יום חמישי , 18 אפריל 2024
מזראטי לבנטה. קלאסיקה על העולם העתיק אשר פוגשת את טכנולוגיות הקצה של ההווה. צילום: מזראטי
מזראטי לבנטה. קלאסיקה על העולם העתיק אשר פוגשת את טכנולוגיות הקצה של ההווה. צילום: מזראטי

קלשון של יוקרה

רוני נאק/צח פלדמן

לא מזמן מצאתי את עצמי עם כמה שעות פנויות ברומא. עיר שבה ההיסטוריה פוגשת, אם לא מתנגשת, בהווה ובעולם הפייסבוק שלנו. אני פוסע בסמטאות, מתחבר לשפיץ של ארץ המגף, לוגם אספרסו ארוך עם פתיל קצר בכיכר שמול הפנתיאון ונפעם ממנו בכל פעם מחדש.

[pro_ad_display_adzone id="68"]

״מקדש כל האלים", אשר נבנה לפני כאלפיים שנה – מבנה שנראה כה פשוט לעין, אבל מסתיר בתוכו תחכום והמון ידע של העולם העתיק. רובנו יראו בו מבנה ישן ואפרפר המתפורר בקצוות. הפנתיאון לא מתיימר, לא מתאמץ להרשים, אלא מביא איתו פרטים וניואנסים שמתגלים, ברבדים שונים, ככל שאתה הופך להיות אינטימי איתו, משתמש בו, ומגלה אותו. וזו הגדולה של פרימיום אמיתי – עוגה רבת שכבות של איכויות שלא ניכרות במבט הראשון.

מזראטי לבנטה. SUV המתאים לבעלי אורח חיים פעיל - ועם יכולת להגיע לכל מקום ולגרור או להעמיס כל צעצוע שתרצו. צילום: מזראטי
מזראטי לבנטה. SUV המתאים לבעלי אורח חיים פעיל – ועם יכולת להגיע לכל מקום ולגרור או להעמיס כל צעצוע שתרצו. צילום: מזראטי

Sport & High end

מהצד האוטומוטיבי של הדברים – צירוף המילה "פרימיום" למכונית מחייב אותה לשורה של דרישות סף קשוחות למדי. החשובה שבהן היא האופן שבה המכונית מתנהלת, זזה על הכביש ומדברת עם הנהג. הרבה נכתב על אותה אינטראקציה דינאמית בשילוש קדוש אשר מחבר אספלט-מכונית-נהג והופך אותם לתנועה הרמונית בחלל.

מזראטי לבנטה משתמשת בשלדה החדשה של גיבלי וקוואדרופורטה – זו קשיחה ומודרנית וקיבלה, בהקשר של לבנטה, חיזוק בדמות מערכת מתלי אוויר אקטיבית. התוצאה: נוחות ורכות לצד תמיכה וריסון כשהקצב עולה. הבסיס האיתן הזה הכולל מרווח סרנים גדול באורך 300 ס"מ, יתרון הכרחי המאפשר לשלוט בכוח שמספקת יחידת ההנעה אשר פותחה יחד עם פרארי.

לא. זו לא טעות. לפרארי היה משקל רב בפיתוח המנוע. ולראיה הוא מפיק 350 כ"ס ו-50 קג"מ בעזרת שני מגדשי טורבו מנפח של 3.0ל' בלבד. זהו נתון שעוד לא ראינו ממנוע בנפח כזה! רוצים להגביר את קצב הלב? יש גרסה חזקה עוד יותר עם 430 כוחות סוס המופקים מאותו מנוע. וואהו!

מזראטי לבנטה. SUV אמיתי עם מרווח גחון שימושי, הנעה כפולה יעילה ויכולת ליהנות גם מגיחת עפר מלהיבה. צילום: מזראטי
מזראטי לבנטה. SUV אמיתי עם מרווח גחון שימושי, הנעה כפולה יעילה ויכולת ליהנות גם מגיחת עפר מלהיבה. צילום: מזראטי

העברת הכוח נעשית דרך תיבת הילוכים אוטומטית מצוינת של ZF ולה 8 הילוכים, כאשר הכוח עובר בהנעה כפולה לכל ארבעת הגלגלים. חלוקת מומנט אקטיבית מעדיפה תמיד להעביר מעט יותר כוח לאחור, כדי לפרגן לנהג הצמא לאדרנלין, וליצור התנהגות כביש מחודדת ונכונה יותר.

