השילוב בין איכות, אמינות, עמידות וביצועי שטח שטופחו במשך שנים רבות עם נוחות עילאית בנהיגה על הכביש. הדגם שיגיע ארצה כולל מערכת הינע חדש עם מנוע בנזין V6 בעל שני מגדשי טורבו בשילוב תיבת הילוכים בעלת 10 מהירויות, תיבת הפחתה ונעילת דיפרנציאל מרכזי. ה-LX החדש מביא לידי ביטוי את שפת העיצוב של הדור הבא של לקסוס, המציעה הרמוניה בין שימושיות ואלגנטיות ברוח התחכום המכובד בו דוגל מותג היוקרה היפני.

האטרקטיביות של ה-LX, שהושק לראשונה ב-1995 ומאז הפך לסימן היכר ליוקרה בשילוב עמידות ונוחות, נובעת מתכנון יסודי ומוקפד שבנוסף לעיצוב העוצמתי ומערכת ההנעה החדש, כולל טכנולוגיה שפותחה בלקסוס לצד טכנולוגיה מובחרת מהעולם ומהיותו של הדגם המוביל בביצועים בהתמודדות עם תנאי השטח הקשים ביותר ובנהיגה בכביש.

הדגם החדש משמר את יכולות הכביש והשטח של ה-LX באמצעות שמירת סגנון המבנה של שלדת הסולם, בתוספת פלטפורמת הארכיטקטורה החדישה הגלובאלית GA-F המאופיינת בחומרים קלים אך קשיחים. הדגם החדש קל יותר בכ-200 ק"ג ומציע עקב כך שיפור בנוחות הנסיעה ויציבות בנוסף לשיפור בצריכת הדלק, כל זאת מבלי להתפשר על כוח ובטיחות. בנוסף, למרות נפח קטן יותר מהמנוע בדגמים הקודמים, מפיק המנוע החדש יותר כוח ומומנט גדול יותר, לצד מנעד רחב יותר של מהירויות מנוע. תיבת ההילוכים החדשה עוצבה כך שעשר המהירויות יתמכו בהאצה חלקה ויאפשרו שיוט נוח גם במהירויות גבוהות.

חווית הנהיגה הייחודית ב-LX החדש באה ליידי ביטוי בכל תנאי הנהיגה הודות למערכת היגוי חשמלית עוצמתית, יחד עם בלמים בשליטה אלקטרונית. גם מערכות המתלים עברו תכנון מחדש במטרה לשפר את הנוחות. מערכת המתלים  מורכבת כעת מקפיצי סליל ובולמי זעזועים אדפטיביים, בשילוב מערכת הידראולית ממוחשבת המאפשרת מרווח גחון משתנה.

חלל הנהג מעוצב בהשארת ה-Tazuna של לקסוס, בה העיצוב ומתווה תצוגות הבקרה והמידע מחושבות במדויק לתפעול זריז וקל, עם תנועות עיניים וגוף מינימליות. מדובר בדגם הראשון של לקסוס שאימץ סידור מסך כפול בקונסולה המרכזית עם שטח תצוגה משולב הכולל את מערכת המולטימדיה Lexus Link, המציעה חבילת מולטימדיה חדשה, חזקה וחכמה  עם מסך מגע מרכזי עליון בגודל 12.3 אינץ' המופעל באופן פשוט ואינטואיטיבי ברזולוציה גבוהה ומוקדש לשמע, ניווט ובירור מידע. ניתן לשלב במערכת סמארט-פון באמצעות Apple CarPlay אלחוטי וניתן להשתמש באמצעות כבל גם ב-Android Auto. בנוסף קיים מסך תחתון בגודל 7 אינץ' המציג בקרת אקלים וניהול תכונות הנהיגה בעיקר בשטח.

כחלק ממורשת השטח המכובדת של ה-LX בזכותה זכה למעמד האייקוני שלו, רשימת עזרי השטח כוללת בורר מצבי נהיגת שטח (אוטומטי, כורכר, חול, בוץ, שלג עמוק וסלעים) המתאים את המערכות השונות לתוואי הנבחר. בנוסף, קיימת בקרת זחילה (CRAWL) שיודעת לקבע את מהירות הרכב בעת נסיעה בשטח, ומערכת סיוע לתמרון בשטח טכני הבולמת את הגלגל האחורי-פנימי ומקטינה בכך את רדיוס סיבוב.

עיצובי המושב בדגם חדשים ומבטיחים אחיזת גוף טובה גם בשטח וגם בכביש. ה-LX זמינה בישראל עם 7 מושבים, כולל מנגנון קיפול חשמלי חדש עבור השורה השנייה והשלישית לייצור חלל רב למטען עם דלת שטוחה בלחיצת כפתור. בנוסף, תוצע ללקוחות בישראל אופציה לדגם VIP עם ארבעה מושבים עצמאיים הכוללים פונקציות לחימום, אוורור ומסאז' ליוקרה ונוחות עילאית. עוד כולל דגם ה-VIP פיצ'רים נוספים לבקרת אקלים ועבור הכיסאות האחוריים גם אפשרות להדום לקצה הרגליים שיוצא מגב משענות הכיסאות הקדמיים ומערכת מיזוג "מקלחת" שיודעת להתאים את זרימת האוויר לנוחות מרבית.

