רוני נאק
דלק מוטורס יבואנית מאזדה החלה היום בשיווק הדור החדש (השני במניין) של רכב הפנאי CX-5. הדגם שהוצג בשנת 2012 ידע עליות ומורדות אך הצליח להתברג בזמן קצר בקונצנזוס של שוק רכבי הפנאי בישראל. עתה מציגה מאזדה את הדור השני של CX-5 כשהוא הולך ומתרחק מהמיינסטרים ומכוון יותר מתמיד לעבר מותגי הפרימיום. "סמי פרימיום" (פרימיום למחצה) כפי שהגדיר זאת שחר שמש במסיבת העיתונאים הבוקר.
בעוד שבתחום ההנעה אין כאן בשורה כלל – אותו מנוע 2.0ל' אטמוספרי עם 165 כ"ס ו-2.5ל' עם 195 כ"ס – מחוברים לתיבת הילוכים אוטומטית פלאנטרית עם שישה הילוכים בלבד. הנעה כפולה תמצאו רק בגרסה הבכירה ביותר עם מנוע 2.5ל' – כל היתר יספקו בהנעה קדמית.
• להורדת הקטלוג המלא של מאזדה CX-5
• להורדת מפרט טכני מאזדה CX-5
בסיס הגלגלים נותר 270 ס"מ וגם מידות המרכב החיצוניות לא מאד השתנו. אולם המראה מחודד ומפוסל יותר – מוחצן הרבה יותר לפחות בחזית – וממשיך באבולוציה של שפת העיצוב המאזדאית המוכרת. תא הנהג וסביבת הנוסעים קבלה טיפול עמוק יותר כדי לשפר את האיכות הכוללת – שגם כך הייתה טובה מאד. ורשימות האיבזר שאתם יכולים לראות את כולן במפרט המצורף להורדה – כוללות איבזור בטיחות ונוחות מקוריים רב מאד.
התרשמות מנהיגה במאזדה CX-5 החדשה תתפרסם בקרוב
מחירים:
אקזקיוטיב – 2.0ל' – 167,000 שקלים
לקצ'רי – 2.0ל' – 179,000 שקלים
פרימיום – 2.0 ל' – 192,000 שקלים
פרימיום AWD (הנעה כפולה) – 2.5 ל' – 215,000 שקלים