אבל כל אלו נתונים יבשים שאינם מספרים מה באמת מתרחש בזמן הנהיגה. מה שבאמת גרם לידיים שלנו להזיע. לא הפתיעו אותי התאוצות החזקות מאד מהמקום, לא הפתיעו תאוצות הביניים החדות כשיצאתי לעקיפה – וכל זה עם מכונית ששוקלת 2.1 טונות ובאורך של חמישה מטרים – מרשים אבל לא מפתיע. מה כן הפתיע? היכולת הדינאמית בכבישים מתפתלים!

[pro_ad_display_adzone id="68"]

מזראטי מבינה דבר או שניים (טוב נו, הרבה יותר) בנהיגה ולכן החליטה להשאיר את מערכת ההיגוי ההידראולית, בזמן שכולם עוברים לחשמלית. מדוע? כי הם יודעים שהגה הידראולי "מתקשר" טוב יותר עם ידי הנהג ומאפשר לו לחוש את המכונית. דיברנו על החיבור בין האדם למכונה וזה ביטוי נוסף שלה שנותן למזראטי לבנטה יתרון על פני המתחרים.

מזראטי לבנטה. SUV אמיתי עם יכולת וורסטילית להתאים עצמו אליך. בכביש או בשטח - וכן גם בים. צילום: מזראטי
מזראטי לבנטה. SUV אמיתי עם יכולת וורסטילית להתאים עצמו אליך. בכביש או בשטח – וכן גם בים. צילום: מזראטי

ואותו חיבור מאפשר ללבנטה לבטא היטב את תכונות הניהוג של הפלטפורמה הזו – והיא הרבה יותר מהירה משציפינו בכביש מפותל. הצצה לדף הנתונים מגלה שלמזראטי לבנטה מרכז הכובד הנמוך ביותר בקבוצה שלה. זאת, יחד עם שלדה קשיחה ומתלים נהדרים, אשר הופכים את המכונית הזו לחוויית נהיגה עוצרת נשימה. חוויה שכל נהג מיומן ידע להעריך.

 

 Luxury& Heritage

עיצוב המרכב פשוט אך מתוחכם. הוא מרכז בתוכו הרבה מה-DNA העיצובי של מזראטי החדשה ומבטא היטב את המסר הכוחני של הדגם הזה: SUV ראשון בלמעלה ממאה שנות היסטוריה של ייצור מכוניות עילית.

מזראטי לבנטה. צריך לגרור קרון סוסים כבד לתחרות הדרסאז' של האשה? אין בעיה! צילום: מזראטי
מזראטי לבנטה. צריך לגרור קרון סוסים כבד לתחרות הדרסאז' של האשה? אין בעיה! צילום: מזראטי

מבט מהצד מגלה נוסחה מוכרת אך בהחלט משהו מהעולם של קוד דה וינצ'י – יחס הזהב –  או פיבונאצ'י טור חשבוני שממנו אפשר למצא הרבה בטבע, ארכיטקטורה וגם בעיצוב רכב. מותגי על ומבנים מפורסמים (פרתנון באתונה או הנאשיונאל גאלרי בלונדון) ידועים בשימוש שלהם ביחס הזהב כמו גם מותגי שעוני עילית רבים. אותו יחס ממשיך גם בפנים אבל מקבל ישות אחרת דרך עור, עץ ואלומיניום.

[pro_ad_display_adzone id="68"]

תנוחת הנהיגה מצוינת – לא עמוקה מדי ומשאירה לך את הנוף המרהיב של מכסה המנוע השרירי, שאינו גונב את ההצגה מלוח מחוונים ספורטיבי שבמרכזו צג רב תפקודי צבעוני ומחשב דרך. מסך מגע מעוצב ועשיר בפונקציות, בגודל 8.4 אינץ', מנוהל בסגנון IPAD, ממשיך את חוויית הנהיגה המרשימה, יחד עם מערכת שמע מופלאה של הרמן-קרדון המשדרת צליל מענג ל-14 רמקולים באיכות של אולם קונצרטים. קישוריות מלאה לכל סמארטפון? צ'ק!