ה-LX החדש מגיע עם ממד חדש לגריל הידוע של לקסוס, המוצג כיחידה חסרת מסגרת המורכבת מסדרת סורגים צפים ומקבילים שיוצרים אפקט תלת-ממדי. העיצוב החדש פונקציונאלי ומביא בחשבון את דרישות הקירור הניכרות של מערכות ההנעה החדשות של ה-LX, שהן בעלות תפוקה גבוהה יותר. לצורך אותה מטרה, הפינות הנמוכות יותר של הבאמפרים מאחסנות חללי אוויר גדולים וסנפירים בערוץ הצידי המנחה של הבאמפר מעבירים אוויר לרדיאטור המשנה.

עוד כולל דגם ה-LX החדש מערכת סגירה קלה האוטומטית לדלתות הצדדיות (תלוי רמת גימור) והפעלה חשמלית מרחוק לדלת האחורית. תוספות אלה בוצעו על פי תפיסת ה"אומוטנאשי" היפנית לאירוח שמנחה את לקסוס בכלל פעילותה ובאה לידי ביטוי בכל אחד מהדגמים – החל מחוויית הנהיגה ועד לעיצובים, ההופכים את היוקרה לבעלת משמעות, נגישה ומותאמת אישית. תפיסה זו בשילוב עם האיכות הבלתי מתפשרת של היצרן מביאות לשביעות הרצון הגבוהה שכה מאפיינת את לקוחות לקסוס.

ה-LX החדש נותן ביטוי גם לשדרוגים במערכת +Lexus Safety System המעניקים ביצועים משופרים לצד תכונות חדשות כדי לסייע בהגנה מפני סיכוני תאונות נפוצים ורבים ותמיכה בשליטה והצבת הרכב בנהיגה בתנאי שטח. הדגם גם כולל מערכת קדם התנגשות (Pre-Collision System) שמזהה כלי רכב מתקרבים והולכי רגל בנתיב המכונית ביום ובלילה וברוכבי אופניים באור יום. המערכת גם מצוידת בסיוע בפניות בצומת לביצוע פניות בטוחות בצמתים וסיוע היגוי בחירום (Emergency Steering Assist) העוזר לנהג לנווט כדי להימנע ממכשולים  בנתיב הנסיעה. עוד כוללים השדרוגים במערכת בקרת שיוט דינמית באמצעות רדאר (Dynamic Radar Cruise Control), המאט את המהירות בעקומות, משנה אוטומטית את מהירות הרכב בהתאם לרדיוס עיקול הכביש.

רמות גימור ומחירים:

KYUSHU הכוללת מושבי עור, חימום ואוורור מושבים קדמיים, חישוקי "20, מערכת מולטימדיה Lexus Link עם מסע מגע "12.3, מסך "7 לתפעול פונקציות מרכזיות ברכב, ממשק מולטימדיה Apple CarPlay אלחוטי, מערכת שמע עם 10 רמקולים, דלת תא מטען חשמלית, 7 מושבים, חלון גג חשמלי, חבילת בטיחות מתקדמת LSS 2.5 כולל סיוע לבלימה בחניה, התראה על שטחים מתים, מצלמות פנוראמיות 360 כולל פונקציית חיזוי לשטח, יחידות תאורה קדמיות: Triple- LED, במחיר מחירון 889,900 ₪.

Hadori הכוללת בנוסף לרמת הגימור Kyushu: מושבי עור נאפה, אוורור מושבים אחורי, וילונות ידניים לחלונות שורה 2, תצוגה עילית "10 HUD, מערכת שמע Mark Levinson® 2,400-watt Surround Sound, עם 25 רמקולים, תיבת קירור במשענת היד הקדמית, מתלים אדפטיביים כולל אפשרות הגבהה AHC, סייען חשמלי לסגירת הדלתות, מראה מרכזית דיגיטלית, מערכת מולטימדיה לשני הנוסעים במושבים בשורה השנייה, חישוקי "22 בעיצוב ייחודי, במחיר מחירון 949,900 ₪.

Takumi VIP הכוללת בנוסף לרמת הגימור Hadori: מסאג' למושבים בשורה שניה, מסך שליטה VIP בין המושבים בשורה השניה, מושבי OTTOMAN, מטען אלחוטי בין המושבים בשורה השניה, שינוי בתצורת המושבים מ 7 מושבים ל-4 מושבים, במחיר מחירון 1,049,900 ₪.

Check Also

לקסוס GX550 Overtrail משתפר

לקסוס GX החדש מעורר עניין רב בעיקר בזכות יכולת שטח אמיתית. הדור הכול חדש של הדגם כבר מוכן לקבל שיפורי-שטח וחושף, בין השאר, גם את הפטנציאל של טויוטה לנדקרוזר הבא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

eighteen + ten =