מזראטי לבנטה. תא הנהג מבוצע מושלם - עם יכולת נדירה לגרום לך להרגיש "חביבי. עשית זאת!" בכל פעם שתכנס אליו. צילום: מזראטי
מזראטי לבנטה. תא הנהג מבוצע מושלם – עם יכולת נדירה לגרום לך להרגיש "חביבי. עשית זאת!" בכל פעם שתכנס אליו. צילום: מזראטי

ללבנטה גם בקרת אקלים מפוצלת, זיכרונות למושבים החשמליים, תאורת אמביאנס, חלונות עם זיגוג כפול לבידוד רעש ותרמי וכן מערך מערכות בטיחות מקיפה ומתקדמות: בקרת שיוט אקטיבית, התראה של שטחים מתים, סטייה מנתיב, אי שמירת מרחק – בורר למצבי נהיגה שונים – מחסכוני ועד ספורטיבי ומחודד דרך שטח קל… הרשימה עוד ארוכה. דיפוני וריפודי העור מבוצעים באופן מעורר השראה – ואם שכחנו לרגע היכן אנחנו נמצאים, לוגואים בצורת קלשון אימתני יזכירו לנו מחדש.

מתלי האוויר מספקים איכות נסיעה מצוינת במצב נורמאלי ואותו NVH (בידוד רעש, רעידות ונוקשות) מבוצע באופן מושלם. ומאפשר לכסות קילומטרים רבים במהירות ונוחות מושלמים. שני דברים עוברים את המסנן הזה: מערכת השמע המעולה וחשוב הרבה יותר– צליל המפלט המושלם במצב ספורט – שילוב של כלי נשיפה עם סופת רעמים, אורגן של טסטוסטרון ותאוצה, שהם חלק בלתי נפרד מחוויית הנהיגה המיוחדת של מזראטי.

קונצרט, כבר אמרנו?

מזראטי לבנטה. פתחו את הצילום הזה בגלריה שמעל - כך תוכל לגלות הרבה מהדקויות של עיצוב מרהיב ומתוחכם. צילום: מזראטי
מזראטי לבנטה. פתחו את הצילום הזה בגלריה שמעל – כך תוכל לגלות הרבה מהדקויות של עיצוב מרהיב ומתוחכם. צילום: מזראטי

Fashion

התנתקתי מהפיאצות הקטנות והתחלתי לשוטט ברחובות הצרים ברומא. רצף בלתי נגמר של חלונות ראווה ובהם החלום של כל גבר איטלקי טיפוסי שאופנה זורמת בעורקיו. בוטיקים קטנים, חייטים אומנים, שתופרים חליפות לפי מידה, סנדלרים שמציעים נעליים באיכות מדהימה – כבוד למורשת ולאומנות, לאיכות של חומרי הגלם ולאווירה של העיר הזו.

כן, בדיוק למשבצת הזו נכנסת מזראטי לבנטה. מצד אחד היא מאופקת ומסתירה את סודותיה אבל מצד שני – יש לה נוכחות כובשת שגורמת לך לבלוט בקהל. היא מעבירה מסר שאינו משתמע לשתי פנים: יש כאן מישהו עם טעם משובח ונון קונפורמיסט שלא נוהה אחר העדר. עושה דברים בדרכו, בשביל עצמו וכדי שכולם יראו. ולפעמים גם ישמעו.

מזראטי לבנטה. פתחו את הצילום הזה בגלריה שמעל - כך תוכל לגלות הרבה מהדקויות של עיצוב מרהיב ומתוחכם. צילום: מזראטי
מזראטי לבנטה. פתחו את הצילום הזה בגלריה שמעל – כך תוכל לגלות הרבה מהדקויות של עיצוב מרהיב ומתוחכם. צילום: מזראטי

תוכן מקודם מזראטי

Check Also

טויוטה 4Runner מהמם!

רכב שטח כהילכתו! טויוטה 4Runner כל חדש ולא מוותר במ"מ על יכולת השטח והקשיחות של קודמו. מוסיף לזה לא מעט "טק" חכם לשטח. בסתיו אצל הדילרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

twelve − 7 =